Perşembe, Ocak 24, 2008

Krem Şantili ve Limonlu Kek

Bayat ekmek dilimlerini değerlendirmek adına çok güzel bir alternatif..Gerçi hepinizde yapıyorsunuzdur ama birde benden görmenizi istedim.Hazırlanışına geçeyim hemencecik..Bir kaseye zeytinyağı konulur.1-2 diş sarımsak rendesi,tuz,pul biber ve kekik konulup karıştırılır.Fırça ile ekmek dilimlerinin üzerine sürülüp, ister fırında ,ister tost makinesinde kızartılıp afiyetle yenilir.Ben işten gelip hazırladığım için tost makinesinde yaptım.Çok nefis ve çıtır çıtır oldular.
Guymak tarifini sizlerle geçtiğimiz aylarda paylaştım arkadaşlar.Merak edenler yöresel yemek tariflerinden bakabilirler..
Salı günü annem bir arkadşını ziyarete gidecekti.Bana bir kek yapabilir misin diye sorduğunda hemen bu kek aklıma geldi.Tadını bilmiyorum ama hamuru çok lezzetli idi.Zira ben kek ve pasta yaparken mutlaka kaşık kaşık hamurundan yerim,sizede öneririm..)) Annem, kekin çok hafif ve lezzetli olduğunu ayrıca arkadaşınında çok beğendiğini söyledi..Sizlerede tavsiye edebilirim arkadaşlar..))) Unutmadan, dün akşam yine bir adet yaptım bu kekden ve bugün hasta ziyaretine gitti..))
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri (orada 1/2 paketti)
1 limon kabuğu rendesi
minicik tuz
1 limon suyu ben ekledim + 2 damla limon esansı
1,5 su bardağı un
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
Üzeri için
pudra şekeri
limon suyu
Biraz sulu yapıp döktüm.Geçenlerde bir kitapta böyle bir süsleme görmüştümde..))
Yapılışı
1 paket krem şanti ile süt çırpılıp bir tarafta bekletilir.
Un hariç tüm malzeme çırpılır ve daha sonra un da katılıp çırpılmaya devam edilir.
Son olarak çırpılmış krem şanti eklenip kaşıkla karıştırılıp, yağlanmış unlanmış, pasta kalıbına dökülür ve 175 c de yaklaşık 45-50 dk pişirilir.
Kek pişip soğuduktan sonra pudra şekeri ile limon suyu karıştırılıp pastanın üzerine dökülür.Eğer varsa, yaprak badem dilimleri ile de süsleyebilirsiniz.
Not:Kalıbımı merak eden arkadaşlar için resimlerini sizlerle paylaşmak istedim.

29 yorum:

made in funda dedi ki...

mmm nefis olmuş.limonlu herşeye bayılırım.eline sağlık canım..

Bir Anne dedi ki...

Kekin cok harika gorunuyor Gul, ellerine saglik. Kalibin da pek orjinalmis, ne guzel...
Sevgilerle,

Ferhanca dedi ki...

Kalıp yine çok güzel .ellerine sağlık.
Çok öptüm canım...

sevimin sayfasi dedi ki...

kek herzamanki gibi harika olmus
ellerine saglik

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus canim eline saglik limonlu kekin ekmekleri zeytinyag ile denememistim nefis olmali senin elin degdimi tamamdir sevgiler

Pastanı Seç dedi ki...

Valla çok güzel bir kalıp

ellerine sağlık canım

Beyhan dedi ki...

Her zaman olduğu gibi görüntü nefis.Ben de tam kalıbın çok güzelmiş diyecektim meğer sen zaten fotoğraflamışsın:))Ellerine sağlık canım,öpüyorum.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
yine döktürmüssün, performansina hayran birakiyorsun beni.

Hersey harika olmus, senin de ellerine ve emeklerine saglik canim.

Selamlar ve öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Hepsi çok nefis ellerinize sağlık olsun.Fakat içlerinde biri varki,o hepsine bedel.
Yıllar önce Karadenizli bir ailede yemiştim.İnanırmısınız,aklım halen sizin guymakda.Adresinizi bilsem çekinmem gelirdim size Gül hanım.
Sizin sitenizi yakinen takip ediyorum.Ne kadar yorum yazmak istediysem bir türlü yorumlar size ulaşmadı.Temennim bu ulaşır.Çok teşekkür ederim size ve annenize.

Ilker Erdem dedi ki...

Yine neler yapilmis neler ellerine saglik. hersey harika gorunuyor. Sevgiler

Saliha dedi ki...

gulcum,bılınen tarıfler bıle olsa senın elınde sankı hıc gormemısım gıbı hayranlıkla okuyorum..kekınde cok guzel gorunuyor maasaallah..ben bu tur kalıbları cok sevıyorum ama buradan (turkıyeden)aldıklarım cok kotu cıktılarr:( elımde yıkıyorum yıkarken pul pul dokuluyor malesef:(
alman bır gelınımız var bende senın gıbı ordan getırtecegım gelınımıze bakalım...
sevgılerımle canım...hayırlı cumalar..

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

merhaba,
çok güzel bir pasta olmuş tebrikler
Birbirinden güzel alman pastaları ve karadeniz yemeklerini bir bir takip ediyoruz buradan ,emeğinize sağlık:)
Ben birşey soracağım siz de lebckuhen tarifi var mı?şöyle güvenilir ve uygulanabilir bir tarif arıyorum bulamadım.
Ayrıca cesur fırıncılar'da sizi aramızda görmekten çok memnun oluruz,bir sonraki tarifmiz için anketimiz şu anda yayında, 11 şubatta pişireceğiz.
selamlar ve sevgiler,
Elif

Adsız dedi ki...

