Cuma, Ocak 04, 2008

Tahinli Kurabiyeler

Türk lokumu Aybike'ciğimin, tahinli kurabiyeleri tek kelime ile harika idiler.Bayramda yapmış olduğum bu kurabiyeleri tadıp tarifini isteyenler çok oldu.Sizlerde tarifini merak ediyorsanız,sevgiliAybike'nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.Arşivimde bulunmasını istediğim için,bende nacizane tarifi aşağıda sizlerle paylaştım.
Çok teşekkürler sevgili Aybike'ciğim,sayende çok nefis bir kurabiye tarifim oldu..
Tarifi birde ben buradan yazmak istedim..
Malzemeler

1 su bardağı tahin
1 su bardağı aycicek yağı
1 su bardağı pudra sekeri
1 su bardagi iri kıyılmış ceviz
4.5 su bardağı un
1 paket vanilya
Yapılışı
Malzemelerin tümü karıştırılarak, yumuşak bir hamur olana dek yoğrulur. Küçük parçalar kopartılarak avuç içersinde yuvarlak şekil verilir.Üstlerine bir parca ceviz yerlestirilip 180 c de hafif kızarana dek pisirilir.
AFİYETLER OLSUN!!

30 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık.harika olmuşlar

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Valla uzanip aliverecegim geldi. Acaba tadina nasil bakabilirim?
Ellerine saglik Gül´üm...

Selcen Şenocak dedi ki...

Nefis görünüyor Gül'cüğüm bende yapmıştım hemen hemen aynı tarif çok lezztli oluyor ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

Yaren dedi ki...

Nefis olduklari belli zaten gülcüm,evet Aybikete yapmisti.Aklima yazmistimda,hay benim aklimi sevim ben,yine unuttum tabi.Cok yakinda yapcam insal.Ellerine saglik canim.IYi bir hafta sonu gecirmeni diliyorum.

keskinli dedi ki...

selamlar
kurabiyeler enfes olmus ellerine saglik arkadas listemede ekledim seni sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bayılırım, bayılırım. Nefistir tadı eminim. Ellerine sağlık Gülcüğüm. Yoğunluktan ancak ziyarete gelebildim. Bu arada yeni yılını kutluyor tüm dileklerinin gerçekleşmesini diliyorum.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

canim nasilsin? 2008 senesi hepimize hayirli olsun saglikli mutlu güzel günler diliyorum sevgiler kurabiyeler nefis gözüküyor bende gecenlerde tahinli kurabiye denedim ama cok memnun kalmadim birde senin tarifinle deneyeyim bakalim www.blogcu.com/sanong

Leziz Tarifler dedi ki...

ımmmm, tahinimde var, yapsammıki, ee sonra kim yiyecek, yok en iyisi yapmayayım, misafir geldiğinde yaparım. Canım gül'cüm ellerine sağlık..

sevimin sayfasi dedi ki...

kurabiyeler harika olmuslar
kaptim bir tane
ellerine saglik
öptüm

İlker Ergin dedi ki...

Merhaba tahinli kurabiyeye bayılırım.Ama bir türlü yapmak nasip olmadı.Senin tarifini mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık,Sevgi

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik, cok leziz görünüyorlar. Ama ben vermis oldugunuz sitenin linkinde bu tarife rastlayamadim :-((
Yardimci olabilirseniz sevinirim.

Unknown dedi ki...

Canım sitenin yeni hli hayırlı olsun...Kurabiyelerde nefis görünüyor ellerine sağlık..

NiNo dedi ki...

ayyy harika olmus bunlar blogunun yeni rengide super bayildim en sevdigim renktir kendileri :D elerine saglik canimcim guzel dileklerine cokkkk tesekkurler ediyorum cok heyecanliyim bugun :)

Gönül dedi ki...

canım ellerine sağlık harika olmuş kurbişlerin...yokyok ben karadenizli değilim ama deniz ürünlerine bayılırım....ben ankaralıyım gülüm

sevdamavisi dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. kurabiyeler bir içim su olmuş. öpüyorum canım.

lalecik dedi ki...

Gülcüğüm, seninde elin değince eminim kurabiyeler daha bir leziz olmuştur.
Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Gul'cugum,

Ellerine saglik, senin ellerinde daha bir leziz olmuslardir eminim.

Ayrica begenmenize de cok memnun oldum, tekrar ellerine saglik.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Bocuruk dedi ki...

Aybike tarif eder, sen de yaparsın ve güzel olmaz mı? Fotoğraftan belli lezzetleri. Ellerine sağlık canım, Gülüümmm:)
Sevgilerimle...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm merhaba,
Tahin ve ceviz. Bu ikiliye kim hayır diyebilir. Dur dur! Benim oğlum yemez bunu. Nerden takıldıysa bilmiyorum kesinlikle tahin ve tahin içeren hiç bir şeyi yemiyor. Oysa onun dışında hepimiz çok seviyoruz. Ama evde bir kişi bile birşeyi yemiyorsa o lezzet çok ender yapılıyor. Böylece biz sevenler de hasret kalıyoruz.(Gerçi ben de biraz kalorilerini düşündükçe nazlanıyorum galiba)
Ama müthiş olmuşlar bu kurabiyeler.Aybikenin ve senin ellerine sağlık.
Sevgilerimle,

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bana güzel yorumlar getiren meleğim dilerim yeni yıl senin için de sağlıklı, güzel, mutlu, huzurlu ve her şeyin istediğinden de harika olacağı bir yıl olsun.
Gül canım ben de sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.
Sevgiler…

Ferkay dedi ki...

Evet canım Bende denemiştim çok güzel olmuştu. seninkilerde eminim çok güzel olmuştur. ellerine sağlık.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor. ıyı haftalar...

banu kırmızıgül dedi ki...

canım kurabıye harıka ellerıne saglık. unuttum yazmayı sablonun cook guzel ıyı haftalar..

Tijen dedi ki...

Tahin ne kadar muhteşem bir şey zaten değil mi Gül'cüğüm? Onun kadar besleyici ve lezzet arttırıcı az malzeme vardır. Ellerine sağlık, senin de, Aybike'ciğimin de. Bu yıl her şey gönlünce olacak, buna şüphem yok...

Adsız dedi ki...

Denenecekler listeme eklediklerimden..Seninkilerde nefis görünüyor.Ellerine sağlık Gülümmmmm

Bir Anne dedi ki...

ne guzel kurabiyeler bunlar. eline saglik canim.

Adsız dedi ki...

ELLERINE VE YÜREGINE SAGLIK ;)

Selamlar Aysel

Hatice dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm yeni şablonunu güle güle kullan, iç açıcı harika olmuş, bayıldım...
kurabiyeler de nefis görünüyor, benzer tarifi ben de annemden almıştım, ceviz miktarı daha fazla, ama muhteşem oluyor, öyle de denemeni öneririm...
sevgilerimi gönderiyorum...

NAZLICA dedi ki...

Gül kurabiyelere bayılırım, hele tahinin girdiği hiçbir şeye dayanamam yerim. Adana'da mezelerde de çok kullanılır tahin. Bu tariften yaptım, sanıyorum benim tahinim fazla yağlı idi, yağ da ekleyince biraz ağır oldu.Ama çok lezzetli. Ellerine sağlık canım. İyi haftalar.

Fulya dedi ki...

bu kurabiyeler ve diğer pasta tariflerin çok güzel görünüyorlar ben yemeği çok seven ama yaramayan biri olarak bunları pek yapamıyorum.Arada bir çok abartmadan yapmaya çalışıyorum.Ellerine sağlık.NEFİS:))