Salı, Mayıs 24, 2011

Samsıra

Merhaba Arkadaşlar,

Geçtiğimiz Pazar günü annecikle ve Gönülümle kardeşim kadar sevdiğim bir arkadaşıma gitmiştik..Tam masaya oturduğumuz da kapı çalındı ve bir dostları geldi..Meğer çok güzel samsıra yaparmış..))Çaydan sonra o bayanla biz mutfağa girip samsırayı yaptık..O yaparken ben her aşamayı fotoğraflamaya çalıştım sizler için..Yapımı basit ama tadı bir o kadar lezzetli olan samsırayı hepinize tavsiye ediyorum..

Malzemelerinin hepsi Anamur'dan gelme olduğundan,özellikle burada satılan susamlarla olup olmayacağını sordum..)Ve oluyormuş arkadaşlar..Gönül rahatlığı ile hepiniz samsırayı deneyebilirsiniz..Şimdiden ellerinize sağlık..)

Samsera

Malzemeler
2 Kupa + 1 çay bardağı susam (küncü)
1 kupadan 1 parmak eksik pekmez
1 çay bardağı şeker
(istenirse yer fıstığı ve badem)

Samsera

Hazırlanışı
Geniş bir tencereye tüm malzemeler konulup tahta kaşıkla karıştırılarak kavrulur.

Kavrulması yaklaşık 15 dk da oluyor.

Kıvamı,bir kaseye su konulur samsıradan içine minicik atılır.Eğer dağılıyorsa kavurmaya devam edilir.Dağılmayıp top top kalıyorsa samsıra olmuş demektir.

Samsera

Büyük bir tepsi ıslatılıp kurutulur..Hafif nemli kalmalı..

Samsıra tepsiye dökülüp en ince şekilde yayılır.

Bıçakla kare kare kesilip iyice donması beklenir.

Donduktan sonra da servis tabağına alınıp afiyetle yenilir.

Samsera

Anamur’da hazırlanan hem besleyici ve doğal, hem de çok tatlı bir yiyecek türü de samsıradır. İki ölçü susama, bir ölçü pekmez tavaya aynı anda konularak, ateşte kavrulur. Bir yandan da hafifçe karıştırılır. Ateş üzerinde pişmeye yakın akideleşme kokusu alınır. Bu koku alınınca bir-iki dakika daha pişirilme işlemine devam edilir. Elde edilen karışım düz bir tahta üzerine dökülerek, yayılır. Yayma işleminde sıvının kalınlığının 0,5 ile 1 cm arasında olmasına ve düzgün bir şekilde yayılmasına dikkat edilerek soğumaya bırakılır. Soğuduğu zaman katılaşma meydana gelir. Soğumuş olan samsıra istenilen büyüklüklerde kesilerek servis edilir. Akdeniz iklim bölgesi olan Anamur’da samsıranın katılaşmasının sağlanması için pişme anında içerisine bir miktar toz şeker ilave edilir. Sadece toz şeker ve susam ile de ya da bal ile susamdan samsıra da yapılmaktadır. Samsıra soğumaya bırakıldığında üzerine uygun aralıklarla ceviz, badem, fındık ya da yer fıstığı konulabilir.

Bu yazı buradan alınmıştır.

27 yorum:

Unknown dedi ki...

geçen gün bir kanalda seyretmiştim bende yapılışını en kısa zamanda yapayım diyordum.ellerine saglık gülüm.

Unknown dedi ki...

Amanin, amanin.... Ben bayilirim buna da,,,adini simdi ögreniyorum... Canim arkadasim benim... Ne olur ve lütfen bana bunun tarifini maille yollayabilir misin? Sevgilerimle, ellerine saglik....

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfes bir tat ve nefis bir kokusu vardır...burnumun direği sızladı....bizde babaannem çok yapar ve uzun süre kavurduğu için susmlarıda koyu renk olur....yapanın ellerine sağlık.....güzel görünüyor...

Aycan dedi ki...

Çok çok çok değişik bir şey bu.Amam meerak ettım susam varya, tadı nasıl oldu?

Adsız dedi ki...

Geçen hafta soframız diye bir programda küncü tatlısı diye yapmışlardı Antep yöresinin bir tatlısı demişlerdi.Malzemenin hepsini birden mi koyuyoruz yoksa pekmezini susam kavrulduktan sonra mı koyuyoruz orasını anlamamıştım .
Bu programı izlerken hep sizi düşünüyorum,bu programa çıksanız bizde evlerimizden sizi izlesek diye Çünkü her şeyi çok güzel yapıyorsunuz Ellerinize sağlık
Ne dersiniz :-)Esma

Unknown dedi ki...

Canım Meleğim afiyet şeker olsun seni ve Gülseren teyzeciğimi öpüyo
rum.

Damak Tadı dedi ki...

Teşekkürler Eylem'ciğim..)


Filiz'ciğim,gelmeni dört gözle bekliyorum canım..Bloga ekledim hayatım tarifini..Öpüyorum kocaman..)

Akdeniz kızı gerçekten super ötesiydi..))Oranın susamı (küncü)ile çok farklıydı canım..))Ben bu sefer fıstık ve badem ekleyeceğim içersine..)

Sevgili Aycan,tek kelimeyle muhteşemdi..Hele de bu tür yaramalıkları seviyorsan bitirene kadar rahat etmiyorsun..)

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Esma'cığım,

Samsıray özellikle o bayan bana yaptırdı..Hatta bunu herkes yapar püfünü de kimseye söylemez demişti.))

Tencereye önce susamı ve arkasından tüm malzemeyi atıp kavurmaya başlıyorsunuz.Yani hepsi birlikte kavruluyor canım..

Püfü de;suyun içersine bir parça atıp top top oluyorsa oldu demektir..Bu kadar basit yani..



Ben TV'ye filan çıkamam canım..Bir ara keklerden dolayı beni çıkaracaklardı ama kabul etmedim..Ekran fobisi var bende canım..))Güzel düşüncelerinden dolayı çok teşekkür ediyorum size..Ne güzel yüreğiniz var sizin..)Öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum..)

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

mimosacafe dedi ki...

çok güzelmiş gerçekten. afiyet olsun :)

sevimlimutfak dedi ki...

Televizyonda seyredince not almıştım, ama bu görüntüleri görünce dayanamayıp hemen yapacağım herhalde. Ellerine sağlık, sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cok lezziz duruyor..ellerine saglik canim.sicacik sevgiler

Unknown dedi ki...

canım çok merak ettim tadını nasıl bir tadı var?ellerinize sağlık

Narince dedi ki...

Kıtır kıtır! Harika bi şey bu Gül'üm.

Ferkay dedi ki...

Canım benim iyikide gitmişsiniz arkadaşına sayende bizde bu güzel tarifi aldık.
Uzak kalma özlüyorum..
Kocaman öpüyorum..

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım çok değişik bir tarif.
meğer neler neler yapılıyor yurdumuzun her köşesinde..
yeni şeyler öğrendiğim için mutluyum :)

durutarifler dedi ki...

Ben bayıldım tarife. Ellerine sağlık
Sevgiler

Selen dedi ki...

bunu evde yapabilecegim hic aklima gelmemisti. Ogluma yapayim :)
Bu arada Endonezya'da da benzer bir sey var. Gordugumde cok ilginc gelmisti, alip denedim, bizimkinin hemen hemen aynisi, biraz daha kalin sadece. Hatta iki cesit yapiyorlar, biri sadece susamli, birinde de susamin icinde minicik yerfistiklarindan katiyorlar.

Zehra Gürgen dedi ki...

Ayy harika birşey bu!
bayıldım bayıldımmm..bende yapmak istiyorum ama yememem için beni kim tutacak hayatım ?

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bana kahvaltı ve ramazan sofraları için yaptığımız kavrulmuş susamlı cevizli balı hatırlattı.

İkinizin de ellerine emeklerine sağlık Gül ablacım.

dokuzuncubulut dedi ki...

Ben de balla yapıyorum, çok güzel oluyor. Ama Anamur susamı bulup denemeyi çok isterim.
Ellerinize sağlık, afiyet şeker olsun.

Esma dedi ki...

Benim samsıra dolapta soğuyor çok güzel görünüyor :-) Hem güzel hem kolay hem hesaplı misafirlere yeni tatlım hazır.Sırada hangi tarif var acaba :-)
Teşekkürler
Ellerinize sağlık
Esma

Esma dedi ki...

Yaparken hiç yorulmadım ama tepsiden kaldırırken çok yoruldum çıkaramıyorum imdaaat :-)
Ne yapmalıyım bıraz daha mı sulu olmalı tepsi ?
Teşekkürler
Esma

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Esma'cığım,döktüğün tepsi hafif ıslak olacaktı..Biz önce tepsiyi ıslatıp tam olarak kurulamamıştık..Bir de tepsiye dökünce ılındıktan hemen sonra dilimleyip spatula ile yerinden oynatacaktın..Biz hiç sorun yaşamamıştık, hay allah üzüldüm şimdi..(

Esma dedi ki...

Hayır kesinlikle üzülmeyin tadı çok güzel oldu.Tepsimi biraz daha ıslak yapmalıyım bir sonraki sefere ve fazla beklemeden kaldırmalıyım sanırım :-)
Paylaşımınız için çok teşekkürler...
Esma

Unknown dedi ki...

Gülcüğüm ben bu tatlıya bayılırdım ama adını bilmezdim sayende adının samsıra olduğunu da öğrenmiş oldum artık evde kendim yapıp yiyebilirim:) teşekkürer canım
çokda kolaymış ben içine mutlaka ceviz de katıcam hıımmm ağzımda bir sulanma hissettim sanki:)))))))
kal sağlıcakla

Yemek Tarifleri dedi ki...

harika oldu ellerinize sağlık,bu tarif Antalya ya ait bir tarifmiydi sanırım orada yemiştim samsirayı