Pazar, Ekim 19, 2008

Muffins / Muffinler

Sevgili tuba'cığım beni sobelemiş.Sobenin konusu çocukluğumuzun geçtiği ev,bu evle ilgili anılar ve çocukken en çok sevdiğiniz yemek..

Çocukluğum Trabzon'da geçti..Evimiz yol üzerinde idi..Her sabah kalktığımızda azgın Karadenizin dalgaları ile karşılaşırdık..Bazen çok korkardık bazende çok eğlendirici olurdu..Çocukluğumla ilgili yazacak çok anım var ama nereden başlıyacağımı bilemediğim için yazamıyorum..))

Okul hayatım Liseye kadar orada geçti..Cumhuriyet İlkokulu,evimize 2 dk lık uzaklıkta idi..Pencereden bakıldığında okulumuz gözükürdü..

Ortaokulum,İlkokulumdan tam 5 dk uzakta idi..(Cumhuriyet orta okulu)..Trabzon Lisesi ise hemen ortaokulun yanında idi..

Her sene Trabzon'a gittiğimde okullarımın önünden geçerim..(mecburi istikamet)Devamlı yenilikler tadilatlar yapıldığından değişimler beni çok etkilemedi..Uzun yıllar sonra gidip görmüş olsaydım çok farklı gelecekti bana her şey..

Çocukkende yeme sorunlarım vardı..Her yemeği yiyemezdim ve sevdiğim çok fazla yemekte yoktu..O zamanlardan hatırladığım patates kızartması ile puf böreği..Her gece toplanılıp soba üzerinde kestaneler pişirilirdi ve içinede kabak dilimleri sıralanırdı..Ne kadar masum ve temizdi o zamandaki ilişkiler dostluklar..Şimdi hepsi çıkara dayalı oldu dostluklar altında..Özlüyorum o güzel insanları ve dostluklarını..))


Muffinleri hazırlarken bazılarının içersine sadece nutella ekledim.Bazılarına ise;hem nutella hemde vişne taneleri ekledim..Karya fişneli sevmiyor,yoğun çikolatalı istiyor (böyle söylüyor.ş.pareyede,ş.fare diyor).Berk'de hem yoğun çikolata ve vişneli seviyor.Haliyle yapılırken ayrıntılara titizlikle dikkat ediliyor.Yoksa vay halime,halimize..))Çikolatalı muffinler (minicik yapıldı) Karya için yapıldılar.Yarın pasta günü Karya'da imiş.Karya'mız bu yıl ilköğretime başladı.Haliyle biraz heyecanlı..))Sınıflarında 8 kişiler.Öğretmenle birlikte tam 9 adet muffin istedi.Ne bir fazla ne bir eksik..))Bende yapıp biraz önce Karya'cığa gönderdim..Umarım yarın afiyetle kahvaltıda tadarlar..))

Tüm arkadaşlara güzel bir hafta diliyorum..
5
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 vanilya şekeri
minicik tuz
100 gr sütlü kuvertür rendesi
1 çay bardağı süt
150 gr tereyağ
3 yemek kaşığı fındık tozu (kavrulmamış)
4 damla portakal esansı
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
İçin için
nutella - vişne taneleri
4
Hazırlanışı
Tıpkı aşağıdaki çikolatalı-h.cevizli muffinler gibidir.
3
Muffin ve kek hazırlarken artık tariflere bakmaz oldum..Sadece çok farklılıklar varsa uyguluyorum..
2

16 yorum:

Unknown dedi ki...

MUHTEŞEM....MUHTEŞEM....MUHTEŞEM

MUTFAKISTAN dedi ki...

odulunu tebrik ederim canim.
Karyaciga afiyet olsun,harika gorunuyor fisneleri bende cok severim.....sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Pamuk kalpli arkadaşım,
yemeden yorum yazmak istemedim,
ailem ve ben sana ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUZ.
:)) UZUN BİR SÜRE KİMSE KONUŞAMADI :))
Tadarken,
hele içinden, o çağlayan gibi nutella akmadı mı ...
TÜM KELİMELERİN BİTTİĞİ ANDAYDIK :)))

ÖZELLİKLE BENİM 2 BALLI KARA DUTUM SEVGİLERİNİ İLETTİLER..
MASAL KAHRAMANIM İSE mmmmmmm DEDİİ BAŞKA BİŞİ DİYEMEDİ :)))

BİZ BİR DUT MASALI EKİBİ,
HEPİMİZDEN SANA TEKRAR TEKRAR TEŞEKKÜRLER..SEVGİLER :))

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Gülcüm Sevgili Karyaya okulunda başarılar diliyorum bu nefis keki yiyenlere afiyet olsun nutellanın o nefis tadı çok yakışmıştır eminim ellerine sağlık sevgiler canım

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Bende hem fişneli hem nutellalı olanlardan istiyorum :)
Ellerine sağlık canım.
Karya ve arkadaşlarınada afiyet olsun :)
Sevgiler..

yaban mersini dedi ki...

muffinde nutella mı..olmaz böyle bir güzellik..ellerine sağlık.

Mutfaknotlari dedi ki...

ayyy ilk resimde kekin içinde sandım kendimi bide çikolata var heryerime bulandı:)
çok nefis bi kek ellerine sağlık
zaten çikolatalı olsun bide kek olsun kim sevmezki

Pelin dedi ki...

İçinden nutella akan kek kimbilir nasıl güzeldir. Eline sağlık.
İyi haftalar

neslihan erzincan özgür dedi ki...

valla harika,ne denir daha...ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Pelin dedi ki...

Merhaba Gül
Sana bir ödülüm var:)
Sevgiler

şeker pasta dedi ki...

Yeni gönderimi okurmusun sende varsın...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Muffinler yine göz alıcı gözüküyor.

Bu sefer muffinlerinden almıyorum. Bende hafta sonu oğluma çikolatalı kek yaptığım için :)

Bende güzel bir hafta dilerim.

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

egeli dedi ki...

YİNE HARİKALR YAPMIŞSIN ,ELİNE SAĞLIK CANIM...SEVGİLER

HÜLYA dedi ki...

tek kelimeyle harika olmuş bu muffinler.. zaten senin bu kek zevkine ve harka şeyler yapmana hastayım. Değişik tariflerinin hepsi birbirinden harika görünüyor..

kocamaan sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

bunlar çok güzeller,bir öğrencinin çantasının içinede ne ideal tat olurlar:)

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gül,

Maaşallah sayfana girince çıkamıyorum.Hangisine bakacağımı şaşırıyorum.Herbiri birbirinden güzeller.
Bu muffin kalıplarını görebilirmiyim nasıl birşeyler.

Kolay gelsin Sevgilerimle*