Salı, Ocak 22, 2008

Vildan Hanım Kurabiyeleri

Tuzlu kurabiye tariflerini kuzenim Vildan'dan almıştım.Daha önce sizlerle o'nun güzel tarifleri paylaşmıştım.Bu kurabiyelerde o kadar nefis oldular ki şekillerinden dolayı evde yapıldığına inanamadılar..))Pazar günü kahvaltıya davetliydik.Yine bu hamurdan 2 tepsi minik toplar yaptım ve giderken götürdüm.Bu sefer içine tulum peyniri koyup hamuru öyle yoğurup susamlara bulayıp pişirdim.Çok nefis olmuştu..)) O kahvaltı masasını sizlerle bir ara paylaşırım..)) Kısaca arkadaşlar,bu kurabiyeler çok nefis olmakla kalmayıp saklama kutusunda yaklaşık 10-15 gün bayatlamadan kalabiliyor..) VİLDAN CANIM,ÇOKKKKKKKK TEŞEKKÜR EDERİM BU GÜZEL TARİFİN İÇİN..))
Bu kurabiye tarifi aşağıdakilerle aynı değil.Bunun tarifi cam şekerli kurabiyelerin tarifi ile aynıdır arkadaşlar..
Portakallı çikolatalı kurabiye tariflerini sizlerle geçtiğimiz hafta paylaşmıştım.Merak edenler aşağıdaki posttan hemen bakabilirler..))
Malzemeler
1 paket oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
3 çay kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı sirke
1 yumurta sarısı
alabildiği kadar un
Üzerleri için
1 yumurta akı
susam,çörek otu,ay çekirdeği içi
Yapılışı
Tüm malzeme karışıp yumuşak bir hamur elde edilir.
Hamurdan büyük parçalar kopartılıp merdane ile açılıp kalıplarla kesilir.
Yumurta akına ve susamlara batırılıp tepsiye dizilir.
175 c de yaklaşık 20 dk kadar pişirilir.
(Yukarıdaki resimdeki ay biçiminde olanların içine minicik pul biberi katılmıştır.)
Görmüş olduğunuz bu kurabiyelerin üzerinde ise ay çekerideği,yaprak badem ve çörek otu bulunmaktadır.
Minik simitler bu halleri ile çok beğeni toplamışlar..))) (sanırım bir ağızlık olduklarından)
Not:Mutfağımız biraz loş ışıklı.Genelde diğer odalarda aynı..))Resimleri gece çektiğim için biraz karanlık çıkıyor.
Hafta içi bir kokteyl için hazırlandı bu kurabiyeler ve diğer pasta çeşitleri..Evimizde hummalı bir çalışma yaptım tek başıma.Cuma günü firmadan 2 kişi gelip evden aldılar kurabiyeleri.Görmüş olduğunuz kurabiyeler ise eve kalanlar..))Diğer pastaları ve çeşitleri çekmeye zamanım olamadı ne yazıkki..))

22 yorum:

Yaren dedi ki...

CAnim bu ne kadar harika kurabiyeler,cesit cesit gülcüm,ayyy yüregime incek ayoll:))
yani rejimdeyik yaniii.Böyle cikolatali olunca kurabiyler cok severim,sadelerde iyi ama cikolatali ve findikli benim favorilerim;)Ellerine saglik canimmm,yine süper !!! Öptüm canikom,yorma fazla kendini,dikkat et gendüne;)

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Gül'üm,
sen veya daha dogrusu Vildan hanim naptiniz?
Resmen cesit cesit kurabiyelerle bombalamissin sayfani, hepsi birbirinden lezzetli görünüyor.

Ay seklinde olanlar sanirim baharatli cesnililer, icinde sanki pul biber gördüm gibime geldi.

Yapanlarin ellerine kollarina saglik diyorum.

Selamlar ve öpüyorum..

Adsız dedi ki...

canim benim ilk once bana ugrayip cevap yazdigin icin cok tesekkur ederim...
aldiye git diye baslamisin ya sozune hem guldum hemde cok hosuma gitti:))
EGER BURADAN BIR ISTEGIN VARSA SAKIN CEKINME BIR YORUMUN YETER

ellerine saglik kurabiyeler yine nefis olmus
valla senin tariflerinden denenecek okadar cok varki hangini daha once yapsam diye sasiriyorum:))
AY COK UATTIM
SEVGIYLE KAL CANIM
GORUSURUZ YINE....

www.yenitadlar.blogcu.com

. dedi ki...

