Pazar, Ocak 27, 2008

Käsekuchen mit Brombeeren /Böğürtlenli Cheesecake

Filtre kahve ile en çok sevdiğim pastaların başında gelir Käsekuchen..Bu aralar hiç yapmadığımı ve hep dışarıda yediğimi farkettim.Aslında babamda çok istiyordu ve hafta sonunun gelmesiyle, Käsekuchen'u yapmak için fırsatım oldu.Çok da iyi oldu,iyiki yapmışım..))Çünkü kısmetlisi tahminimden fazla çıktı..))
Käsekuchen'u akşamdan hazırlayıp ertesi güne kadar bekletirseniz çok daha nefis olacağını hepiniz biliyorsunuz.Bende gecenin geç saatlerinde hazırlayıp ertesi gün için dinlendirdim..Tavsiye ederim yine çok nefis bir pasta idi..))
SAĞLIKLI GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM SİZLERE..MUTLU KALIN DAİMA..!
Malzemeler
400 gr labne
1 su bardağı şeker
4 adet oda sıcaklığında yumurta
1/2 su bardağı krema
1/3 su bardağı kesik süt
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
20 tane böğürtlen (hafif unlanmış olacak)
Tabanı için
1 paket Eti burçak
100 gr badem unu
50 gr tereyağ
2 yemek kaşığı su
2 yemek kaşığı şeker
Üzeri için
3 çay bardağı böğürtlen suyu
1 paket tart jöle
2 yemek kaşığı şeker
Böğürtlen
Tabanın hazırlanışı
Bisküviler un haline gelip diğer malzemelerle yoğrulur.Yağlnamış pasta kalıbının dibine yayılır ve buzdolabında sırası gelen kadar bekletilir.
Hazırlanışı
Önce labne mikserle çırpılır.
Şeker,vanilya ve yumurtalardan biri eklenip çırpılmaya devam edilir.Bu esnada diğer yumurtalar teker teker kırılıp çırpılır.
Krema ve kesik süt eklenip çırpılır.
Un ve nişasta eklenip çok kısa çırpılıp bırakılır.
Karışım bisküvi tabanın üzerine dökülür.
Böğürtlenler unlanıp elenir ve gelişigüzel karışımın üzerine serpilir.
175 c de yaklaşık 45-50 dk pişirilir.
Not:Çırpılmalar düşük devirde kısa kısa yapılmaktadır.
NOT:Biraz karanlık çıktığı için lütfen resimleri tıklayınız..
Käsekuchen'um tahminimden çok fazla kabardı..Hiç bu kadar kabaracağını tahmin etmiyordum açıkcası..)Üzerine böğürtlenler ve jöle girince biraz çöktü..)))
Tepesi için
Böğürtlenler blendırdan geçrilidikten sonra, 3 çay bardağı böğürtlen suyu tart jöle üzerine dökülüp iyice karıştırılır.Şekeri eklenip koyulaşana kadar pişirilir.Böğürtlenler hafif ılınmış Käsekuchen'un üzerine dizilirler.Son olarakda tart jöle kaşık yardımı ile böğürtlenlerin üzerine yayılır.
Not:Kalıbım Zenker (Alman)

46 yorum:

Yaren dedi ki...

Gülümm bu ne kadar harika yaa,cok begendim,börtelenle cok güzel lezzet olmustur.Görüntüsü benüüü mest etti vallahi.Yapmam lazim bu güzel pastadan.O kadar tarifleri not ettimki görmen lazim.Ama söyle bir seyde var.Biz 2,5 kisiyiz,oglum 3,5 yasinda oldugu icin onu saymiyorum.Iki kisi icinde bu kadar pasta fazla geliyor.Benim minik bir kalip almam gerek bence:)Sadece bir yerlere gidince ,kalabalik ortama ,o zaman yapiyorum.E haliyle listede yapmak istdiklerim cugaliyor.Amaniiin cenem düstü benim.Ellerine saglik Gülümm benüüüm.Segiyle kal canim,iyi pazarlar ,öptüm;)

sevimin sayfasi dedi ki...

kahvenin yanina käsekuchen olmasa olmas bende cok severim nezamandan beri yapmak istiyorum aslinda...
cok nefis olmus canim bir dilim aliyorum
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

canim ya bu ne görüntü

cok nefi görünüyor kasekuchen zaten cok severim birde bögürtlen cok güzel ,söyleyecek kelime bulamiyorum zaten bloga girdigim zaman hemen senin güzel kaliplarina bakiyorum cok güzeller ellerin dert görmesin canim iyi pazarlar

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika gorunuyor hele yaninda kahve ile superrr ellerine saglik kesin yapmaliyim tesekkurler sevgiler canim

Beyhan dedi ki...

