Çarşamba, Mart 17, 2010

FlanTaart

Tartın tarifini sevgili Evren'ciğimin sayfasından almıştım yıllar önce..Kendisine buradan tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum
bu harika tarifle beni buluşturduğu için..Zira,çok aramama rağmen tarifini
bulmakta hep zorlanıyordum..)Tarifi aldığımdan beri belki 20 kez yapmışımdır bu tartı..İlk yaptığımda direk Evren'ciğimin tarifine link vermiştim..Tarifi ezberlediğim için kendi sayfamda da artık yer vermek istedim..Hepinize şiddetle
tavsiye ederim..Özellikle krem karamel severler..)

Dün akşamda Flan Tartı annecik için tekrar hazırladım ve yamuk yumuk süslemesini yaptım..Gecenin 2'sinde 2-3 çeşit pasta-kek pişerse bu kadar oluyor..
Şimdi resmen uyku modundayım ve tek gözüm kapalı yazıyorum üstelik..))

Arkadaşlar Flantaart Belçika'nın klasik tatlılarından biridir..Bu tarta Paris ve Almanya'da da rastlamınız mümkündür..Tadı bildiğimiz krem karamel tadındadır..Eğer yolunuz o taraflara düşerse mutlaka tadına bakınız..Yanında bol kremalı filtre kahvesiyle..))


Tartın üzerindeki süslemeler Lindt'indir..Merak edenlere bilgi amaçlı..)
Flantart
Malzemeler
Tabanı için
100 gr yumuşak tereyağ
1 yumurta
minicik tuz
100 gr pudra şekeri
alabildiği kadar un

Üzeri için
600 ml süt
130 gr pudra şekeri
6 yumurta
Flantart
Hazırlanışı
Tabanı için verilen malzemeler yoğrulup, ele yapışmayan bir hamur elde edilir.

Hamur 1-2 saat buzdolabında bekletilir.

Hamur bekledikten sonra büyük parçası oklava ile açılıp kalıbın tabanına yayılır.

Kalan hamurla rulolar yapılıp kalıbın kenarlarına yapıştırıp,işaret ve orta
parmaklarla keanarları yukarı doğru bastırılıp kenarlık oluşturulur.

(ben hamuru yapıp kalıba döşeyip direk dondurucaya atıyorum.Yaklaşık
15 dk kadar orada kalıyor..O sırada üzerini hazırlamış oluyorum..Bilgilerinize!
)

Süt ve şeker bir tencerede kaynatılıp bırakılır.

6 Yumurta mikserin yüksek devrinde çırpılırken, sıcak süt kepçe yardımı ile
yumurtalara eklenir..Bu arada çırpma işlemi hiç bırakılmadan devam edilir
ki,yumurtalar pişmesin..

Karışım dondurucudan çıkan kalıba dökülüp,önceden ısınmış fırında
(175 c de)yaklaşık 45-50 dk pişirilir.

Not:Süt ve çırpılmış yumurtalar adeta su kıvamında olacaktır,bu sizi endişelendirmesin.


Afiyetler olsun.!
Flantart

40 yorum:

Unknown dedi ki...

Offffffff Meleğim bu ne yaaa:))Res
men ağzım açık kaldı ellerine sağ
lık.Tarifi sabırsızlıkla bekliycem
seni kocamannnnn öpüyorum.Gülseren
teyzeme hürmetler...

Unknown dedi ki...

Canım Meleğim ilk fırsatta deniycem
inşallah iyiki varsın kocaman öpüyo
rum seni çokkkkk seviyorum...

Unknown dedi ki...

meleğim yine ben kalıbın normal tart kalıbı değilmi:))Çok öpüyorum.

Saglıklımutfak dedi ki...

Tek kelime ile MUHTEŞEM.

Damak Tadı dedi ki...

Canımmmm,kalıbın kelepçeli kalıp olacak..Kenarlarına mutlaka kenarlık (hamurun bir parçasıyla) yapman şart..Seni arayacağım ama ortam müsait değilki.))Öpüyorum kocamanından bitanemmmmmmmm..

NiLaY dedi ki...

super gorunuyor, ellerine saglik ama beni asar gibime geldi bunu yapmak :)) sevgiler..

balböcükleri dedi ki...

