Perşembe, Ekim 16, 2008

Schoko-Kokos-Muffins /Çikolatalı Hindistan Cevizli Muffinler

Muffinleri yeğenim için yapıp hazırladım..Haftanın 2 günü bizde kaldığından haliyle okulunada bizden gidiyor..Okulda kahvaltı yapmayı sevmediğini, zahmet olmazsa bana çikolatalı muffin yaparmısın diye sorunca; bunlar çıktı ortaya..))Yarın arkadaşları ile afiyetle yiyecekler inşallah..))Muffin kalıplarım diğerlerine nazaran biraz büyüktüler ve içlerine kağıt konulmayacak tiptendi..6 Tane haznesi vardı ve her bir muffinden yaklaşık 3 kişi rahatlıkla tadabilir.Fakat gençlere 1 adet bile az geliyor.
Umarım severek yerler ve devamını isterler..))
4
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
minicik tuz
125 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 paket vanilya şekeri
1/2 limon suyu
200 gr sütlü kuvertür
1,5 çay bardağı h.cevizi suyu
4 yemek kaşığı bitter kakao
2,5 su bardağı un (3 su bardağı olabilir belki)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı karbonat
İçi için
vişne
krem çikolata (burada yok sanırım)
(siz nutella kullanabilirsiniz)
tepesi için pudra şekeri
2
Hazırlanışı
Şeker,vanilya,yumurtalar 5 dk mikserle çırpılır.
Tereyağ,tuz eklenip çırpılır.
Kuvertür çikolata bir kaba konup üzerine h.cevizi suyu eklenip bir taşım
kaynatılıp ocaktan alınır.
Kaşık yardımı ile çikolataların erimeleri sağlanır.
Çikolataların içersine 4 yemek kaşığı kakao eklenip karıştırılır.
Ilındıktan sonra karışıma ağar ağar eklenip çırpılır.
Limon suyu eklenip çırpılır.
Un,kabartma tozu,karbonat elekten geçirilip karışıma 3 seferde eklenip çırpılır.
1
Muffin kalıbı yağlanıp unlanır.
Karışımdan 2 yemek kaşığı konulup tatlı kaşığı ile ortasına bastırılır.
Ortasına 1 tatlı kaşığı krem çikolata veya nutella konulur.
Nutellanın ortasına 2 adet vişne konulur.
Üzerlerine 2 yemek kaşığı karışımdan tekrar
konulup kaşıkla düzeltilir.

Hepsi aynı şekilde yapıldıktan sonra ısıtılmış fırının 2.sırasında 175 c de yaklaşık 35 dk pişirilir.

Ilındıktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirilir.

Afiyetler olsun şimdiden!!

30 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Hem çikolatalı, hem hindistan cevizli lezzetten yıkılıyor:)
Tarifini bekliyorum.
Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Canım ne kadar iştah açıcı ellerine emeğinesağlık ben hepsini alıyorum sabırda bir yere kadar değil mi,mutlu uykular dilerim...

Unknown dedi ki...

Muffinler nefis görünüyor.Hele bu saat te tam iştah açıyor.Ellerinize sağlık

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

O nasıl güzel bir görüntü öyle canım :) Gecenin bu vaktinde ballı sütümü içip yatayım derken, bunları görünce canım çekti ama şimdi. Hasta hasta nasıl yapayım ki, ilk tabağı ben alıyorum valla :)))
Ellerine sağlık.
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

evin kızı çookk becerikli( maşşş.)
yeğen şanslı,
muffinler kusursuz..(eline sğlk)
daha ne diyebilirim...

* beni nüfusuna alırmısın ?? *

:))))

hayat dedi ki...

Canım kardeşim, böyle marifetli halaya can kurban.Muffinler harika görünüyor.Ellerine sağlık.Yiyenlere de afiyetler olsun.
Gül'üm yanaklarından kocaman öpüyorum...

ceyt dedi ki...

resimlerine bayılıyorum.insanın uzanıp alıp yiyesi geliyor.muffini de çok severim.ellerine sağlık canım nefiss.
sevgilerimle..

Selcen Şenocak dedi ki...

offff ne güzelll ne şanslı yeğen :)
ellerine sağlık canım.

Sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Resimler çok güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık. Malzemesini sayarken zaten lezzetinin ne kadar güzel olduğu belli oluyor. Hani şöyle çayın yanına bir tane iyi giderdi :)

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Günaydın arkadaşım sabah sabaha insanın içini açıyor bu görüntü,çok güzel olmuşlar.ellerine sağlık.çikolata ve hindistan cevizi büyülü bir karışım.afiyet olsun yiyienlere.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Cok güzel olmuslar ,denemek isterim .Almanyada kulanilan krem cukulata hangisi mufffinin üzeri icin ?
Muffin tarifini yaziciya yazdirinca 6-7 sayfa oluyor,cünkü yazilariniz cok büyük .