Canım,
Cheesecakeki pek sevememiş bu sebepten evde yapmayı hiç denememiş biri olarak şunu itiraf etmeliyim ki görüntüye BAYILDIM."Acaba Gül'ün tarifini denesem mi,belki bunu beğenirim" dedim.
Ellerine sağlık canım,öpüyorum.

keskinli dedi ki...

canim selam lar
bayildim bayildim ben bu görüntüye gel beni ye diye bagriyor ellerine saglik vallahi süper ayrica kek kalibinda cok güzel sevgiler iyi bir hafta baslangici dilerim sevgiler

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

gülcüm pastayı görünce içim kamaştı:) böyle ekşili tatları bende çok severim ellerine sağlık.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili gül ne hoş bir görüntü çok nefis ve renkleri iştahımızı kabartıyor harikasın canım ellerine sağlık sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Gül'cüm,
neler döktürmüssün yine neler?
Senin yazdiklarinla birlikte benim de burnuma kahve kokulari mi ne geldi?

Käsekuchen'in görüntüsüne hayran kaldim, böyle bir renk ve lezzetli durus sadece sen basarirsin, cok, cok enfes olmus, simdi benimde cok canim cekti inanirmisin?

Ellerine saglik demekten baska birsey bulamiyorum ve hemen burayi terkediyorum, yoksa fena olacam.

Selamlar ve öpüyorum..

Melek* dedi ki...

inan abartmıyacağım sadece rengi görünüş açısından birleşimi ne kadar hoş olmuş albeni ye beni der gib elleine sağlık

Fulya dedi ki...

Harika bir görüntü.Ellerine sağlık gene döktürmüşsün.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mmmmmmm çok lezzetli görünüyor doğrusu...
Ellerine sağlık canım.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Gül Canım ;
Ellerine saqğlık yine döktürmişsün nefis görünüyor
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş kalıbına bayıldım..

ebrulitatlar dedi ki...

Gül'cüm görüntü muhteşem. Nefis nefis. Ellerine sağlık. Olsaydı yerdim valla koca bir dilim he he. Sevgiler, öpüyorum kocaman. Güzel bir hafta diliyorum..

. dedi ki...

SELAM CANIM:)))

PASLALARIN OTURUP SEYREDILECEK GÜZELLIKTE:::BENDE AYNEN ÖYLE YAPTIM.
CANIM GÜZEL BIR HAFTA DILERIM;SEVGILER::)))

Selcen Şenocak dedi ki...

ellerine sağlık Gülcüğüm nefissssssssss.
Sevgilerimle iyi haftalar...

sevdamavisi dedi ki...

Gül'cüğüm,
ellerine sağlık nefis olmuş kekin. bayıldım , canım çekti, offf offf. sevgilerimi yolluyorum canım.

Gönül dedi ki...

gülüm benimm derdim aşkım canım benimmm:))) babalar severdi kızlar yapmazmı ellerine sağlık yeavrım harika görünüyor çayımın aynında yicek bişi arıyordum yesemde akşamda termalimi şyortumu giysem nasıl olur acep ahahahahah:))) sevgilerimle öpüyorum

NiNo dedi ki...

Renkleri benide cağırdı doğrusu buralara:)yanına bir Americano muhtesem olur:)

Hatice dedi ki...

