Salı, Ocak 08, 2008

Orangen-Schoko-Plätzchen / Portakallı-Çikolatalı-Kurabiyeler

Kurabiyeleri geçen hafta cumartesi günü ofise giderken götürmüştüm.Çay ve kahvenin yanında sevilerek yenilmesi beni memnun etti.Portakal aroması seven arkadaşlara tavsiye edebilirim.
Malzemeler
125 gr tereyağ
125 gr şeker
1 yumurta
1 portakal kabuğu rendesi
minicik tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
100 gr ince kıyılmış bitter çikolata
200 gr un
Üzeri için
120 gr kuvertür bitter
100 ml krema veya süt
Yapılışı
Tereyeğ mikserle iyice çırpılır.
Şeker ve portakal kabuğu rendesi eklenip çırpılır.
Tuz ve yumurta eklenip çırpılır.
Un eklenip çırpılır ve elle yoğrulur.
Son olarak çikolata parçaları eklenir.
Hamur ele yapışırsa biraz daha un eklenmesi gerekir.
Hamur streçe sarılıp buzdolabında 2 saat bekletilir.Hamur merdane ile poşet içersinde açılıp, kalıplarla şekiller verilip, tepsiye dizilir ve 175 c de yaklaşık 15 dk kadar pişirilir.
Çikolatayı benmari usulü eritip krema ile iyice karıştırıp soğutun.Soğumuş kurabiyeleri ılınmış çikolataya batırıp, yağlı kağıt üzerine koyup donmalarını bekleyene kadar servis yapmayınız.
Not:Saklama kabında en az 15 gün tazeliklerini kaybetmeden muhafaza edilebilir.

26 yorum:

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel gözüküyor

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Gül'cüm bende bu şekilde yapmıştım kurabiyelerden.Gerçekten de çok şık olmuşlar ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Ne kadar güzel olmus bu kurabiyler,ellerine saglik.Lezzetli oldugu kesin,cikolatali yarisi cok güezl bir görüntü olmus.Ellerine saglik gülcüm süper olmus ,zaten senden baska türlüsü beklenemez canim benim.

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık Gül'cüğüm nefis görünüyor kurabiyeler.Bende kaç gündür bakıyorum tarif değişmemiş merak ettim seni, değiştiğini görünce sevindim.
Sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Gül'cüğüm,
ben bu kurabiyeler bayıldım hemen yapacağım. portakallı kurabiyeleri severim. O kadar güzel olmuşlar ki denemeliyim. sevgierimi yolluyorum.

Hesna dedi ki...

Gülcüğüm kurabiyeler harika görünüyor. Çayın yanına olsada yeseydik. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık portakal güzel bir lezzet katmıştır eminim ...

NiNo dedi ki...

uyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy benim sevdigim kurbislerdennnnnnnnnnnn ellerine saglik canimmmmmmmmm sen yaparsinda cirkinmi olur yahu hehehe

Adsız dedi ki...

Sevgili gülcüğüm görüntüler iştah açıcı da kötü bir huyum var yemeden karar veremiyorum. Özellikle yapanın elinden yemek çok zevkli oluyor.Ellerine sağlık.Öpüyorum seni

Ferah Gülşen dedi ki...

Gül'cüğüm öncelikle, sayfanın yeni görüntüsü hayırlı olsun. Çok beğendim. İçim açıldı.
2. Tarçınlı kurabiyeleri kesinlikle deniycem. Çok canım çekti.
3. beni izlediklerine eklediğin için teşekkür ederim. Mutlu oldum.
4. sevgiler :)

Adsız dedi ki...

canım benim her zaman ki gibi harikalar yaratırsın.Ellerine sağlık.Allah herkese böyle yetenekler vermez .Benim güler yüzlü iyi kalpli dost canlısı kardeşim.Seni çok seviyorummmmmmm.

Adsız dedi ki...

Dünyalar tatlısı Gülümmmmm benim.Bu kadarmı marifetli olur insan nazara geleceksin.Allah ellerine zeval vermesin.Lütfen iştahımızı kabartma. Bizi yemeğe teşvik ediyorsun. Arada diyet yapanları da düşün. Ellerine sağlık canım benim. ALLAH NAZARDAN SAKLASIN. AMİİİİİİİİİİNNNNNNNNNNNNN

renkler dedi ki...

Canım, hepsinin senin kalbin kadar tatlı olduğuna eminim. Kendine çok iyi bak. Çok öpüyorum:)

Gönül dedi ki...

valla maşallahhhh kırkbinkere hergün kime yaparsın bilmem bu kadar çok şeyi....gel bigünde arkadaşınıı ziyarete çaylar benden ama:)))ellerine sağlık hem kolay hemde çokk lezzetli olduğu her halinden belli bi kurabiye olmuş...sevgilerimle

lalecik dedi ki...

Teşekkür ederim Gülcüğüm. Seni öpüyorum.

MUTFAKISTAN dedi ki...

ne guzel gorunuyor ellerine saglik supersin canim sevgilerrrr

sevimin sayfasi dedi ki...

nekadar güzel olmuslar
cok tatli kalbler yapmisin
ellerine saglik

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Gül Canım ;
Kurabiyeler nefis görünüyor hele çikolataya batınca bu saatte canım istedi doğrusu denenecekler listesine aldım bile
Öpüyorum seni canım

Adsız dedi ki...

Çikolatalı kurabiyeleri oldum olası çok sevmişimdir.Sizin yaptıklarınız hem göze hem mideye hitap ediyor adeta.Tarifini aldım ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Beyaz çikolata ilede çok nefis olacağına eminim.Her ikisi ile deneyeceğim.Teşekkürler.:)

Hatice dedi ki...

canım kurabiyeler nefis olmuş, tam benlik, mutlaka denemek isterim...
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba Gül,
Kurabiyelerin çok lezzetli görünüyor. En kısa zamanda denemek istiyorum onları. ellerine sağlık.
Mailine bir mesaj atacağım müsait olduğunda cevap verirsen sevinirim.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Kurabiyelerin ne fis ve ayrıca çok şık olmuşlar Güll ellerine sağlık :))

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım sen yine harikalar yapmışsın. Kalpli kurabiyelerin çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık.
Sevgiler…

akçahan dedi ki...

Ellerine sağlık Gül, çok nefis görünüyorlar. Uygun bir zamanda denerim inşallah.

Ferhanca dedi ki...

Gül'cüm aşk kokan kurabiyelerin çok güzel olmuş ..hiç aşksız kalma..
Canım ne güzel tarifler buluyorsun kızım şimdi ban kızıyordu sen niye böyle şeyler yapmıyorsun diye.Ben de hemen yapayım bari tarifler sen den..
Canım çok öpüyorum ,sevgiler..

Beyhan dedi ki...

Şekilleri çok hoş olmuş,içinde portakal kabuğu rendesi olunca tadı da nefistir eminim.Ellerine sağlık canım.Öpüyorum seni.