Pazar, Ocak 20, 2008

Cam Şekerli Kurabiyeler

Cam şekerli kurabiye tarifini ilk kez Zuhal'de ve pastacı Burcu'da görmüştüm,hiç denememiştim.
Zira bu tür kurabiyeler bizde şekerinden dolayı pek yenilmez diye düşünmüştüm,yanılmışım..))Perşembe akşamı benden kurabiye istediklerinde, değişiklik olsun diye aklıma bunlar geldi.Hamurunu ben kendi kurabiye hamurumu kullanıp yaptım.Zira bu hamur çok beğeniliyordu o kişiler tarafından. Kalıp kutusunu karıştırırken, birden ilk gözüme çarpan elma kalıbı olunca, onunla başlayıp onunla bitirmek istedim kurabiye işlemini.Evde çocuklar için değişik bonbonlarda vardı nasılsa..))İçlerinden yeşil olanların elmaya yakışacağını ve farklı bir görünüm kazandıracağını düşünmüştüm.İyi ki öyle yapmışım,çok sevilmişler..)Bunlar tepside biraz sıkışık oldular.Diğerleri çok muntazam olmakla kalmayıp, ortalarının tırtıklı görüntüleri tarafımdan hiç beğeni toplamadı.Sonuç;harika bir lezzet ve şık bir görüntüden başka bir şey değildi.Mutlu ve sıcacık bir hafta diliyorum sizlere ve sevdiklerinize!!
Malzemeler
150 gr tereyağ
1 yumurta
1 çay bardağı nişasta
1 limon kabuğu veya 1 portakal kabuğu rendesi
1/2 çay bardağı ceviz unu
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 veya 1,5 su bardağı un (1 su bardağı unu ekleyin az gelirse yarım bardak unu eklersiniz)
Ortası için
10-15 adet miss renkli bonbon
Yapılışı
Önce pudra şeker ve yağ mikserle iyice çırpılır.
Limon veya portakal kabukları eklenir.
Yumurta eklenir çırpılır ve mikser kaldırılır.
Zencefil,tarçın ve nişasta eklenir.
Un ve kabartma tozu eklenip elle yoğrulur.
Hamur yumuşak kalmışsa tekrar un ilavesi yapılır.
Masanın üzeri hafifçe unlanıp hamurun 1/4'ü alınıp merdane ile açılır.Fırın tepsisine yağlı kağıt serilip hazırlanır.Elinizde bulunan şekilli kurabiye kalıpları ile şekiller yapılıp tepsiye dizilir.Ben elma kurabiye kalıbımı kullandım.Kalan diğer hamurlarda aynı işlemden geçirilir.
Şekillerin ortaları, yuvarlak kalıp setiniz varsa onun en küçüğü ile kesilip orataları alınır.(ben acele ile tırtıklısını bulup onunla kestim.(Size tavsiyem düz olanı ile yapmanız)Kurabiyeleri yaklaşık 175 c de 15 dk pişirin.Tepsiyi fırından çıkartın.(dikkat tekrar pişecekler)
Şekerleri, ister bütün bütün isterseniz benim gibi havanda dövüp, ortalarına kaşık yardımı ile koyun.Tekrar fırına verip yaklaşık 5-10 dk daha tutup fırının altını kapatınız.Tepsiyi fırından çıkardıktan sonra kurabiyelere soğuyuncaya kadar veya şekerleri donana kadar dokunmayınız.
Son olarakda servis tabağına dizip misafirlerinize ve çocuklarınıza ikram ediniz.Afiyetler olsun!!

40 yorum:

Adsız dedi ki...

ayyyyyyyy ne güzel olmus canim ellerine saglik

Selcen Şenocak dedi ki...

Gül'cüğüm her zamanki gibi kurabiyelerde nefis, yeşil bonbonlarla tam bir elma olmuş çok güzel ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle güzel bir hafta dilerim.

Adsız dedi ki...

kurabiyeleriniz cok güzel görünüyor acaba dogum gunum icin 15 kışılık ıstesem ne kadara yaparsınız

Melek* dedi ki...

ne şeker olmuşlar uğraşmışsın özendiğin çok belli ellerine sağlık

Yaren dedi ki...

Cok güzellerrrrr,cocuklar icin harika bence,tabi büyükler icinde.Cok begendim,zaten senin tariflerinin hepsini begeniyorum canim benim ( parmakli kurabiye haric :))) ,cünkü cok korkmustum laf aramizda;) ) Denicem insal. Gülcüm.Ellerine saglik ,sizlere afiyetler olsun.Sevgilerimi biraktim canim.

Unknown dedi ki...

Canım çok şeker olmuş bu kurabiyeler ellerine sağlık..

ev perisi;) dedi ki...

Kötü günler olmasa iyi günlerin kıymatini nasıl biliriz öyle değil mi gülüm?
Güzel günlere doğru muhabbetle...

Gönül dedi ki...

gülümmm harika olmuş bunlar yaa bittim valla...ellerine sağlık sevgilerimle

renkler dedi ki...