Gül canım tek kelimeyle enfes görünüyor, bir de benim aklım son yaptığın kurabiyelerde özellikle de portakallı olanlarda kaldı, cheesecakeden bir dilim aldım gidiyorum:))
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle...sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

canimcim kasekuchen harika otesi gorunuyor
elcezlerin dert gormesin bitanem

limonlu keki begenip tekrar yaptigin icin cok mutlu oldum canim
tum hastalara acil sifalar dilerim bende
ama kek kalibin muhtesem....
benimkini sana getirdim seninkini isterim:))
guzel ve saglikli bir hafta dilerim
sevgilerimi birakip kaciyorum öpt

www.yenitadlar.blogcu.com

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Gül,

Yine harika bir pasta, başka ne diyebilirim ki, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Bloguma yaptığınız ziyaret ve iyi dilek mesajınız pastanız kadar hoştu. İnceliğininize teşekkür ediyor, iyi haftalar diliyorum.

Ferhanca dedi ki...

Gül'cüm ,ben Ankara dayım annemleyim.ablamla beraber sayfalara bakıyorduk senin bu pastaya çok özendi ellerine sağlık çok güzel yapmışsın..selamlar sevgiler.

Aybike dedi ki...

Merhabalar
Cheescake'iniz süper görünüyor. O kadar beğendim ki eşimi çağırıp ona da gösterdim. Daha önce hiç pişirmedim ama bunu mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım Gülüm,

sözlerime yaşasın zenker diye başlamak istiyorum :) Bayıldım kek kalıbına..

Cheescake favorim ama böylesini görmedim. En kısa zamanda deneyeceğim. ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Käsekuchen nefisss görünüyor canim,ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

almanyada badem unu görmedim ,badem unu bulamazsam alternativ olarak ne kulanabilirim ? Ille eti burcak bisküvi mi olmasilazim ,normal bisküvi (buttterkeks)kulansak olmaz mi ? Labne peyniri Quark mi oluyor ?

Adsız dedi ki...

Gulcugum,

Selam canim, uzun zmandan beridir gorusemedik, ben de arayamadim seni, kusura bakma. Mutlaka bir gun evimize bekliyorum seni ve Beyhan'i. Bir gun kararlastiralim. Cheesecake harika gorunuyor, hemen deneyecegim. Kesik sut yerine ne kullanabilirim? Ya da sutu kestirmek icin ne yapacagiz?

Cok optum.

Poli Isil

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar isimsiz arkadaş,
Badem unu:Öğütülmüş badem
Labne:Quark
Eti Burçak:Butterkeks olabilir tabiiki

Umarım size yardımcı olabilmişimdir..Teşekkürler!

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım ilgin için çok teşekkür derim. Ben iyiyim ama çok sevdiğim bir aile büyüğüm bir rahatsızlık geçirdiği için bir süre yalnız kalmaması lazım. Bu nedenle bende kendisine destek olabilmek adına bu süre boyunca onunla kalıyorum. Bir aksilik çıkmazsa eğer şubat ayını sonuna doğru evime dönüyorum. O zaman tekrar sayfamı güncellemeye başlayacağım. Canım seni ve diğer arkadaşlarımı çok özledim. İnşallah en kıza sürede tekrar görüşürüz.
Sevgiler…

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok şükür şuan her şey yolunda gidiyor. Sadece ben dediğim gibi şubat sonuna kadar yokum o kadar. Ayrıca senin gibi güzel gönüllü bir dostumun olduğunu böyle bir zamanda bilmek beni çok mutlu etti:)))))))))))))))) CANIMMMMMMMMM desteğin için çok çok teşekkür ederim.
Tekrar görüşmek üzere hoşça kal.

Adsız dedi ki...

oooooooooooooooooo LECKER...

canim cok nefis, lezzetli ve güzel olmus cok severim :))

ay ne güzel bir görüntüüü... :))

ellerine ve yüregine saglikkk...

sade cheesecake güzel oluyor, böyle denemel daha degisik oluyor ve meyveli hep daha lezzetli olur :))

cok begendim,

bir dilim alip hoscakal diyorum :))

aysel

Adsız dedi ki...