şu süsler için yurtdışına çıkasım var.ellerine sağlık chesecake çok severim

Mimosa Café dedi ki...

süslemesine bayıldım! çok şık olmuş. çok da farklı birşey. hiç yemedim. meraklandım tabii :) çok öpücükler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Üzerine dökülen kısım pişince nasıl oluyor merak ettim, ama görüntü harika, ellerine sağlık Gülcüğüm... Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ayy çok cici olömuşlar bence harika süslemişsiniz değişikte ellerinize sağlık sayenizde yeni yeni lezzetler öğrenmekteyim:))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah ahh !
bak gülüm, teeeeeek tek o çikolatakarı üşenmeden topladım,
arama emi hiç :)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

nasıl birşey bu valla içim gitti, hem de krem karamel tadında dedin bittim. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

tek kelime ile nefis ellerinize sağlık en kısa zamanda yapacağım

Adsız dedi ki...

Pastanıza aşık oldum ..Tarifide çok basitmiş.Şu üzerindeki süsleri nerden bulabilirim bana yardımcı olurmusunuz? Emel

Unknown dedi ki...

Canim benim.... Bu cok güzel ve pratik bir tarif... Sagol, varol... ellerine saglik... Mutlaka denemeliyim bu tarifi... Sevgilerimle, ben de seni öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor...
Ellerine saglik...

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Emel hanım teşekkürler..Pasta malzemelerini Almanya'dan almıştım..Burada satılıyormu hiç bilgim yok..

Sevgiler..

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım mükemmel gözüküyor ,harika eline sağlık
sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

canım benim sen beni sabah sabah strese soktun ama:))))))))
Bugün vaktim varmı, Yapabilirmiyim acaba, Malzemem eksik dışarı çıksam mı vs. vs. vs.
Aklımda bir sürü plan vardı uçtu gitti.
Bak sen şu tartın yaptığına:)))
Canım nefis ötesi.
Ellerine koluna sağlık
O güzel yanaklarından çok öpüyorum
sevgiler

Gönülünce dedi ki...

Offff ki offf nefis görüntü bayıldım ellerinize sağlık...
Sevgiler...

Evren Yasa dedi ki...

Gulcum, tesekkur ederim canim link icin.. Yalniz sanirim adreste problem var, link baglanmiyor :)

Ellerine saglik, super gorunuyor ayrica hic de yamuk yumuk olmamis.. beyaz siyah cikolata suslemesi harike durmus! cok begendim.

Ben tart hamuru olmadan da yapiyorum bunu, hem kolay hem leziz bir tatli..

opuyorum!

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık...muhteşemmmmmmmmmmm

Sevgi Küçük dedi ki...

Ablacığım, seni çok seviyorum. Ama ben anlamıyorum bana garezin nedir yaaa? Ay hastayım zaten günlerdir evde hapisim, doktor yatcan dinlencen dedi ama bu görüntüleri görüp dinlenmek mümkün mü? Bak hop oturup hop kalkıyorum! Ya bu nasıl güzel bir şey yaaa? Alaaamm senin yüzünden tatlı delisi oldum. Görüntüsü böyleyse tadı nasıldır demek istiyorum. Gücüm yok yoksa daha neler yazcam ama.. (Allah'tan gücüm yok!!) :)
Off Ablam off...hasta hasta yaktın beni.
Ellerine sağlık.
Son söz: Fırrrkkkk ve iç çekiş!

ZUHAL dedi ki...

Merhaba ben Ankara'dan Zuhal.Sizi kalp kurabiyede gördüm ve ziyaret ettim.Yaptıklarınız ne kadar güzel şeyler.Çoook beğendim.Merhaba demek için uğramıştım.Ama bundan sonra sık görüşücez inşallah.Ben de sizi beklerim.Blogumun adı '' Zuzu Kurabiyeleri''Sevgiyle kalın...

Işıl dedi ki...

Pasta çok güzel görünüyor.
Alman pastası hayranı olarak bu tarifi denemek için hafta sonunu ip ile çekiyorum :))
Ellerine sağlık süper görünyor!
Sevgiler
ışıl

Adsız dedi ki...

