Salı, Ocak 15, 2008

Cashewnusshäufchen / Fıstıklı Beze

Geçtiğimiz hafta sonu yapmış olduğum bir pastaya sadece yumurta sarısı girdiğinden 3 adet akı elimde kaldı..(Genelde hiç saklamam hemen atarım..)Pastayı pişirirken aklıma beze geldi..Hemen defterimi açıp önceden denemiş olduğum fıstıklı bu tarifi yapmak istedim..Hazırda yeterli Oblatenlerimde vardı nasılsa..))Sonuç mükemmeldi..Ben bu tür tatlıları çok sevdiğim için kendimi asla frenleyemiyorum karşılarında..Hepsini yemekten korktuğum için gecenin bir yarısı dağıtıverdim..(3 tepsi olmuşlardı..)))) İşten yorgun gelip bu tür pastalarla uğraşmak bazen zor oluyor benim için..Öyle bir günüme rastlamıştı bezeleri yaparken ve sıkma torbası ile yapamadım.Sizler denemek isterseniz ve görselliğe önem veriyorsanız öyle denemenizi öneririm.Yok bizde senin gibi düşünüyoruz derseniz, işte buyrunuz bezeler ekranda..)))
Malzemeler
3 adet yumurta akı
150 gr pudra şekeri
minicik tuz
2 paket vanilya şekeri
1/2 su bardağı kavrulmuş iri dövülmüş yer fıstığı
Back Oblaten (olmasada olur)
Yapılışı
Fıstık hariç tüm malzeme bir kaba konulup yaklaşık 1o dk ya yakın çırpılır.Karışım iyice yoğun olduktan sonra içine fıstıklar eklenip kaşıkla karıştırılır.
Tepsiye yağlı kağıt serilir.Bu arada fırının altı 180 c de açılıp kızdırılır.Tepsiye obalatenler dizilir.2 Kaşık yardımı ile karışım her bir Oblatenin üzerine konulur.Fırına vermeden önce fırın 175 c ye düşürülüp yaklaşık 10 dk pişirilir.Afiyet olsun!
Oblateni olmayan arkadaşlar hiç üzülmesinler,çünkü onsuzda çok nefis olur.İllaki Oblaten ile pişirmek isteyenlere ise;denediğim fakat resimleyemediğim bir tarif vermek istiyorum.Normal kurabiye hamurunuzdan bir parça ayırıp(dondurucuda da beze için saklayabilirsiniz)kullanabilirsiniz.Nasıl mı?Kurabiye hamurunuzu merdane ile inceltebildiğiniz kadar inceltip, oblatenler büyüklüğünde yuvarlak bir kalıpla veya bardakla yuvarlak kesip onların üzerlerine bezeleri koyup pişirebilirsiniz.Ben bir ara çok beze yapardım.O zamanlardan benim bu tür denemelerim olmuştu ve çok da başarılıydım.Hiç bir yerden alıntı değildir.Kitaplardan birini karıştırırken değişik bir beze tarifi görmüştüm ve haliyle denemek istedim.Oblatenim kalmadığından ve illaki de onsuz olmaz diye tutturmam sonucu böyle bir fikrim gelmişti..(Karya'mın sözleri)Memnun kalmıştık..))Sizlerede önerebilirim..))
Almanya'da yaşayan arkadaşlar için sorun olmaz..Evde yoksa bile bir koşu Aldi'den alabilirler..)))

34 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba arkadasim nasilsn?Tarifler harika ellerine saglik hepsi birbirinden güzel afiyet olsun bu bezeyi bir türlü beceremedim ama senin tarifinlede deneyecegim Back Obleten burda görmedim (isvicrede) ama arayacagim belki adi degisiktir saglikli mutlu güzel günler diliyorum sevgiler Sanong(Tülin)

gülizar dedi ki...

Ablacığım ellerine sağlık.senden öğreneceğimiz çok şey var gerçekten.Çok güzel olmuşlar bence görüntüde güzel.kocaman öpüyorum seni....

Yaren dedi ki...