Adsız dedi ki...

Ellrine sağlık canım şahane görünüyorlar. Bu nefis keklerden yiyecek olanlara afiyet olsun.

Damak Tadı dedi ki...

Adsız arkadaş,
Bendeki krem çikolata Almanya'dan değil bu sefer Amerika'dan alınmıştır.O kremalı pastaların dışına sürülmek için hazırlanan çikolatalardan..Fakat siz o nun yerine nutellayı veya farkli alternatiflerde kullanabilirsiniz..

Yazılarıma gelince;Sayfa üzerinden copy yapıp excel veya word sayfalarına yapıştırabilrisiniz..Umarım yardımcı olabilmişimdir..

TEŞEKKÜR!!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Görüntü süper :))) Ben bir tanesini alim oğlumla yeriz artık :))

Ellerine sağlık Gül'cüğüm. Çikolata ve Hindistan cevizi bir arada sevenlerdenim bende :)) Seninki başka bir güzellik...

Sevgilerimi gönderiyorum.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gül,

Senin başka işin gücün yokmu? Git birazda onlarla ilgilen dimi ama.Böyle hergün hergün pasta börek yapılmazki ama.......
cık cık cık insanı imrendiriyorsun ne bu böyle muffin filan.

:)Sevgilerimle.

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik canim cekiyor bu aralar bole seyleri ama hic vakit yokki :(
bu arada yorumlarim yok demissin ama ben gordugum yorumlari hep onayliyorum acaba silindimi :((

Saliha dedi ki...

YA SIRA SIRA DIZILMIS BULAR BENI YIYIN BENI YIYIN DIYE:)

ELLERINE SAGLIK..

BEN BEYAZ FIRININ BUYUK MUFFINLERINE ÖZENIRIM HEP AMA O KALIPLAR NEREDE BULACAGIMI BILEMEM:(GULCUM SEN BILIYORMUSUN?

SEVGILERIMLE..TART HAFTA SONUNA KALDI..DUN ESIM TATLI GETIRMIS GELIRKEN:(HAFTA SONU BAYRAM VAR BAYRAM:))

Pelin dedi ki...

Çok çok lezzetli görünüyor. İçindekilerine bakınca zaten tahmin edebiliyorum tadını. Tam benlikler.
Sevgiler

Tijen dedi ki...

Sevmezler mi hiç! Bu haftasonu da ne güzeller yaratacaksın kimbilir Gül'cüğüm. Kolay gelsin.

one ben bir sey dedi ki...

Sevgili Gül,
Bloğumun yaş günü dolayısıyla bırakmış olduğun nazik mesaja çok teşekkür ederim ...
Senin gibi bir arkadaşı yanımda hissetmek benim içinde çok güzel bir duygu teşekkürler

pelince dedi ki...

Offf offf şahane olmuş,ellerine sağlık..

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Adsız dedi ki...

Çikolatalı olmasına bayıldım. Ellerine sağlık, yine harika görünüyor.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

canım nefıs gorunuyor elerıne saglı canım sevgıler..

made in funda dedi ki...

muhteşem şeyler yapıyorsun canım.muffinler harika.ellerine sağlık..

ebrulitatlar dedi ki...

Çok nefis olmuşlar Gül'cüm. Ellerine sağlık. Miniklerede afiyet şeker olsun. Sevgiler, iyi bir haftasonu dilerim..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Yeğenlerin ve arkadaşları çok şanslı Gülcüm bitirirler tabi bu kadar güzel kekleri ben bile yerim iki tane bunlardan ne kadar büyük olursa olsun farketmez çok güzeller çünkü ellerine sağlık sevgiler hayırlı hafta sonları

SOFRAM dedi ki...

Muffinler harika olmuş, ellerinize emeğinize sağlık, ziyretiniz için de çok teşekkürler, sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

CANIM BENİMM,
BİR ÖDÜLÜN VAR,
LÜTFEN ALMAYA SAYFAMA GELİRMİSİN ??
ÇOK SEVGİLER nUnUn

Pastanı Seç dedi ki...

ellerine sağlık canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba canım, muffinler harika olmuş ellerine sağlık. Tam benim sevdiğim keklerden, fazla kuru değil kısacası enfes..... Sevgiler Nesrin