Pazartesi, Nisan 02, 2012

Aprikosen Kuchen mit Streuseln

Merhabalar, Bugün sizlerle pek nefis bir pasta paylaşıyorum..Yemeye doyamacağınız türden diyebilirim..Ben pastayı minik (2 kişilik)kelepçeli kek kalıbında yaptım bu yüzden biraz şekilsiz görünüyor..İlk fotoğraf görüntüsünden anlaşılacağı gibi sıcak sıcak kesildi,2.ise biraz soğuduktan sonra kesilen.. Karışımı kek kalıplarına döküp fırına verirken başıma gelecekleri önceden görür gibi olmama rağmen fırına salıverdim..Sonuç kalıbın kenarlarını olduğu gibi hamur kaplamıştı..Adeta kalıbın kenarlarında da sanki farklı görüntüde bir pasta oluşuvermişti..Kalıbından çıkarırken de fotoğraflarda ki hali çıktı karşıma..Sonuç mükemmel olmasayı sizlerle paylaşmayacaktım..))Neyse ben söüz uzatmadan tarife geçeyim..Tarif 3 aşamalı çünkü..Karışık gibi gelmesin size malzemeleriniz hazırsa 10 dk işi var..)) Kayısılı Pasta
Keki İçin Malzemeler
1 yumurta
50 gr oda sıcaklığında tereyağ
2 çay bardağı şeker (küçük bardaklardan)
1 paket vanilya
minicik tuz
60 ml süt
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Hepsi çırpılıp yağlanmış kelepçeli kalıba dökülür.
Kayısılı Kek
Ortası İçin
1 paket pınar beyaz
1 çay bardağı şeker
1 yumurta
6-7 adet kuru kayısı

Kayısı hariç diğer malzemeler çırpılır.Kayısılar üç parçaya bölünüp karışıma eklenir.Bu karışım kek hamurunun üzerine yayılır.

Kayısılı Pasta

Tepesi için
50 gr oda sıcaklığında tereyağ
1,5 çay bardağı un (az gelirse ilave)
1 çay bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın

Hepsi parmak uçları ile karıştırılıp peynirli karışımın üzerine minik minik kopartılıp serpiştirilir.Pasta ısınmış fırında yaklaşık 25-30 dk kadar pişirilip ılıtılıp servis edilir.

10 yorum:

*mehtap dedi ki...

harika görünüyor.

Kont dedi ki...

Sevgili Gül,
Çok nefis gözüküyor. Dediğin gibi biraz dağılmış ama lezzetinin ne kadar güzel olduğu yemeden de anlaşılıyor. Kayısıyı çok severim, her türlüsünü... Reçeli, marmeladı, hoşafı, suyu, kurusu, pestili, tatlısı, yani her şeyi pek güzel olur. Bahar aylarında ve daha olgunlaşmadan çağlası da enfestir. Sen de, laf aramızda hakkını vermişsin bu harika meyvaya. Ellerine sağlık... Sevgilerimle...

Esma dedi ki...

Kuru meyve ne çok yakışmıştır ona.Güzel bir şeye benziyor böyle tart gibi felan bir kek sanırım.Ellerine sağlık iyi gitti gecenin bu saatinde yani..İnce hamurlu tarifleri severimmm....
Esma

Yeşim dedi ki...

Gül ablacım,keklerin kadar pastalarında çok değişik nefis görünüyor.Ben bu pastayı gündüz görseydim hemen yaparım,artık yarına kısmetse.Kayısı yerine erik koysam nasıl olur ablacım,yakışır mı?Müsait olduğunda cevap yazarsan sevinirim.Öptüm.:):)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Oooooooooofff nefissss ben bayıldım bu tarife, zaten kayısıyı da pek severim.

Sevgiler,
Evren

Derince dedi ki...

Tarif için teşekkürler dün akşam denedim ve çok beğendim.Eşim 10 üzerinden 9.5 verdi:)Kayısı ve kuru eriği karıştırdım ikiside güzel oldu.

FiLiZ dedi ki...

merhaba malzemeler bölümün sırsıyla yazsanız daha anlaşılır olabilir aslında!ben karıştırdım sanırım mesela 60 süt ne demektir?birde normal kelepçeli kalıpla ölçüyü ne kadar arttımalıyız..

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba Filiz Hn,

Sistemde ki sorundan dolayı yazdıklarım iç içe girmişti özür dilerim..Miktarı 2 katı yaparsanız iyi olacaktır.


Sevgiler..

Mina dedi ki...

"Pasta ısınmış fırında yaklaşık 25-30 dk kadar pişirilip ılıtılıp servis edilir." diye yazmissiniz.

Isinmis firin diye yazmissiniz ama kac derecede oldugunu yazmamissiniz ve firinin orta katina mi yoksa alt katina mi surecegiz keki? Yazarsaniz cok memnun oluruz.

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba,

175 c de genelde pişiriyorum fırında..bizim fırını yaklaşık 30 yılı aşkın bir sürede kullanıyorum.yeni fırınlarla mukayese kabul etmediğinden değiştiremiyorum.bu yüzden siz kendi fırınınızda kekleri hangi derece de pişiriyorsanız öyle pişirin bence..eğer büyük kalıpta tek seferlik yapacaksanız pişirme sürecini 30-40 dk ya yükseltin bence..kolay gelsin..teşekkürler..