Salı, Mart 02, 2010

Bananenkuchen mit Weisser Schokolade / Beyaz Çikolatalı Muzlu Kek

Pazar günü tatlı Hande'ciğime giderken götürdüğüm kekimin tarifini aşağıda sizlerle paylaşıyorum arkadaşlar..Umarım sizlerde yapıp,beğenip afiyetle tadına bakarsınız.Afiyetler olsun!
Cevizli Muzlu Kek
Malzemeler
4 yumurta
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı şeker
minicik tuz
1 yemek kaşığı h.cevizi
1 paket vanilya şekeri
100 gr beyaz çikolata
1/2 su bardağı iri parçalanmış ceviz
1 adet büyük muz
1/2 limon suyu + 3-4 damla aroması
1/2 su bardağı krema
2 su bardağı un
1 çay bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu

Tepesi için droetker 2 renkli kuvertür çikolatası
(paket içersinde,tek kullanımlık)
Cevizli Muzlu Kek
Hazırlanışı
Yağ,limon suyu ve aroması,şeker,tuz çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Krema,h.cevizi eklenip çırpılır.

Muz irice doğranıp cevizle eklenip çırpılır.

Beyaz çikolata irice doğranıp eklenip çırpılır.

Un,nişasta,kabartma tozu elenip 3 aşamada eklenip çırpılır.

Önceden 175 c de ısıtılmış fırında yaklaşık 45 dk pişirilir.

Fırından çıkarıldıktan sonra hafif ılınması beklenip,telin üzerine alınır.
Cevizli Muzlu Kek
Kuvertür kağıdı ile mikroda 1-2 dk kalıp eritilir.(360 c kadar dayanıklı paketler)

Mikro yoksa kaynar suyun içersinde eritilir.

Sonrada ucu kesilip kekin üzerine gezdirilir.

Bu kadar yapımı arkadaşlar..Ellerinize sağlık.

26 yorum:

Unknown dedi ki...

Meleğim muhteşem kekler peşi sıra geliyor.Harikasın ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık

Gönülünce dedi ki...

Keke bayıldım ama üzerindeki sos muhteşem görünüyor ellerinize emeklerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

DEVRIM dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine sağlık Gül abla..

sarımutfak-hande dedi ki...

valla ben yedim:):) çoook beğendim harikaydı canım benim ellerine sağlık tekrar teşekkür ederim.

Sevil Şahin dedi ki...

KEK KRALİÇEM BENİM YA BEN SENİ ÇOK AMA ÇOK SEVİYORUM...
BİR TANECİK ABLAM YİNE SÜPER SÜPER HATTA SÜPER ÖTESİSİN..
ELLERİNE SAĞLIK AFİYET BAL OLSUN
SEVGİLER

Tijen dedi ki...

Yutkunuyorum, yalanıyorum ama sadece uzaktan bakıyorum Gül'cüğüm. Vallahi bazen iyi ki bu kadın benden uzakta yaşıyor demiyor değilim, yoksa sizin evden çıkmazdım herhalde!

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim nefis görünüyor yine harika bir kek olmus.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Seyretmeye doyamadım, karlı tepeler gibi görünüyor, tadının nefis olduğuna eminim. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.Sevgiler.

Emel Kurt dedi ki...

Selam masallah yine güzel bir tarif.Ellerine saglik,sevgiler.

Nimet dedi ki...

Keklerinizin karşında en sonunda baygınlık geçireceğim.Yok bu kadar şahane kek yapan.İçimiz eridi adeta.






Sevgiler

cansudere dedi ki...

canım harıka kekler yapıyorsun harıka bir görüntü daha sevgiler...

pelince dedi ki...

Gül kek öyle güzel ki,hele sosu harika olmuş.. bende aldım o paketlerden ama sosu kekin üzerine yetiştiremedim:) ortada öylece kaldı iyi mi:)) meğerse sos çok değilmiş,yeni kullanacak olanlar buna da dikkat etmeli:)

ellerine sağlık...

öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Una torta di grande effetto ,bella da vedere e da mangiare!

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

İŞYERİNDEYİM.AÇIKTIM VE KEKİNİ GÖRDÜM..BAŞKA SÖZE GEREK VAR MI.....:( ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

LEZİZCE dedi ki...

Blogtaki sorun çözüldü nihayet çok üzülmüştüm öyle görünce bloguna ugrayıp tarifine yorum bile yapamadım canım.Kekin yine muhteşem ellerine emeğine sağlık.en kısa zamanda vişneli olanı deneyeceğim tabi.Sevgilerimi bıraktım.

Özlem23 dedi ki...

Canım çok nefis görünüyor, emeğine sağlık.Selam ve dua ile...

Leyla Poyraz dedi ki...

Gülcüm inanılmaz şık kekler yapıyosun..bizlerede bakıp seyretmek kalıyor..birde izin verirsen.. kekleri yapıp bloglarımızda yayınlaya bilirmiyiz?
tabii seninkileri tutmaz..sevgiler..

LEZİZCE dedi ki...

sevgili gül bende bir ödülün var uğrayıp alabilirmisin.

Özlem dedi ki...

Gül'cüm. Yine nefis bir kek daha. Kek cennetindemiyim ne :)) Ebrüli desen harika olmuş, ellerine sağlık canım.
Evet, neredeyse 2 haftadan fazla oldu evde değneklerle geziniyorum, daha doğrusu oturuyorum, doktor dolaşmamı yasakladı çünkü..bir düşmem nelere maloldu.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Mmmmmmmmmmmmmmm ellerine sağlık canım nefisss :))) Bayıldımmm ekrana yapışacaktım nerdeyse :)))

Sevgiler,
Evren

HÜLYA dedi ki...

AAAAA öpmeyi unuttum gel kııız kocaman bi öpeyim seniiii..

Şlaaaaappppp

HÜLYA dedi ki...

MÜKEMMMMEEEEEL

Başka söze ne hacet.

Gülüm yanlış anlamamışsın tatlım , bu aralar rahatsızım biraz boynum ağırıyor , akşama kadar pc kullanmak beni çok etkiliyor sanırım kaskatı oluyor boynum ilaç kullansamda çok fayda etmiyor , tekrar nüksediyor.

Üstüne üstük birde hayatımda hiç yapmadığım bir şey yapıyorum 1 haftadır. Diyetisyen kontrolünde diyete girdim geçen hafta başladım ve dün kontrolüm vardı 1,5 kilo vermişim. Bu beni çook mutlu etti , devam ediyorum . Zor olmayan bir diyet ama mutfaktan uzak durmamı sağlıyor bu işe evdekilerde pek üzüldü ama azimliyim diyeti bozmak yoook. Planımıza göre 4 ayda 12 kg kadar verip filinta gibi olacağım inşallah.. Dua et bana canım bende sana ediyorum... Allah yardımcımız olsun

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili damak tadı, bütün tariflerinize bloke koydum .. neden mi çünklü daha sonra sindire sindire inceleyeceğimde ondan.. Hepsi çok güzel görünüyor ,, özellikle pazar sofrasında hani kenarda bir boş sandalye vardı ya hemen oraya ilişiverdim.. Bende beklerim bloğuma sevgiler yolluyorum.. Unuturum diye de favorilerimdesinzi..

Adsız dedi ki...

ben bu keki yaptım kalıptan çıkmadı dibini tuttu kek ikiye bölünndü neden acaba

Damak Tadı dedi ki...

ununu az mı koydunuz acaba??

veya,kalıbınız yapıştırmış olabilir mi? aklıma da başka bir şey gelmiyor doğrusu..üzüldüm sadece..