Pazar, Ekim 12, 2008

Krümeltorte mit Vanillepudding / Vanilyalı Pudingli Kırıntılı Turta ve Torasan İnciri Reçeli

İncir reçelini ve diğer reçel çeşitlerini (paylaşmadığım)annecik Trabzon'da hazırlayıp getirmiş.Bugün ben evde olduğumdan reçel paylaşımlarını kavanozlara yapıp hazırladık.Malum,bizim evde yapılanlar eve değilde eşe dosta dağıtılır.15 Kğ'lık incir reçelinden bize kalan sadece 1 kg..Annecik ikramı çok seviyor,bende pasta çörek yapıp ikram etmeyi..Şu anda yarış halindeyiz..Görülen o ki,annecik beni geçmiş durumda..))Gönül isterdiki sizlerede bu farklı reçelden ikram etmek..Benim bu tür reçellerle oldum olası hiç aram yoktur..Beni ilgilendiren sadece taze meyveler..Şimdiden sizlere güzel bir hafta diliyorum..!!
10
İncir reçeli,sabah kahvaltılarında değilde balıkların üzerlerine tatlı niyetine yenilir..Fotoğraflarda da görüldüğü gibi, saplarından tutulup ağıza atılıp,sapı dişler yardımı ile kopartılıp doğru mideye indirilir..Torasan incirine Trabzon'da çok sık rastlanır..Özelliklede reçel olarak tüketilir..Ben bulsaydım reçel olmalarına fırsat kalmayacaktı..Trabzon'da patlıcan ve torasan olmak üzere 2 çeşit incir vardır..Patlıcan denilen incire burada Kavak inciri deniliyor.Sanırım Karadenizlilerin o bölgede yerleşimleri ağırlıkta..Göç esnasında memleketlerini aratmayacak tüm yeşillik ve meyve fidelerini getirip dikmişler bahçelerine..))

Torasan Reçelinin Yapılışı
1 kg torasan iniciri
1 kg şeker
1/2 limon suyu

Hazırlanışı
İncirler yıkanıp şekere yatırılıp 1 gece bekletilir.

Ertesi gün kaynatılır ve aşağı alınmadan limon suyu eklenir.

Kaynatılmaya devam edilip bir süre sonra ocaktan alınır.

Afiyetler olsun!
4
Krümeltorte tıpkı elmalı-krümeltorte gibi hazırlanıp sadece üst kısmına tarçin yerine 2 yemek kaşığı fındık tozu eklenmiştir.
9


5
Hazırlanışı
Krümel torte hamuru hazırlanıp 1 parçası ayrılıp diğer kısmı yağlanmış kalıba yerleştirilir.
Önceden 2 su bardağı süt ile pişirilip soğutulmuş puding hamurun üzerine yayılır.
1 su bardağı vişne pudingin üzerine serpiştirilir.
Kalan hamura şeker ve fındık tozu eklenip yoğrulup vişnelerin üzerlerine kırıntı şeklinde yayılır.
175 c de yaklaşık 25 dk pişirilir.
Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirilir..
7
İncir reçeleini yerken üzerine kaymak sürüpde tadabilirsiniz..Bu reçeli herkes aynı kıvamda pişiremez..Pişirsede 1 hafta sonra hemen şekerlenir..Anneciğin yapmış olduğu incir reçeli her zaman konuşulmuştur..Sanırım kendiside rahmetli halasından pişirme yöntemini öğrenmiştir..)
3
Tartı bir arkadaşıma yapıp götürdüm..Henüz ılıktı ve keserken muhallebinin donmamış olmasından biraz dağılmalar oldu..Fakat tadına bakanlar görüntüsüne hiç aldırış etmeden birer ikişer dilim tattılar..Pudingli oluşundan dolayı büyük ilgi gördüğünü belirtmeden geçemeyeceğim..
1
Deneyiniz pişman olmayacaksınız arkadaşlar!!

40 yorum:

Ferhanca dedi ki...

İncirler cam gibi harikalar afiyetler olsun..
pudingli vişneli harika olmuş ..
vişnler buzluklardan çıkmaya başladı ben de şimdi vişneli bir tarfi yaptım afiyetler olsun..

Unknown dedi ki...

Canımmmmm incir reçeline içim gitti bayılırım sanki gerçek gibiler kekler için zaten yoruma gerek yok muhteşem.
Ellerine ve emeğine sağlık,öptüm...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ayy bu bana yapılırmı ??

:))))))

ebrulitatlar dedi ki...

Gül'cüm bloğuna geldiğimde gördüklerimin hepsinden alıp yemek istiyorum. Hepsi o kadar nefis görünüyorlarki. Kapınızdamı yatsam acaba! ne dersin. Anneciğinin ve senin ellerinize sağlık. Öperim çok sevgiyle..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Reçel harika görünüyor, Pudingli turtayı da ilk sende gördüm. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Elmalı turtanın tadı damağımızda kalmıştı.Sayfana girdiğimde pudingliyi yeni eklemiştin fakat ayrıntılarını yazmamıştın.Bende inatla bekledim ve sonunda yaptım.Buzlukta vişne olunca kolay oldu yapımı.Fındık tozum yoktu onun yerine badem ekledim.Şimdide çayla yiyoruz ve sana dua ediyoruz Gülcüm.Şimdi incir reçeline odaklandık ailecek.İncir çok farklı geldi bize dahaönce hiç duymadım görmedim.Annecin tarifini verecekmi?

egeli dedi ki...