Gülümmm,
Yaaa 1 dilim de olsa kalmadı mı? Ben cheesecake çok seviyorum. Üstelik bu böğürtlenli:) Ellerine sağlık canım benim. Seni çok öpüyorum. Anneye ve babaya hürmetler ayrıca afiyetler olsun:)
Sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

off off bende bayılırım kasekuchen e muhteşem görünüyor ellerinize sağlık...bu arada ziyaretiniz için çok teşkr ederim sizi linklerime ekliyorum sevgilerimle

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül harika ötesi bir görüntü.Ellerine sağlık canım. Yorumlarda sormuşlar ama ben de öğrenmek istiyorum, kesik sütün yerine tuzsuz lor olabilirmi? Yoksa sütü kestirmek şartmıdır? Afiyet olsun, sen mutlaka bir pastane açmalısın, öptüm çok. Sevgiyle

Damak Tadı dedi ki...

Arkadaşlar kesik sütü anında şöyle hazırlayabilirsiniz..

Ilınmış sütün içersine,limon suyu veya sirke damlattığınızda anında sütün kestiğini göreceksiniz..))Umarım faydalı olmuştur..Çok teşekkür ediyorum..))

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nazlışım,
Tuzsuz loruda kolaylıkla kullanabilirsin canım.Çok teşekkürler bitanem..

Mutfak Havlusu dedi ki...

üfff bu ne nefis yaa bu cheesecake,enfes duruyor inan 2 aydır cheescake diye söyleniyorum bir türlü kısmet olmadı yiyebilmek:(
bir yere gidip oturup yemeye vaktim yok ah ah birgün yapsamda yesem:(
:)))

HULYA dedi ki...

Gülüm ,
cheesecakelerin her türlüsüne bayılırım ama kilo almayalım diye uzun süredir yapmadım.Tek kelimeyle nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.Olsa şimdi en az 2 dilim yerdim valla.Sevgiyle kucaklıyorum seni :-))

philosophique dedi ki...

Agzimin sulari akti, nefis!

Ferah Gülşen dedi ki...

Gül'cüğüm bu görüntü bitirdi beni. Gerçekten çok lezzetli görünüyor, üstteki kurabiyelerin de güzel olmuş ama ben bir dilim bundan alsam? :). Ellerine sağlık.

Mutfak Havlusu dedi ki...

harika bütün cheescakelerin ellerine sağlık.
yalnız bir sualim olucaktı bütün akşam cheesecake tariflerine bakıp kendimce bir çıkarım yapmak istiyordum da yumurtaya takıldım genelde herkes 4 yumurta kullanmış peki bu kadar cheesecake yapan biri olarak sana sormak istedim bu 4 yumurta 2 ye yada 3 e inse ne olur?
teşekkürler!
:)

Peritozu dedi ki...

Dünyalar tatlısı Gül, dün belki oturup bütün tariflerine baktım kaesekuchen bulamak umuduyla ama göremeyince başka bir yerden tarif denedim. Bu sabah aklıma takıldı Alman Pastalarının kitabını yazmış Gül'ün blogunda olmayacakta nerde olacak dedim. Uyanır uyanmaz ilk iş google'a "damaktadi kaesekuchen " diye aratma yapmak oldu :) Önümüzdeki günlerde ilk yapacağım tarih bu olacak o yüzden:)

Ama benim alman tarzı peynir keklerle ilgili en büyük sorunum kek piserken yarım saat sonra her defasında üzerini mutlaka alimiyumla kapatmak zorunda kalmam yanmaması icin. Aslında havalı fırında 150 derece de pişiriyorum ve en alt tele koyuyorum her zaman... Acaba atladığım bir nokta mı var tam kestiremiyorum ?

Damak Tadı dedi ki...

Canım Peritozu,ne kadar zaman geçti yazışmayalı..Yorumunu görünce ne kadar mutlu oıldum anlatamam.Nasılsın canım?

Ben de pişirirken turboyu kullanıyorum..En alttan 2.sırada pişiriyorum her seferinde..Bizim fırın sanırım 25 yıllıktır.Güzel pişirdiği için değiştiremiyoruz..

Sen pişirirken en düşükte pişirsen..Bizim fırının ayarı şimdikiler gibi değil.Ben açıp iyice kısıyorum ve öyle pişiriyorum.


Sen üst sıraya bir tepsi koyup içine de su koy alt sıraya da kekini koyup öyle dene tatlım..Üzeri kızarmamışsa tepsiyi alıp 10 dk daha tutsan sanırım üzeri kızarmış olur..Aklıma başka çözüm gelmiyor..İstersen dene canım..


Çok öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum..