Perşembe, Ocak 31, 2008

Pırasalı Sigara Böreği

Geçen hafta iş yerine götürmek için hazırlamıştım bu börekleri..Yine severek yedi arkadaşlarım ve içinde pırasa olduğunu taa ki,söyleyene kadar anlamamışlardı..))Pırasa sevenler için güzel bir alternatif olabileceğini düşündüğüm için sizlerle paylaştım.Çok sık yaptığım bu böreği sizlerle paylaşmadığımı yeni farkettim..))Pırasalı börek çok fazla yağlı olmadığından diyet yapanlarada tavsiye ederim.Şimdiden afiyetler olsun!
Malzemeler
500 gr pırasa
1 havuç
1 adet büyük boy patates
1 adet büyük boy domates
2 diş sarımsak
tuz
kimyon
karabiber
4 adet yufka
sıvıyağ


Aralarına sürmek için
1 su bardağı süt
2 yumurta
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Hazırlanışı
Pırasalar yıkanıp kurulanıp incecik kesilir.
Havuç ve patates(çiğ) rendelenir.
Hepsi bir tencereye konur ve sıvıyağ,tuz,karabiber,kimyon,sarımsak,domates rendesi girip kavrulur.
Yufkalar 8 parçaya ayrılırlar.
Sütlü karışımı fırça ile her bir parçaya sürülür ve pırasalı harçtan konulup sigara biçimi sarılıp tepsiye dizilir.Tüm börekler sarıldıktan sonra hepsinin üzerine karışımdan sürülüp 175 c de yaklaşık 20-25 dk pişirilir.
Not:Pırasayı ben bu türlü çok pişirip köfte veya etlerin yanında çeşni olarak sunmayı çok seviyorum.Tadına bakanlarında çok hoşuna gidiyor.Pırasa yemeyen çocuklara ve büyüklere belki bu sunumla güzel sonuçlar elde edilebilir.)))

22 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Gül çok hamaratsın canım hızına yetişmek mümkün değil bademli kurabiyelerine bayıldım pırasalı börekte en sevdiğim börek sebzeli olduğu için çok hafif ve lezzetli geliyor bana ellerine sağlık sevgi ve selamlar canım .

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Çok nefis bir börek bence.Böyle farklı ve bol sebzeli börekleri çok seviyorum.Ellerine sağlık.

NiNo dedi ki...

ne zamandir denemek istiyordum pirasali borek en kisa zamanda :) bir carsaf boregi daha acip bu harci denemem lazim nefis gorunuyor ellerine saglik canimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

Çok severim bende pırasalı böreği. Bende yufkaları üst üste koyarak yapıyorum . Ama asıl bu böreğin arnavutlusunu yiyeceksin :) Pırasalı arnavut böreği. Geçenlerde işyerinden bi abinin sağolsun eşi yapmış göndermiş arnavut kendisi ama bi güzel ablacım anlatamam tadı damağımda kaldı valla. Sen hiç yedinmi arnavut böreği. Yemeği bırak kesin senin börek konusunda hamaratlı annen yapıyordur zaten .
Ellerine sağlık ablacım son gelişimden bu yana gene harika şeyler yapmışsın.
Öpüyorum seni kocaman
SEvgiler
Bahar

tata dedi ki...

Harika olmus Gül. Tüm yaptiklarin gibi. Bu ara fazla seker yiyemedigimden, börek hem de pirasali, tam banaymis gibi geldi.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Selamlar ben geldim :))

inanirmisin tam damak tadimlik bir Börek,

Pirasayi cok seven biriyim :))

Ellerine Saglik, cok nefis olmus, baya lezzetli görünüyor.

Ben sana bir dilim Pasta versem, bana sigara böreginden verirmisin :))

sevgiyle kal,

bende sana iyi bir hafta sonu dilerim, sag ol :))

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis bir börek....
Güzel bir hafta sonu dilerim.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Canım Gülcüm, hani demişsin ya pırasa sevenler için iyi bir alternatif diye o pırasa sevenler cümlesindeki pırasa sever benim hatta pırasaya bayılan diyebiliriz benim için :)))

ellerine sağlık nefis olmuş.

Bu sırada uçarak geldim. Sormak istediğin acaba nedir nedir nedirrrr * :) bildiğim birşeyse memnuniyetle cevaplarım.

Gülüm sen niye blog manşeti kullanmıyon anacım orada seni görmek beni çok mutlu edecektir...

sevgiler en kocamanından ...

www.misssgibi.com

Tijen dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım benim. Ellerine sağlık.
Ben de sana ve tüm ailene güzel bir haftasonu diliyorum. Her şey gönlünce olsun, ağız tadın hiç eksilmesin.

Cafe Gusto dedi ki...

Gülüm benim, gülüm benim....yine neler yapmış canım benim..Gül ellerine sağlık.Börek nefis ama illede senin şu kek kalıpların diyorum.Birbirinden güzel sunumlar yapıyorsun bizlere.Tekrar ellerine sağlık.sevgiler...

Aybike dedi ki...

her zamanki gibi çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık. Ayrıca bu pırasalı karışımı et yemeklerinin yanında vrm fikrini çok tuttum. Sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
ohhh, bu börekler ne güzel olmus böyle, senin her yaptigini begenirim o baska zaten ama bunlar pek bir hos geldi bana, ellerine saglik hayatim. Tatlisiyla tuzlusuyla bu islerin ustasisin, sen de bunu cok iyi biliyorsun dimi?

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum ve selamlarimi iletmeni istiyorum..simdiden tesekkürler canim..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

pırasayı çok severim zaten bide böreğii mmmm nefisss ellerine sağlık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

Selamlar tarifiniz cok nefis ellerinize saglik.

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Merhaba,bu böreği bende denemek isterim.Pırasaya bayılırım :))Uğradığın için teşekkürler ...

Ferah Gülşen dedi ki...

Gül'cüğüm ben seni sobeledim diye mail atmistim. Sanirim bir sorun var mailimi almamis olabilirsin. Sayfama bakarsın.
Bu arada pırasalı börek bizim tarafta çok yapılır ama ben hiç yemedim. Açma börek olarak. Eline sağlık.

Fulya dedi ki...

Pırasnın tepsi böreğini ve pidesini yapmıştım ama sigara böreği şeklinde hiç yememiştim.Çıtır çıtır görünüyor :Eline sağlık.

made in funda dedi ki...

vallahi bayıldım ben bu böreğe.denemk lazım.eline sağlık canım..

Melek* dedi ki...

oh oh yanında çayla ne güzel gider ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ellerine saglik,hemen deniyorum tarifini bugun,irde keswke senle biz ayne yerde calissak gul,ne guzel olurdu,hergun yeni mamalar yerdik:)

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Gül
harika olmus Pirasa böregin canim ellerine saglik.

Sevgilerimle Emine

Adsız dedi ki...

40 yıl düşünsem pırasalı börek yapmak aklıma gelmezdi ama pırasa sevmeyenler için süper çöüzm olmuş ellerine sağlık sevgilerr