Salı, Ocak 29, 2008

Linzer Kranzerl

Kurabiyeleri pazar günü iş yerindeki arkadaşlarıma götürmek için yapmıştım.Çok beğenildiler ve afiyetle hemencecik yenildiler.Çok değişik ve lezzetli bir tadı vardı,üstelik reçel ise çok ayrı bir tat vermişti.Merak eden arkadaşlara seve seve öneririm..Hamurdan minicik bir parça artınca, onu da minik kalıplarla kesip yumurta sarısına batırıp bademleri üzerine ekip öyle pişirdim.Bizler çok sevdik,umarım sizlerde yapıp beğeni ile yersiniz..)
Malzemeler
4 adet katı pişmiş yumurta sarısı
200 gr tereyağ
120 gr pudra şekeri (ben 150 gr kullandım)
minicik tuz
2 paket vanilya şekeri
2-3 damla vanilya aroması (ben extra ekledim,siz eklemesenizde olur.)
300 gr un (az gelirse ekleme yapınız lütfen)
kesmek için içi dışı tırtıklı kurabiye kalıbı
Üzeri için
1 yumurta sarısı
İri kıyılmış badem (bende yoktu file bademi elimle kırıp kullandım)
2 yemek kaşığı şeker
Yapıştırmak için ahududu veya böğürtlen reçeli..
Hazırlanışı
Yağ,şeker,tuz,yumurta sarıları,vanilyalar bir kaba konup mikserle çırpılır ve mikser kaldırılır.
Un ilave edilip iyice yoğrulur.
Hamur kıvama girince 2 saat buzdolabında dinlendirilir.
Bademler şeker bir tabakta karıştırılır.
Yumurta sarısı bir kaseye konulup çırpılır.
Hamur aslında rulo yapılıp dilimler halinde kesilip kalıpla şekil verilecekti.
Ben ise pratik yolu seçip merdane ile açıp kalıplarla kesip tepsiye dizdim.
Fırça yardımı ile üzerlerine yumurta sarısını sürdüm.
Bademli karışımı elimle halkaların üzerine serpiştirdim.200 c de yaklaşık 10-15 dk pişirilecek.
Toplam 40 halka yapılacak.20'sine badem serpilecek 20'sine ise sadece yumurta sarısı sürülecek.Halkalar pişip soğuduktan sonra aralarına fırça ile reçel sürülüp bademli halka ile bademsiz halka yapıştırılacak.Servis tabağına dizilip çayla birlikte afiyetle yenilecek..)

24 yorum:

sevimin sayfasi dedi ki...

bayildim...
süper olmus bunlar yaaa
kapdim bir kac tane
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Hiç beğenilmez mi?Çaya da batırırım nescafeye de batırırım meyva suyuna batıramda.Ama yani hepsiyle yenir:))Ellerine sağlıkkkk.Sevgiler.Bol kuraiyeli günler

Adsız dedi ki...

Harikalar yaratmissin sekerim,eline saglik.
Pek güzel olmuslar canimcim:)))
CANIM PIDENIN PEYNIRLISINIDE COK SEVER VEDE COK SIKCA YAPARIM.
Patatesli kilcik pidenin lezzeti,peynirlinin lezzetini asti gercekten:)))
Canim peynirli pide tarifimde var arsivimde,sen cayinin yanina peynirlisini al,olsun bitsin.

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Gül hanim
epeydir izliyorum tariflerinisi ve coooooook beyeniyorum. Ellerinise saglik.
Umarim bir günde beni ziyaret edersinis cok memnun olurum http://www.defne-yapragi.blogspot.com/

Sevgilerimle
Emine

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,

Çok güzel olmuş halkalar. Üstelik yumurtalar da katı halde pişirildikten sonra hamura ilave ediliyor. Doğru değil mi? Çok ilginç geldi bana. Çok enfes görünüyorlar. Ellerine sağlık.

Görüşmek üzere,

Sevgilerimle,

Aybike dedi ki...

Hamur işlerinde gerçekten çok beceriklisiniz. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar..

NiNo dedi ki...