Canım, harika görülüyorlar. Her zamanki gibi... Gelincik Burcu bir keresinde de bu yöntemi kullanıp kurabiyelerden bir tealight yapmıştı. Bir de kurabiyeden evin camlarında kullanmıştı. İçine de bir mum koyunca içerisinde ışıklar yanan bei dağ evi sıcaklığında harika bir görünüm oluşuyordu... Çok öpüyorum seni, aman kendine iyi bak. Biz kendimizi iyi tutmalıyız, dertleri tasaları bir yana bırakmalıyız. Çok zor olduğunu biliyorum. Ama denememiz gerek:)

keskinli dedi ki...

selamlar
bende almistim bu tarifi ama denemek nasip olmadi insallah deneyecegim ilk firsatta ellerine saglik harika olmuslar sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Gülüm, hamaratim, bos durmayanim,
demek ki sen her zaman böyle sip sak bir hatunsun, ben bosuna demiyorum sen fabrikasyonu aratmazssin diye.

Kurabiyeler tam benim fistigima göre, görüntü süper, eminim eline alsa söyle bir seker camindan dogru bakmak ister, tüm cocuklar gibi.

Ailemizle ilgili güzel ve sicacik dileklerini icinde tesekkürler canim, Allah kimsenin agzinin tadini ve huzurunu bozmasin.

Eminim, sizlerde de durumlar aynidir, senin anlattiklarina ve yayinladiklarina bakilirsa öyledir mutlaka.

Selamlar canimcim ve öpüyorum..

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül, özellikle çocuklar için keyifli bir kurabiye olmuş, ellerine sağlık. Böyle güzel, ilginç tadları ilk önce sende görüyorum.Kurabiye tarifin çok hoş, izninle kopyalayacağım. En sevdiğim pasta çeşidi. Teşekkürler canım, sana da mutlu bir hafta diliyorum. Sevgiyle

Tijen dedi ki...

Ne enteresan malzemeler var değil mi GÜl'cüğüm, insan şaşırıyor gördükçe. Eskiden hayal bile edemezdik bunları. Her günün mis kokulu olsun, Isparta gülleri gibi...

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Gül canım ;
Ellerine sağlık şekilleri çok güzel olmuş hem iş hem böyle harika kurabiyeler pastalar harikasın canım
Sevgiler

HULYA dedi ki...

Canım Gül'cüğüm,
Ben de yapmıştım bu kurabiyelerden ama sıra gelmedi bir türlü yayınlamaya.İlk yaptıklarımda kabartma tozu olmadığı için daha beter küçüldüler gibi gelmişti bana sonra daha büyük kalıp kullanmıştım.Seninkiler çok şeker olmuş böyle elma gibi.ellerine sağlık canım.Bir de senin tarifini deneyeceğim.Çok çok öpüyorum seni.Sevgiler

made in funda dedi ki...

çok hoş çok.ne güzeller.eline sağlık canım.

sevimin sayfasi dedi ki...

kurabiyeler cok seker olmus
mutlaka deniyecegim
görünüm süper
ellerine saglik

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Kurabiyelere bayıldım şeklide çok güzel olmuş ellerine sağlık canım...

NiNo dedi ki...

elmalar super olmus yildiz kalp ve daire denemistim ama bunlar cokkkkkkkk gucelllllllllllll

Ferhanca dedi ki...

Canım, çok güzel olmuşlar .Ben de bri iki sayfada görmüştüm şimdi hatırladım .Yeşil çok yakışmış ellerine sağlık.yeni fikirleri bekliyoruz .bak yolunda ilerliyorum alman pastasından sonra cam kurabiyeleride yaparım aaa kalp kurabiyenide yapmıştım.kızım her yaptığın güzel kendin gibi...
sevgiler.

ocaktayemegimvar dedi ki...

merhabalar...
sitenizi gezdim ve çok beğendim elinize emeğinize sağlık her şey çok güzel...
hele bu kurabiyeler muhteşem:)

La Madame Chapeau dedi ki...

Damak Tadı :) Ne iyi etmişsin de gelmişsin, burayı tanımış oldum ben de :)

Şekerli kurabiyeyi ilk kez görüyorum. Zuhal hanımın ve Burcu'nun sayfalarını zaman zaman gezmeme karşın ilk kez sende görme şansım olmuş :)

Çok ilginç geldi bana da :) Eline sağlık...

Bu arada muffin için izin ne demekkkk! Birbirimizden değişik şeyler öğrenelim, püf noktaları paslaşalım, geleneksel olanları, yeni fikirleri canlı tutalım diye yapıyoruz bu paylaşımları :)

Mary Berry sağolsun hem :)))

Denersen çok sevinirim, umarım sonuçtan sen de memnun kalırsın.

Mutlaka tereyağı kullanmanı tavsiye ediyorum. Bir de postakalı belirtildiği ölçüde kullan; ama ben bir dahaki denememde tam 1+1/2 portakal kullanmayı deneyeceğim. Normal ölçüde denersen sen de o ihtiyacı hissedecek misin diye merak ediyorum :)

Sevgiler...