MERHABA BEN DE KENDİ ÇAPIMDA GÜZEL YEMEKLER ,PASTALAR TATLILAR YAPIYORUM.SİZ YURT DIŞINDA YAŞIYORSUNUZ HERHALDE ÇÜNKÜ KALIPLAR FALAN ÇOK ÇOK GÜZEL KEŞKE BİZDE DE O İMKANLAR OLSA DA BİZ DE ALABİLSEK

ozguluntarifleri dedi ki...

Canim arkadasim gene bastan cikarici tariflerinden birini yayinlamissin..Ellerine emeklerine saglik canim benim cokk opuyorumm.

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm nefis görünüyor. Tam yeni yıla layık bir tat bu.
Öpüyorum.

kimsiniz dedi ki...

nefis olmus canim yaaa ellerine saglik :)

KONT dedi ki...

Sevgili Gül,
Karamel deyince benim ağzım sulanır her zaman. Karamelin girdiği ne varsa, yani şekerleme,tatlı,pasta,çörek,kek hepsine hayranımdır. Ama illa da krem karamel. Bu senin yaptığın da krem karamele çok benziyor, onun için de benim de favorim sayılır. Her zamanki gibi ellerine sağlık. Sana ve sevdiklerine bir kez daha, MUTLULUK, SAĞLIK VE BAŞARI DOLU BİR YENİ YIL DİLİYORUM. Sevgiler...

Esma dedi ki...

Ellerine sağlık Gül cüm yiyenlere de afiyet olsun..:-)
Esma

seda dedi ki...

merhaba ben bu tarifi denemek istiyorum ama 6 yumurtanın kokusu çok oluyor mu pastada merak ediyorum ? yumurtalı tarifleri deneyemiyorum korkumdan krem karamel, creem brule falan yapmayı çok istiyorum bir tavsiyeniz var mı acaba?

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba Seda Hanım,

Ben sıklıkla bu tarifi yapıyorum koku almıyorum..Tadına bakanlar da nasıl yumurta kokusunu hissetmediklerini söylüyorlar..Bunun yanı sıra bir kişi de hissettiğini söyleyip 3 dilim yemişti,bilemiyorum açıkcası..

Tek bildiğim pastayı pişirdiğim günün bitmesi..

Eğer çok hassassanız bu konuda bilemiyorum..Israr edip hayal kırıklığı yaşamanızı istemem..Dediğim gibi bizler koku almıyoruz her yaptığımda..


Selamlar.

TAZE NANE dedi ki...

Gülcüm ne kadar güzel olmuş böyle. Ellerin dert görmesin. Ellerine sağlık. Kucak dolusu sevgiler yolluyorum.

Unknown dedi ki...

ELLERİİZE SAĞLIK MUHTEŞEM BİR EMEK YİYENLER ÇOK ŞANSLI BENCE

seda dedi ki...

Çok teşekkür ederim cevap için :) deneyeceğim en kısa zamanda yazıcam sonuçları

Duygu dedi ki...

Cok guzel gozukuyor, alisilmisin disinda degisik bir tatli. Ellerinize saglik...

ANNE ALGÜL dedi ki...

tarifi yaptım şu anda fırında pişiyor...yumurtaları çırparken epey kabardılar köpük köpük oldu...bu normal sanırım ama yinede bir miktarını kaşıkla aldım...umarım hata yapmamışımdır...sonucu sabırsızlıkla bekliyorum...ayrıca bu tatlı bana balkanlarda yapılan ''kaymaçina'' tatlısını hatırlattı :))

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba,

Bende çok heyecanlandım şimdi..))Zira bu tatlıyı pek severim ve dedevamlı pişirme şansım olmuyor..Pişirince de yarısını nerdeyse ben yiyorum..

Köpürmesi çok normaldi keşke almasaydınız içinden..Sorun olmaz kesinlikle endişelenmeyiniz..Pişip pimedğini kürdanla kontrol etmeyi unutmayınız..Fırından aldığınızda hafif sulu gelecektir size sorun yok..Biraz ılıtıp buzdolabında saklayıp akşama servis edebilirsiniz..Ellerinize sağlık..


Sevgiler..

Gönül dedi ki...

sen benı öldürcenmi gülüm yaaaaaaaa bu nasıl dehşet bı göruntuuuu tadınıda zaten biliyorum senın lezzetlerının fenayım bak söyleyım sana.))))