Perşembe, Ocak 10, 2008

Spanische Vanilletorte

Pastayı deneyecek olan arkadaşlara,Marzipanınız yoksa onun yerine 1/2 veya 1 su bardağı öğütülmüş badem tozu kullanabilirsiniz.Marzipanın tadını herkes sevmiyor,ben çok sevdiğim için devamlı yurt dışına çıkan arkadaşlarıma Marzipan siparişi veriyorum..))Pastada yağ yok ama yumurta adeti fazla(ben 5 adet kullandım).Normalde 8 yumurta kullanılıyordu.Ben 5 adet ile yapmış olduğum pastamdan çok memnun kaldım.Kısaca pastamız nefisti.Kuru,aromalı ve hafif kek severlere tavsiye edebilirim.
Malzemeler
250 gr Marzipan + 2 yemek kaşığı badem tozu
150 gr şeker
1 paket vanilya
minicik tuz
5 adet yumurta sarısı
5 adet yumurta akı
120 gr un
60 gr nişasta
80 gr iri kıyılmış çikolata
Üzeri için
200 gr kuvertür bitter
100 ml krema veya tereyağ kullanabilirsiniz
20 gr yaprak fıstık
Yapılışı
Marzipan,5 yumurta sarısı,vanilya ve tuz köpük olana kadar çırpılır.
5yumurta akı şekerle kar gibi olana kadar çırpılır.
Aklar yumurtalı karışıma eklenip iyice karıştırılır.
Nişasta ve un karıştırılıp eleklenip karışıma eklenir.
Son olarak çikolata parçaları eklenip kaşıkla iyice karıştırılır.
Yağlanmış ve unlanmış pasta kalıbına karışım dökülüp 175 c de 45-60 dk arası pişirilir.
Pastanın pişip pişmediğini kürdan yardımı ile kontrol edebilirsiniz.
Üzeri için
Çikolatayı krema veya yağla benmari üsülü eritip soğumuş pastanın üzerine dökünüz.Mümkün olduğunca kaşık değdirmemeye çalışınız.Yaprak fıstıklarla üzerini süsleyiniz.
Şimdiden afiyetler olsun!
Pasta bu kek kalıbında yapılmıştı.Sizinde buna benzer kek kalıbınız var onda denemenizi öneririm..))
Kekin içine kabartma tozu eklemediğim halde, kekim mükemmel kabardı..)
Not:Üzerinin kuvertür çikolatasını Dubai'den kardeşim göndermişti.Çok koyu bir rengi olduğundan pastaların içine onu kullanmayıp üzerine kullanmayı tercih ediyorum şimdilik.Diğer çikolatalarıda çok nefisti.Maille soran arkadaşlara bilgi vermek istedim.Teşekkürler!

18 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık çok nefis olmuş.

Aybike Ceylan dedi ki...

Gul'cugum,
Cok guzel olmus ellerine saglik,yakin oturmak vardi ya
:)

Guzel bir hafta sonu diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

ufukmutfakta dedi ki...

Gül, tarif defterim senin yaptığın ve benim deneyeceğim bir sürü tarifle doldu. Hepsini denemek istiyorum. Bu da çok güzel görünüyor. Ama bahsettiğin gibi ben marzipan yerine badem kullanacağım galiba. Güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle, kucak dolusu sevgiler....

Melek* dedi ki...

arkadaşım çok gzel gözüküyor ellerine sağlık öptüm

Gönül dedi ki...

canım ellerine sağlık yine güzel bi tarif yayınlamışsın bize....ağzımızın suyu aktı yine sağol yaneee:)))) öpüyorum sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Aman Allahım ne güzel bir sayfa olmuş. Sonjamında ellerine sağlık. Tamda gülüme yakışır bi şekilde olmuş. İçinin yüreğinin güzelliğini yansıtmış.
Pastada ayrı bi nefis görünüyor ellerine sağlık ablacım. Çikolatalı şeylerede bayılırım. Senin elinden çıkan herşey çok güzel zaten.

Canım benim Allahım yüzünü her zaman güldürsün. Sen bana ömrüm boyunca sahip olabileceğim en güzel hediyesin. Güzel yüreklim seni çok öpüyorum .

Kendine iyi bak ablacım

SEvgiler....

KArdeşin Baharanil ...

ebrulitatlar dedi ki...

Gül'cüm her gelişimde nefis bir tarif. Ağzmın suyu aka aka gidiyorum. Sana yakın bir yere taşıncam valla haberin olsun canım. Ellerine sağlık. Sevgiler, güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle..

