Pazartesi, Mart 01, 2010

Früchtekuchen (Pflaumen) / Erik Kurulu Kek

Bilindiği üzre keki Nuray'cığıma yapıp götürmüştüm..Meyveli kekleri ayrı bir sevdikleri için, bende kuru meyveli olarak hazırlamıştım..Aşağıda tarifine bakabilirsiniz..)Şimdiden ellerinize sağlık arkadaşlar..
Kuru Meyveli Kek
Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 paket vanilya
minicik tuz
1/2 limon suyu
1 çay bardağı kalem badem(sizler badem kırığı kullanabilirsiniz.)
1 çay bardağı kuru üzüm
1/2 çekirdeksiz kuru erik (Almanya'dan..burada da satılıyor şimdilerde)
1 paket zitronat (Almanya'dan..limon kabuğu şekerlemesi)
1 yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı h.cevizi
1/2 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 su bardağı pirinç unu
2 su bardağı un

Üzeri için
beyaz çikolata (Gold kullandım hiç memnun kalmadım.)

Kuru Meyveli Kek
Hazırlanışı
Unlar kabartma tozu ile bir kaba elenir.İçersine erik,üzüm,badem,h.cevizi,irmik eklenip sırası gelene kadar bekletilir.

Yumurtalar,şeker,vanilya,tuz,limon suyu köpük olana dek çırpılır.

Yağ ve süt eklenip çırpılır.

Unlu karışım 3 aşamada eklenip mikserin en düşük hızında çırpılır.


Son olarak karışım spatula ile tekrar karıştırılıp bırakılır.
Kuru Meyveli Kek
Fırın 175 c de ısıtılır.

Kalıp yağlanır ve karışım içersine boşaltılır.

Yine masaya 1-2-3 vurulup fırına verilir.

Yaklaşık 45 dk pişirilir.

Kalıp hafif ılındıktan sonra telin üzerine alınır.

Üzerine erimiş çikolata dökülüp, süslenip servis tabağına alınır.

17 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

gülüm, bizim evimizde çay saatlerinde ! masal kahramanımız başta olmak üzere, kara dutlar tarafından müthiş gösteriler yaşadı bu leziz ve aromatik kekin :)))

güzel ellerine sağlık canım,
tekrar tekrar teşekkürler ederiz.

Unknown dedi ki...

Muhteşem Meleğim bende isterim bu muhteşem keklerden:))O güzel elleri
ne,sıcacık yüreğine sağlık.İyiki varsın ben seni çokkkkk seviyorum biliyorsun değilmi:))?Kocaman öptüm

aleyna dedi ki...

merhabalar.blogunuzun sessiz bir takipçisiydim.bugün artık yorum yazmak istedim.çok özenle hazırlanılmış.tarifler özellkle kek ve salata tarifler harika.sıkça faydalanıyorum.ellerinize sağlık.

Fashion Mini dedi ki...

görüntü bukadarmuhteşemken tadını hiç düşünemiyorum, buda çok leziz görünüyor ellerine sağlık :)

lavantalimon dedi ki...

Nunu nun sayfasında kekini gördüm valla canım istedi:)) karışmam
bak şimdi burada gördüm harika olmuş nefis pişimiş tecrübeli bri elden çıkmış belli::))
ne güzel yapmışsın oh NUraycımla sohbet ne güzel olmuştur.

yemek bahane sohbet şahane:)

canım çok sevgiler.

Unknown dedi ki...

Gene bir sahane var karsimda,,,, Yine, yine ve yine diyorum ki ellerine saglik canim... Hele de o eriklere bayilirim, ama hic kek icinde kullanmamistim... Eeee, ne demisler, "bilmemek ayip degil, ögrenmemek ayip".. Ilk firsatta deneyeceklerim arasina girdi bile... Sevgilerimle,

Özlem dedi ki...

Gül'cüm yine harika bir lezzet ve muhteşem bir görüntü, ellerine sağlık canım. Senin sitenin adı "Gül'ün Kek Fabrikası" olmalı :))

pelince dedi ki...

Gül böyle leziz bir keke kim hayır diyebilir.. Nunucum kek bitti mi :)) geliyorum hemen..
ellerine sağlık..

Sevgiler...

Nimet Kaya dedi ki...

Gül hanım,blog yazarları arasında sizin sayfanız bana göre tek.Benim 3-4 tane kek tarifim vardı onlarla büyüttüm çocuklarımı.Tesadüf eseri blogunuzu gördüm, hemen bir tarafa kayıt ettim.Bu kadar kek tarifi onlarca kitapta bile olmazken,sizde nasıl var,nasıl yapıyorsunuz inanırmısınız halen şaşkınlık içersindeyim.Burası kek cenneti gibi adeta.Üstelik hepsinin fotoğrafı birbirinden farklı ve özenle hazırlanmış.Kek kalıplarınıza aşık oldum resmen.Bu değişik kalıpları nerden aldınız?Sakıncası yoksa paylaşırmısınız?Ben biraz daha blogunuzu inceleyeceğim.Arkadaşınızın size vermiş olduğu değeri görünce,gözlerim yaşardı adeta.Böyle dostluklar yok artık dünyamızda.Ne mutlu size Gül hanım.

Kendinize iyi bakın.

Sevgiler,Nimet Kaya

HÜLYA dedi ki...

yine gülümün gülleri açmış :) ellerine sağlık canım.

sevgili nunu ile böylesine harika bir gün geçirmenize senin adına çooook sevindim... muhabbetiniz daim osun canım .. çook imrendim çoook...

kocaman öptüm

Leyla Poyraz dedi ki...

Gülcüm kekler muhteşem görünüyor..hangi birine baksam, elimi uzatıp alasım geliyor..tam benlik yanii.ellerine sağlık..Sevgiler..

HÜLYA dedi ki...

canım bu mutlu anında seni üzmek istemezdim ama söylemeden edemeyeceğim aşağıda sana verdiğim linke bakmanı istiyorum bu sitede tariflerin yayınlanıyor hemde sanki kendi yapmş gibi.. haberin avrmı bilmiyorum ama ben bilmende fayda olduğunu düşündüm eğer bilgin dışında bir şeyse çok ayıp ve emeğe saygısızlık...


http://yemek-evi.blogspot.com/2009/12/blaubeer-mohn-kuchen-hashasl-ymersinli.html

http://yemek-evi.blogspot.com/2009/12/apfel-bananen-kuchen-muzlu-elmal-kek.html

daha bir sürü var...

tasarım mekani dedi ki...

cani guzel sunumlu ozenmis tatli isteyen sana basvurmali kesinlikle ;) harika... Eline saglik.. Kocaman sevgiler... medinem

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım arkadasım benım Istanbuldakı arkadasları kıskanmaya baslıyom.Senııııı cok ozledık ona gore oyle alıştırıp kaybolmak olmaz.Insallah keklerın tadınada bakarız bırgun.Kocaman optum senııı.....

Unknown dedi ki...

Gül'cüğüm döktürmüşsün yine güzelim keklerini. Ellerine sağlık canım.

Emel Kurt dedi ki...

Selam yine cok güzel ve icerigi zengin bir kek.Ellerine saglik.Sevgiler.

LEZİZCE dedi ki...

Selam canım bende bloga girdim çok şaşırdım bloguma ne oldu bilmiyorum moralim çok bozuk şuan.Sevgiler...