Gül,İnanışmaz zevk alıyorum buraya girmekten.Hergün sabah gazetesi sitesinden sonra inan buraya bakıyorum.Ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Gülümm benim sen yaparsinda kötü olurmu hic.Ne sansli arkadaslarin var yada komsularin vallahi .Bu durumda yani komsuda piser bizede düser olaylari oluyor.O kadar güzel tariflerin varki hangisinden baslicami bilemiyorum.Bu kurabiyede eklendi sanirsam yapma istediklerime.Ama ben tembel oldugum icin bu aralar agir cekimde yasiyorum;)Yaza blogcu arkadaslar bulusma planiliyorlar istanbulda,insal. sende gelirsin,seninle görüsebilirim,ayy simdiden o gün icin heycanlaniyorum:))))6 ay dedigin nedirki,sayili gün cabuk gecer.Bir sürü arkadaslarimizi tanicaz insal:)))Ellerine saglik canikomm benimmm.Sevgilerimi biraktim,öptümmm Gülümmmm.

Gönül dedi ki...

gülüm benim yaaa tamam annadummm sen beni ortamdan ikiye çatır çatır ayıracan bu ne muhteşem bişi yaaaa ...nie benim işyerimde kimse böle güzel şeyler yapıp getirmiyor nie yaaa nieee:))) canım benim ellerine sağlık öpüyorum elcaazzzlarına sağlık afiyetler olsun bebişim...sevgilerimle

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, eminim cok guzel olmustur. Yiyenlere afiyet seker olsun,sevgilerimi gonderiyorum.

Asagidaki tarifine de bayildim Gul'cugum, harikasin.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

ÇOOOOOOOOOK nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım

sevgiyle kal

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

oooo çok güzel olmuşlar çokta değişik yumurta sarılı..ellerine sağlık canım sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
bu kadar güzel kurabiyeleri sen artik alistigin icin parmaginin ucuyla gözün kapali bile yaparsin, ben bazen bu tür isleri gözümde büyütürüm.

Kurabiyeler harika olmuslar yine de demeden gecmeyeyim, ellerine saglik canim, is yerindeki arkadaslarin da afiyetle yemislerdir, iyi ki sen onlar icin varsin, valla bende öyle bir is arkadasi cok isterdim, bizlere öyle güzel pasta-kek-kurabiye yapabilen.

Arkadaslarin senin degerini biliyorlardir umarim!

Selamlar ve öptüm..

Selcen Şenocak dedi ki...

Harikaa... yine değişik ve güzel bir tarif ellerine sağlık Gül'cüğüm.
İş arkadaşlarınada afiyet olsun çok şanslılar:)
Sevgilerimle...

Bir Anne dedi ki...

Nefis olmus bunlar. Ellerine saglik Gul.

Fulya dedi ki...

Nefis bir görüntü.Tadını bile hayal edebildim.Enfes.Bir parça aldım ve kaçtım.

pelin dedi ki...

gülcüm eline sağlık harika bir tarif. ben çok tembelim böyle uğraştırıcı kurabiyeleri yapamıyorum.

hayat dedi ki...

Camım marifetli Gül'üm, ne güzel tarifler hapside mis gibidir kasinlikle.En çok da aşağıdaki böğürtlenli cheesecake' e bayıldım elinden yemek harika olurdu:) Tatlım senin hünerli güzel ellerine sağlık.

Canımın içi kardeşim seni çok öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

sen nekadar becerikli bir hatunsun boyle ya...
masallah bi defa
bayiliyorum senin tatli ve pasta tariflerine
ellerine emegine saglik canimmmm
sevgilerimi gonderiyorum...

www.yenitadlar.blogcu.com

made in funda dedi ki...

değişik ve çok hoş.arkadaşların haklıymış.ben de olsam bir tanecik bırakmazdım!!

Tuba dedi ki...

Gul'cugum, senin is yerinde calismak varmis bu dunyada. Soyle onlara cok sansli olduklarini bilsinler. Biz buradan imrenerek bakiyoruz, onlar orada oooohhh afiyetle yiyorlar. Hadi canim ben simdilik gidiyorum, bir goruneyim dedim benim vefakar hemserime. Sevgiyle kal..

NiNo dedi ki...

ayyyyyy bu super otesi bisi olmus yaaaaaaaaaaaa bayildim bayildimmmmmmmmmmmmmmmmm bunlaraaaaaaaaaa sanki tam benim agzim icin yapilmislar yoksa olemi :D

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Off ne lezzetli olmuştur kimbilir hem pırasa böreğini hem bu nefis kurabiyeleri yiyen damaklara selam olsun :(
Bu tariften hamurdan muntazam çember nasıl tüyosunu kaptım gidiyorum :))
Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu kurabiyeler ilk gördüğünde insana çıtır çıtır bir lezzet kesin dedirtip,çayın yanında nefis giderdi diye ah çektirir birde:))