La Madame Chapeau dedi ki...

Bu arada unutmuşum eklemeyi...

Bence tırtıklı kalıpla ortalarını kesmek çok sevimli bir görüntü oluşturmuş. Düz yuvarlak kalıpla kesilse fazla keskin dururdu hatlar... :) Böyle çok doğal görünmüş...

Adsız dedi ki...

GÜNAYDIN SEVGILI ARKADASIM!!!

Yorumuna tesekkür etmek icin geldim,harika kurabiyelerle karsilastim.
Sekil ve görüntü itibariyle beni mest etmeye yetti kurabiyelerin,ellerine saglik.
Pek güzel yapmissin.Cok hamarat ve itinali,düzenli bir hanim oldugun yaptigin tariflerden belli.
SENI KUTLUYORUM.
SEVGILER CANIM,HER ZAMAN BEKLERIM.
Sayfanda sikilmadan zaman geciriyorum,bunu bilmeni isterim!!!

Adsız dedi ki...

Selamlar,

bana yazmanla beni cok mutlu ettin,

Kurabiyelerin cok güzel görünüyor, resmen degisik bisey.

Ellerine Saglik.

Ayrica kalp seklinde olan Kurabiyelerinide gördüm, harika olmus :)

Ellerine ve Yüregine Saglik.

Sevgilerle Aysel

Adsız dedi ki...

Nasıl sevilmesin ki ablacım gerçekten çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık . Şekerlemelerde çok yakışmış hoş bir görüntü olmuş.

Kendine iyi bak
Çok öpüyorum
Sevgiler....
Bahar

Beyhan dedi ki...

Gül'cüğüm;
Şimdi çayın yanında 1 tane olsaydı keşke dedim içimden.Harika olmuş canım,ellerine sağlık.Kurabiye hamurunun da güzel olduğu malzemelerden belli oldu zaten.Ben bu kurabiye tarifini defterime yazacağım.Tarif için teşekkürler canım.
İşten çıkıp 5 tepsi pasta yapmışsın,dikkat et kendine oldu mu?
Öpüyorum seni.

Adsız dedi ki...

canim senin tariflerine ben bitiyorum sana bir gun gelmesem ikinci gun mutlaka ugrayip ne eklemissin diye bi goz atiyorum
ellerine emegine saglik

kurabiyler de nefis gorunuyor ben almanyadayim acaba bu kurabiyelerin ortasina nasil bir seker kullanabilirim
cevap yazarsan sevinirm
kolayliklar dilerim canim
sevgiler....

Adsız dedi ki...

az onceki yorumun sahibi benim

www.yenitadlar.blogcu.com
linkimi ekleyip eklemedigimi unuttum:))

İlker Ergin dedi ki...

canım kurabiyeler nefis görünüyor.ellerine sağlık.benim tatlıma gelince ,üzerindeki kayısı değil.içinde çok fazla yumurta olduğu için fırında pişerken bu şekilde kızarıyor.zaten böyle kızarması makbuldür canım bu tatlının.sadece yazan malzemeler kullanılıyor.sevgiler.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Gülcüğüm. Hep yapmak istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım bir teknik. Çok güzel olmuş.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Huhu :))

insaALLAH iyisindir...

bak sana ne getirdim,

bir dilim Kek :))

Afiyet Olsun :)

Sevgilerimle Aysel

Adsız dedi ki...

merhaba
Sizinde kurabiyeler nefis olmus ,anlayamadigim icine jöle gibi sekerler var ondanmi koydunuz,cok güzel görünüyor merak ettim elinize saglik,ayrica siyaretiniz icin tesekkürler,sevgiler

Adsız dedi ki...

Gerçekten cam gibi yeşili parlak parlak elllerine sağlık. Ayrıca yorumun için de teşekkür ederim. Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Gul'cugum,

Ne kadar guzel olmus kurabiyeler. Gercekten cam gibi. Ellerine saglik. Yiyenlere de afiyet ve seker olsun.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Haydi mutfağa dedi ki...

maşallah ne kadar güzel kurabiyeler.
ellerinize sağlık.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Çok güzel bir fikir verdi.görünüş mükemmel eminim tadıda harikadır.ellerine sağlık cnm.

hatice dedi ki...

Harikaaaa olmuşlar, çook güzel, şekerle nekadar güzel bir görüntü olmuş, canım ellerine sağlık...sevgiler..

Pastanı Seç dedi ki...

ÇOKKK güzel olmuşlar

ellerine sağlık canım

Mutfak Havlusu dedi ki...

aaa ben bunları yeniş farkettim:(
ne tatlılar böyle yaa çok hoşuma gitti harika görünüyorlar nefis+enfes ne diyeyim yaa ne kadar güzel cümle varsa hepsinden:)

ama bonbon derken kastettiğin hangileri oluyor,kaşık yardımıyla demişsin açıkçası anlıyamadım.