MUTFAKISTAN dedi ki...

enfessss ellerine saglik marifetli arkadasim cok guzel olmus

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
bu cok meshur ve lezzetli keki görünce nasil canim cekti bilemezsin! Sen yine tam kivaminda düsürüp ve harika da süslemissin arkadasim, ellerine emeklerine saglik.

Eh, ne derler, yemede yaninda yat!

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum, gerci bilmiyorum sen Cumartesi günleride calisiyormuydun?

Selamlar canim ve cok öpüyorum..

HULYA dedi ki...

Canım Gül'üm,
Bu pasta ne kadar nefis valla.Ellerine sağlık.Yok bu böyle olmayacak ben en kısa zamanda İstanbul'a geri taşınayım bari:-)Bu arada söylemeyi unuttum sayfanın yeni düzeni çok güzel olmuş.güle güle kullan canım.Çok çok öpüyorum.sevgiler

umran dedi ki...

Gul'cuguuuuuum,
Canim ne demek sanada ugrar getiririm lollipoplari;)
Yakin olsak hemen gonderirdim ama biliyorsun gurbet diyarlarda.
ah senin sayfana ne zaman gelsem nefis seylerle karsilasiyorum. ellerine saglik...

Leziz Tarifler dedi ki...

Tatlı Gül'cüm, bu aralar yoğunluktan pek nette dolaşamıyorum. Mesajını aldım sana uğramak geldi içimden. Sayfan ne kadar güzel olmuş. Şu banner daki çiçeğin harika, renkleri tapılası. Sayfanın dizaynı da çok şık ve modern olmuş. Tarifler cabası. Kekin çok güzel, kurabiyeler desen öyle. Bu tarifler mükemmel. Seni çok seviyorum. İyi ki varsın. Bu güzel enerjin hiç ama hiç bitmesin canım. Sevgilerimi yolluyorum.

sevimin sayfasi dedi ki...

kekin harzamanki gibi mükemel olmus
ellerine saglik

Mutfak Havlusu dedi ki...

göze hitap,damapa uygun:)
her seferinde böyle yapmak zorundamısın yaa:)))
nefisler...

Yaren dedi ki...

Gülcüm pastan harika olmus,cok severim bu pastayi,ellerine saglik canim,afiyetler olsun.Canim ben seni sobeledim,hakkinda 7 gercegi itiraf etceksin;) Sana kolay gelsin canim,sevgilerimi biraktim yavru kusummm benimmm,öptüm.

NiNo dedi ki...

ay gene muthis tarifler goruntuler var :D ellerine saglik canimcim gorusemedik bu ara okul basladiya benim kosturmaca basladi :( cok yoruldum daha ilk haftadan umarim biraz duser bu tempo yksam yandik :D

Adsız dedi ki...

merhabalar.ben almanyada yasayanvede marzipana bayilan biri olarak birsey sormak istiyorum.bu pastada 250g marzipan demissiniz.marzipanin cok cesitleri var benim bilmek istedigim sizin hangisini kullanmis oldugunuz vede marzipan seker hamuru olarakta biliniyor(eger ondan bahsediyorsaniz seker hamurunu diger malzemelerle nasil karistirdiniz diye bir soru olustu kafamda.birde badem tozunun almancasini yazarmisiniz.beni aydinlatirsaniz cok sevinirim.tsk´ler.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ayla,
Ben Marzipanlarımı Aldi'den almıştım.Sanırım sende Aldi'ye gittiğinde orada rahatlıkla bulacaksın.Hangilerinden dersen,pasta malzemeleri yanında satılanlardan almıştım.Bazıları rulo biçimi (175gr sanırım)diğerleri ise 250 gr lık kare paketlerde olanlar.İsimlerini şu anda hatırlamıyorum.Elimdekiler yılbaşında Hollanda dan gelmişti.
Bu yüzden isim vermek istemedim.
(Badem tozu:gemahlene Mandel)
Öğütücünüz varsa bademleri ondan geçirip toz haline getirebilirsiniz.Bende 30 yıllık Krups'un kahve makinesi onda çekiyorum..))

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sizden ricam,bana bir şey sormak istediğinizde mailden ulaşırsanız sevinirim.Zira nereye hangi posta yorum yazdığınızı bulmak zor oluyor.Bu yüzdende size geç dönüyorum..Teşekkür ederim..

İyi geceler
Gül