SAMSUN'DAN GÖRÜMCEM BANA DA İNCİR RECELİ GETİRMİŞTİ VE GÖZÜNÜN İÇİNE BAKIYORDUM VALLAHİ BİTMESİN DİYE,ÇOK LEZZETLİ.
TART HARİKA ,OFFF,LEZZETİ DÜŞÜNEMİYORUM...ELLERİNE SAĞLIK ...SEVGİLER

zarpandit dedi ki...

o kırıntılı turtanın vişnelerini yerim...
yurtaki bir insana yapılmaz bu gülüm yaaa:)

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Hepsi mükemmel herzaman oldugu gibi. Acaba Gül`cüm bana da ayirdi mi bu harika recellerden?
Sevgilerimle cok cok öpüyorum canim...

Adsız dedi ki...

canım benım nefıs hersey ellerıne saglık öptum senı sevgıler..

Selcen Şenocak dedi ki...

Canımmmm incirin duruşuna bittim:)
Tarifinle attım ağzıma kopardım sapını:) anneciğinin ve senin ellerine sağlık çevrenizdeki şanslılara da afiyetler olsun.
Öpüyorum canım Sevgiler...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sen yaparsın da pişman olur muyuz hiç Gül'cüğüm.
Ellerine sağlık, her ikisi de muhteşem görünüyor.
O enfes incirleri bulabilir miyiz bilmiyorum ama reçelin tarifini nerden alacağımız biliyoruz artık.
Anneciğin tarifini verir değil mi?

Her ikinizin de ellerine sağlık canım.
Bol paylaşımlı güzel bir hafta diliyorum.

Sevgilerimle,

antepası dedi ki...

Canım gene harika.Hele de reçele bayıldım.Ya şu reçelden birazda anneciğin bana da ayırsaydı:)))

Adsız dedi ki...

Annenin ve senin ellerine sağlık canım, turta ve reçel enfes görünüyor. Benim aklım incir reçelinde kaldı. O ne güzel bir görüntü öyle, sanki ye beni diyor.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Turta da reçel de harika görünüyor canım.incirler nasıl da güzeller.elerinize sağlık.sevgilerimle...

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül, incir reçeli burda da çok yapılır, severim. Ama anneninki bir başka gözüküyor, rengi pekmez gibi. Şeker değil de pekmezlemi yaptı acaba diye düşündüm. Tartların harika, aşağıdaki elmalıdan bir deneyeyim. Elma-Tarçın ikilisi zaten müthiş bir lezzet oluyor. Ellerinize sağlık canım benim. Sen ne yapsan güzel oluyor zaten piri olmuşsun pasta, börek, çöreğin. Çok öptüm sevgiyle kal.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Gülcüm güzel yorumun için çok teşekkürler canım bende sizleri tanımış olmaktan çok mutluyum canım .Kayınvalidem giresunlu incir reçelini ilk defa evlenince onun elinden yemiştim eli çok lezzetliydi sağolsun bayılmıştım yiyince şimdi ondan öğrendiğim kadarıyla yapıyorum ama onun elinin lezzetini yakalayamıyorum sanki anneciğinin ellerine sağlık annene çekmişsin paylaşmaktan güzel birşey varmı ne güzel bir meziyet kucaklar dolusu sevgiler Gülcüm .

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

İncir reçelini çok sevmememe rağmen bu görüntü fikrimi değiştirebilir :)
Ellerine sağlık. Turtada harika olmuş canım.
Sevgiler :)

şeker pasta dedi ki...

Canım harika keklerini ve turtalarını bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederiz, ellerine ve yüreğine sağlık.
Gerçekten haklısın benim için deniz kenarı ve yemek denince, menü hep aynı oluyor...
Sevgiyle kal...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gül,

Ziyaretin beni çok mutlu etti.Bu gün işyerinde oldukça yoğun bir gün.Ama mesajını alınca hemen bloğuna girdim.Tarifler çok farklı ve imrendirici.Ne beceriklisin yahu.Allah cc nazarlardan korusun.Senin gibi olmak isterdim doğrusu.
Ellerine sağlık

Sevgilerimle.

HÜLYA dedi ki...

reçelde turtada harika.. anne kız koca bir maşallah geliyor size...

made in funda dedi ki...

incirin görüntüsüne bayıldım.resmen nefis.turtan da bir harika canım.ellerine sağlık..ben de reçeli tatlı niyetine yiyenlerdenim..sevgiler..

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm ben de pek reçelci sayılmam. Sabah kahvaltısında tatlıya bakmam zaten ama pek hoş olmuş be bunlar canım! Kaşık tatlısı olarak sunulabilir yani.

SMİLENA dedi ki...

harika görünüyorlar eline sağlık canım...

ceyt dedi ki...

canım görüntü muhteşem.incir reçeli de turta da nefiss görünüyor.nasıl canım çekti anlatamam.ellerine sağlık.ilk fırsatta turtayı denemek istiyorum.reçel içinde annenin ellerine sağlık.sizlere de afiyet olsun.
sevgilerimle...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım insanın özlendiğini bilmesi çok güzel bir hismiş:)) bende çok özledim seni ve senden farklı lezzetleri öğrenmeyi inşallah bundan sonra çok özlemeyiz birbirimizi eskiden olduğu gibi hep daha sık görüşürüz. En çokta benim sevmediğim yiyecekleri bile o kadar güzel yapıp bizlerle paylaşıyorsun ki o sevmediğim yiyeceği bile büyük bir iştahla yemek geliyor ya içimden tıpkı şu ( incir reçelinde de ) olduğu gibi bana yaşattığın bu güzel duyguları özledim.. Canım her şey için çok teşekkür ederim.
Ben de seni öpüyorum ve harika bir hafta diliyorum.
Sevgiler…

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Aman amannn... Artık sayfana bakmak istemiyorum çünkü o muhteşem görüntüleri görüp sadece yutkunmak çok kötü bir şey...

Ne kadar uğraşsam da sanırım seninkiler gibi olmayacaktır yaptıklarım...

Ellerine sağlık Gül'üm...

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Gül,

Güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim. Ben de hep buradan paylaşmayı diliyorum.
Ben de pek öyle reçelci değilimdir ama Bu reçel insanın aklını başından alıyor, anneciğinin ellerine sağlık.
Kekler de müthiş görünüyor, senin de ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

pelince dedi ki...

İnciler enfes,inan kaymakla sürüp yemek geldi içimden.Üstadın önerisine dikkat etmek lazım..Ellerine sağlık..

Hülya YILMAZ dedi ki...

bu incirin görüntüsü beni mahvetti!!!

Unknown dedi ki...

Sevmememe rağmen nasıl iştah açıcı göküyor o incirler.Ellerine sağlık.süper gözüküyor.Sağlık ve afiyetle

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika ,nefis gorunuyor receller,anneciginin ellerine saglik canim.Esim trabzonlu eee seneye hemseri payimi isterim
sevgiler afiyet olsun

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Evet farkındayım uzun süredir tarif ekleyemedim bloğuma ama basiretimmi bağlandı yoksa tembellikmi çöktü üzerime bilmiyorum. :)
Ama tembelliğim yorumları okurken hiç yok.Aranılıp sorulmak kadar güzel bir şey olamaz.

Hem ....hem ben senin gibi birbirinden güzel lezzetleri sayfama doldurup bakanların gözlerinin sayfama yapışmasını istemiyorumdur belkide. :)

Sen bana bakma ve devam et yaptıklarınlada gurur duyabilirsin. Bende seninle gurur duyuyorum.Becerikli bir arkadaşım var diyebilmek az şeymi.

Sevgilerimle.

Saliha dedi ki...

ya bayılırım ıncır recelıne ya...bu arada yoresel tatlarıda ogrenıyoruz gulcum:)sagolasın...

ben elmelı krumel torte yı yapacaktım(bakmadan ısmını dogru yazdım demekkı cok canım cekmıs:P)
sımdı hangısını yapayım dıye dusunuyorum:(
bana fıkır verırmısın?

sevgı ve saygılarımla..

Damak Tadı dedi ki...

Saliha'cığım,her ikisinde lezzeti çok farklı canım..Senin elinin altında hangi malzemeler hazırsa ondan başla tatlım..Birde evdekiler hangisini daha çok seviyorlarsa..))Öpüyorum seni kolay gelsin tatlım..

Saliha dedi ki...

MUHALEBILISI GULCEUM..OYLE ISTEDILER AMA HAFTA SONUNA KALDI:((

SEVGILERIMLE..

Damak Tadı dedi ki...

Sana tavsiyem Saliha'cığım,
muhallebisini katı pişir.Üzerinde sanırım 3 su bardağı süt diyor.Sen 2 su bardağı ile pişir..Şimdiden ellerine sağlık tatlım...


Sevgilerle..

Cafe Gusto dedi ki...

İnciri reçeldense taze yemeği tercih ederim.Ayrıca en sevdiğim meyvedir.Ama o denli güzel fotoğraflanmış ki resmen cenım çekti.Ellerinize sağlık hem senin hem annenin...sevgiler...

beste dedi ki...

selam taze incirden mi yapildi ben yapiyorum hep dagiliyor sirrini bir bilenden ogrenmek isterim;) sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar,

İncir taze incirden yapılıyor..Özellikle yağmur yememiş olması gerekiyor..Birde ağızlarının açılmamış olması..Bunun dışında yapılış şekli aynı..Unutmadan,kabuklarının mutlaka soyulması gerekiyor..Umarım yardımcı olabilmişimdir..


Hayırlı iftarlar..