Bu kadar yemek ve yiyecek eğer tüketilmezse yazık ... Bu kadar yemek ve yiyecek eğer tüketilmezse yazık olur ama bir de tüketilirse kilolar nereye gider...Ciddi düşünmek lazım...gene de elinize sağlık...

Ahçıbaşı

Adsız dedi ki...

SELAM CANIMCIM!!!

Bu ekmek tarifine bittim ben,gercektende bayat ekmekleri degerlendirmek adina süper pratik ve güzel bir tarif olmus.
Paylasiminiz icin tesekkürler.
Diyer tariflerde süperrrr:)))
CUMANIZ MUBAREK OLSUN SEVGILI ARKADASIM.

Adsız dedi ki...

Ekmekler kıtır kıtır ne kadar harika görünüyor ablacım . O kadar güzelde çıkmışlar ki sanki elimi uzatıp bitanesini alıp afiyetle yiyeceğim. Kekin ise çok çok muhteşem olmuş. Şekli farklı ve çok hoş.

Senden bugün birsürü tarif aldım ablacık bakalım ya bu akşam yada hafta sonu aralarından bikaç tanesi yapılacak. UZun zamandır saldım kendimi bişey yapmıyorum fırsatımda olmuyor diyebiliriz. Ama bizim gurme artık son demlerini yaşıyor. Yaww bu evde eskiden ne güzel kekler,kurabiyeler,pastalar,börekler yapılırdı ne oldu böyle diye mızmızlanmaya çoktan başladı . :) :) Ağzına bi parmak bal çalmakta fayda var :) :)

Kendine iyi bak ablacım.
İyi haftasonları.
SEvgiler....
Bahar

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ziyaretiniz için çok teşkr ederim çok memnun oldum...
kekiniz muhteşem olmuş kalıbada bayıldım ellerinize sağlık sevgiler

lalecik dedi ki...

Gül'cüğüm sanada iyi haftasonları dilerim canım. Yine neler neler yapmışsın ellerine sağlık. Zaten sayfana girince ağzımdan salyalar akıyor desem yeridir. Kendine iyi bak canım en kısa zamanda kahve içmeyi istiyorum seninle.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba canim

kekin cok nefis olmus hele o galibini kiskandim dogrusu cok güzel bir kalip bende degisik kaliplari seviyorum cokta güzel görünüyor eline saglik canim

Adsız dedi ki...

canim bitanem...
elcezlerine saglik...ekmeklerde kekte harika gorunuyor
allah allah dedim benim tarif bukadar guzelmiymis:)) sonra anladim guzel olan benim tarif deyil:))asil senin kalip harikaaaa...
valla bayildim
nerden aldin ...
aldiye gelmiyor boyleleri yaaa hhehe
ayyy cenem dustu hadi ben kactim seni cok öpüy
guzel bir hafta sonu dilerim canimcim

www.yenitadlar.blogcu.com

Selcen Şenocak dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis bir kek olmuş kalıpta çok güzel :)
Güzel bir hafta sonu dilerim canım.
Sevgiler...

Müge Hüner dedi ki...

gülcüğüm;
çok sevindim tarifimi denemene ve beğenmene afiyetler olsun, kalıbında cok havalıymış:)

Gönül dedi ki...

gülümmmmm benimmmm ellerine sağlık harika lezzetler paylaşmışsın bizimle..bende tam kek kalıbını soracaktım sen koymuşsun:)))) pek güzel valla hepücüğde....öpüyoprum seni.....ekmeklerinden aldum ve kaçtum :))))seevgilerimle...çokkk güzel bi hafta sonu geçirmeni diliyorum bebişim....kal sağlıcakla

HULYA dedi ki...

Gülüm Gülüm,
kalıbına da kekinde de bayıldım.Ben böyle güzel kalıplar gördümmü dayanamam alırım hemen.KEkin ne güzel kabarmış maşallah.Ellerine sağlık canım.Sarımsaklı ekmeği de hafta sonu evdekilere mutlaka yapacağım.İyi bir hafta sonu diliyorum.Kucak dolusu sevgiler

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Canımcım kek muhteşem görünüyor. Kek kalıbına da vuruldum resmen harika bişey bu. Ellerine kollarına sağlık...

Adsız dedi ki...

Ellerine ve Yüregine Saglik,

HERSEY HARIKA OLMUSSS :))

ve bende sana iyi ve huzurlu ve sevgi dolu ve RAHAT bir hafta sonu diliyorum :))

sevgiyle kal, Aysel

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

KEKİN HARİKA OLMUŞ GÜL TABİ KALIPDA ETKİLİ OLMUŞ... HEM GÖZE HEM MİDEYE HİTAP EDEN BİR KEK... ELLERİNE SAĞLIK...

Tijen dedi ki...

Ne güzel bir kalıpmış gerçekten de Gül'cüğüm. Güle güle kullan, güzel kekler, pastalar yap. Bu haftasonu kim bilir neler yaparsın sen!

Fulya dedi ki...

sİTENİZİ TAKİP EDİYORUM.aMA BUGÜNLERDE ÇOK SIK YORUM YAZAMIYORUM TAKİP ETTİKLERİME EKLİYORUM.
KEKTE ENFES.

Adsız dedi ki...

sevgili gülcüm bu kaddar kalıbı evde nereye sığdırıyorsun kaiser sponsorunmu:))yoksa çok güzeller.her keke pastaya bir kalıp.