HEPSI BIRBIRINDEN GÜZEL,ELINE SAGLIK CANIMCIM.

GÜZEL BIR GÜN GECIRMENI DILERIM.

Unknown dedi ki...

Canım,
birbirinden güzel kurabiyelerin. Hızına yetişmek mümkün değil o kadar üretkensin ki. Aman nazar değmesin. Cam şekerli olanlara da bayıldım çok şıklar. ellerine sağlık becerikli arkadaşım. öpüyorum. sevgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım senin hızına ben pek yetışemıyorum.Arkadaşının ellerine sağlık.Bu arada bana bır uğra seni sobeledim.Kucak dolusu opucuklerimi gonderiyorum...

Adsız dedi ki...

merhaba canim
Ne güzel olmus sekilli sekilli bayildim ,ne güzel sabirla yapmisin eline saglik hosca kal

umran dedi ki...

Gul'cugum,
Ne diyebilirim ki hersey harika,
Guzel ellerin dert gormesin.
Sicacik ,gonulden sevgilerimle...

NİRVANA dedi ki...

seninde vildan hanımında ellerine saglık süper kurabiyeler....görüntüsü tadını anlatıyor...sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

üfff bu kurabiyelerde ne böyle:)
bizede gelseydi bir bölümü fena olmazdı hani,harikalar harika:))
ellerine sağlık.

bu arada pestilli yumurta Elaziz yöresine ait bir lezzet,bu arada güzel sözlerin içinde çok teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Gul'cum,
Ellerine saglik hayatim.Suan cok acim olmuyor boyle.:)OPerim cnm.

Adsız dedi ki...

Ne çok kurabiye var burada.Bir kurabiye canavarı olarak hepsini yiyip bitirebilirim.:))Şık ve lezzetliler.Afiyetler olsun efemm..

Nurgül

Cafe Gusto dedi ki...

Gülüm yine her zamanki gibi döktürmüşün.Ben bu aralar hiçbirşey yapamadım gönderiver bana birkaç kurabiye.Ellerine sağlık....Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
valla cok güldüm sana, demek musakka yerine kabuska okuyordun ha, bak belki inanmican ama bu bazen bana da oluyor, hic alakasiz seylerle ilgili hemde.

Kurabiyeler icin tekrar ellerine saglik diyorum, hepsi birbirinden nefis görünüyorlar.

Ailene bende selamlarimi yolluyorum ve de seni de öpüyorum..

pelin dedi ki...

bayıldım bu kurabiyelere özellikle de cam şekerli olanlara.

akçahan dedi ki...

Benim bu Vildan Hanım'ın ve de esası Gül Hanımcığımın kurabiyelerini kaçıncı izleyişim bilmem ki, şimdi yorum yazmak kısmet olsa da güzelliğini bir çok kez temaşa eyledim dilerim çocuklara yapmak kısmet olur. Sevgiyle...

renkler dedi ki...

Canım, hepsi çok şeker. Bayıldım. Kalpli çikolatalı kurabiyeleri ben de yapardım bir zamanlar. Şimdi kilo korkusundan yapmaz oldum hiçbirşey. Oğluş da garip bir çocuk, pasta kek çörek yemiyor. O zaman ben yiyorum! Kalpli kurabiyeleri çukulataya batırınca biraz da minicik renkli şekerciklerden serperdim... Öpüyorum seni...

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık hepsi muhteşem.
hapsini çok beyendim.
sevgilerimle

Leziz Tarifler dedi ki...

Tatlı Gül'cüm, kurabiyeler nefiss görünüyor. Tuzlu kurabiyenin içine tulum peyniri koydum demişsin, daha da lezzetli olmuştur. Sanırım sade de pişirilince tadı çok güzel. Bu aralar tuzlulara ağırlık vermek istiyorum, tarifini deneyeyim. Sevgiler tatlım...Kendine iyi bak.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika kurabiyeler olmuşlar ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Hamaratım öpüyoruz seni.:)))
Geçen hafta sonu yaptığın pastan yok.Akşamki yok.Ondan öncekiler yok.Neden onları paylaşmıyorsun ballım?İnşallah,maşallah hepsi birden çıkarlar.Kokteyldeki kurabiye ve pastaların number one idiler.:)Hafta sonu gelmezsen kırarsın beni.Şimdiden proğramını yap.Kendine iyi bak tontonişkom..

Sevda ablan

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Gül,

Ziyaretin için çok teşekkür ederim. Harika lezzetlerin ve sunumların var. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.