Gülcüm süper olmus her zamanki gibi tabiki,cok nefis.Ellerine saglik hayatim.Gülüm sen almanyada yasadinmi,aldi yi biliyorsun:)))))Bir alman komsun oldug aklimda ama,sanki bir seyler söyledin gibime geliyor:)Sevgilerimi biraktim gülümm,öptüm canikom.

Müge Hüner dedi ki...

Gülcüğüm;
Kalp kalbe karşı imiş.Ben tam senin sitende tarifini okurken, senden bana yorum geldi, demek sende aynı anda benim yazımı okuyormuşsun. Çok duygulandım. Ben sizleri bloglines ile her gün düzenli takip ediyorum tariflerini severek okuyorum canım ama yoğunluktan yorum yazamıyorum kusura bakma olurmu ? Çok çok öperim sevgiler.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Gül canım bendede bir paket
olacaktı obleten bende ne amaçla kullanırım diye düşünüyordum beze dışında ne yapabilirim onunlar sen bilirsin kesin :)

sevgiler canım

Betül dedi ki...

merhabalar
ne güzel tarifler, güzel bir arkaplan, ne güzel bir blog.
ziyaretiniz ve nazik yorumunuz için çok teşekkür ediyorum, sizin bloğunuzu tanıma şansın oldu. ellerinize sağlık, sevgilerimi bırakıyorum....

. dedi ki...

Merhaba canim:)))
Biraktiginiz yorumunuzla birlikte bu güzel sitenizden haberdar oldum.
Öncelikle ziyaretinizden dolayi tesekkür ederim,ayrica trabzonlu memleketlim oldugumuz icinde bende merak edip hemen linkinizi tikladim.
Iyikide gelmisim,sahane tarifleriniz var,bundan sonra sikca görüsme arzusundayim sizinle.
Linklerime ekliyorum,sizde beni eklerseniz sevinirim.
Hamburg#dan sevgiler istanbula canim:)))

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Gülcüm,
bezenin kivamini ne güzel ayarlamissin, icinde fistik oldugu valla hic belli olmuyor.
Hem fistiklisi sadesinden de eminim bin kat daha güzel olmustur, senin de ellerine saglik canimcim.

Herzamanki gibi yine döktürmüssün bu konuda.

Benim de bir kötü tikim var:
Ben maalesef beze yiyemiyorum, dislerim bir tuhaf oluyor onun kiyir kiyir kivamindan.

Sen beni bosver ve ben sana burdan selamlarimi yolluyorum ve senide cok öpüyorum..

pelin dedi ki...

gülcüm ellerine sağlık. yine değişik bir tarifle karşımızdasın.ama ben bu oblatenin ne olduğunu anlayamadım. öptüm

made in funda dedi ki...

merhabalar.sizegüldenciğimde rastladım.merak ettim bir bakayım dedim.öncelikle sayfanıza bayıldım.renkler,çiçekler...harika.tatlılarve yemekler de muhteşem..daha sık gelmek isterim bundan sonra.sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sevgili kardeşim bloğunuza girince ayrılmak gelmiyor içimden ..Böyle nefis şeyler ve harika bir anlatım.hele birde benim gibi tatlılara kurabiyelere dayanamıyan biriysen(laf aramızda 95 kiloyum)eh tabiki ayrılınmaz değilmi.Ellerine sağlık bezelere bayıldımda, dağıttım deyince keşke bende komşu olsaydım demekten kendimi alamadım.Yutkunarak gidiyorum gönül dolusu sevgilerimi bırakıyorum...

Ferah Gülşen dedi ki...

Gül'cüğüm bu aralar ne kadar çok bezeyle karşılaşıyorum ama seninkiler harika görünüyor. Eline sağlık. Ben de n yakın zamanda bezeli bir tarif yapacağım bu gidişle. Eksik kalmiyim di mi :)? Sevgiler.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım neler yapmıssın ellerine sağlık cok guzel görunuyor bezeler ve diğer tariflerinede bayıldım. sevgilerimle..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

A oblaten yerine verdiğin tariflemeyi kulağıma küpe yapıyorum Gül :))
Yumurta aklarımı beze sevdiğimden ben de hiçç atmıyorum artık :))
Ellerine sağlık
Sevgiler...

NiNo dedi ki...

arnavutlukta nirden bulacazzzzzzzzz :(
super olmus ama bende istiremmmmmmmmmm

Gönül dedi ki...

sen ebni öldürcenmüüüüü çıldırtcanmuuuuu canummmmmmmm:))) ellerine sağlık yine harika bi lezzetle karşumuzdasun....öpüyorum sevgilerimle

---OPTiO--- dedi ki...

babam bugün afrikadan döndü :D rastlantiya bak :D
gülcümm...
yeni adresimi veriyim dedim sana..
bayadir pek blogla ilgilenmiyodum...özledim seni,
öptümm
http://optionun-ruhu.blogspot.com/

pelince dedi ki...

Ziyaretin için teşekkürler.Bezelerde enfes gözüküyor,zahmetli gözüküyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

yarenledeki yorumunuzu okudum . Eski ev sahibiniz pastaciymis ,ben bäckereideki tadi yakalayamiyorum nussschneckede kendi yaptiklarimda .Sizde orginal bäckerei nussschnecke tarifi var mi ??? bienenstichin ara kremasi(bäckerei) ?

lezzetlilerim dedi ki...

Çokkkkk güzeller ellerine sağlık
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

bezeler harika olmus
tabi herzamanki gibi
ellerine saglik

Melek* dedi ki...

ne güzel bişey gız bu ellerine sağlık

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık gül'cüm.nefis görünüyor.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

CANIM
İlk ziyaretims ayfana çok beğendim.sık sık gelicem bundan sonra,ellerine sağlık bu tarifini biran önce denemek istiyorum.

SEVGİYLE KAL

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ben geldim .Çok ozlemişim .Ellerinesağlık.Kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum..

Aynur dedi ki...

Merhaba

renkleri ne guzel bu blogun böleeeee :)

elinize saglik

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Aynur dedi ki...

bu back oblaten yenen biseymi icilen biseymi nasi biseyki bu:) ne ise yariyor yani ? beni bilgilendirirseniz sevinirim.

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül beze'yi çok severim, ne kadar çok yense de doyurmaz, çerez gibi.Ellerine sağlık, yine nefis bir lezzet paylaşmıssın. Sevgiyle öpüyorum. İyi tatiller

HULYA dedi ki...

Canım Gülüm,
Sen bu oblatenleri bir kere daha bir tarifnde kullanmıştın yanlış hatırlamıyorsam dimi?Çok güzel olmuşlar kızım çok sever uzun süredir yapmamıştım seninkileri görünce canım istedi.Ellerine sağlık canım.Çok çok öpüyorum.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Oblatenleri çok merak ediyorum.Türkiye'de satılıp satılmadığından haberiniz varmı?Birde size sipariş kabul ediyormusunuz?Yaptıklarınız çok hoşuma gidiyor,lakin tadına bakamadığım için sadece iç geçirmekle kalıyorum.ize mail atsam yanıtlarmısınız?Teşekkürler.

İyi geceler
Berna

Bir Anne dedi ki...

Biz de ogrenciyken pek yapardik bu bezelerden:) obletensiz filan olurdu tabi bizimki:) Fena da olmazdi.
Ellerine saglik Gul, seninkiler harika olmus obletenli obletenli:)))

Adsız dedi ki...

Bezeler çok güzel görünüyor.Şimdiye kadar hiç yapamadım ama denemeye kararlıyım.Ellerinize sağlık

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,
Nefis olmuş bu bezelerin. Ellerine sağlık canım.

Ben bu oblatenlerin ne olduğunu çok merak ettim doğrusu, yenilir mi yoksa sadece kap keklerde kullanılanıldığı gibi bir altlık mıdır.
Bilgilendirirsen çok sevinirim.

Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Merhaba, tarifler birbirinden güzel, bende beze yapmaya calistim ama bezemi yoksa kömürmü bilmiyorum benimki beyaz degil kara oldu :)) umarim bidahaki sefere daha iyi yaparim ....

sevgilerle