Perşembe, Mart 29, 2012

Çikolatalı Portakallı Kek

Merhabalar,Portakallı çikolatalı keki, iş yerindeki arkadaşların isteği üzerine hazırlayıp getirmiştim.Kakao yerine çikolata eklendiğinde çok daha farklı oluyor kekin lezzeti arkadaşlar..Eğer denemediyseniz özellikle denemenizi rica ederim.

Portakallı Çikolatalı Kek



Malzemeler
4 yumurta
1/2 su bardağı şeker
50 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
minicik tuz
1 portakal suyu

1 su bardağı yoğurt
250 gr sütlü çikolata
1 paket krema
1 portakal kabuğu rendesi
1,5 su bardağı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 paket kabartma tozu

 Portakallı Çikolatalı Kek

Hazırlanışı
Yumurta,şeker,vanilya,tuz 2-3 dk çırpılır.Yağlar eklenip çırpılıp ardından yoğurt ve portakal suyu eklenir.Un,nişasta ve kabartma tozu eklenip çırpılır.Karışımdan 3-4 yemek kaşığı ayrılıp yağlanmış kek kalıbına dökülür.Krema ve çikolata benmari eritilip içersine portakal kabukları atılır.

Çikolatalı karışım ayrılan diğer karışımla karıştırılıp kalıba dökülür.Spatula ile alttan yukarı doğru nazikçe karıştırılıp masaya 1-2-3 defa vurulur.Iısınmış fırında 175 c de yaklaşık 25-30 dk pişirilir.

Not:Ben kalıbı yağladıktan sonra tabanına kalem bademler eklemiştim..))


Portakallı Çikolatalı KekKek tel üzerine alınıp havalandırılıp servis tabağına alınıp servis edilir.Afiyetler olsun!!Kalıp

Not:Kek kalıbım Wilton markadır arkadaşlar..

17 yorum:

Gülsüm dedi ki...

Merhaba,
cikolata ve portakalin uyumu harika. Eline saglik. Cok syk duruyor.
Sevgiler...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

O nasıl güzel bir kek öyle. Ellerine sağlık. Kalıba bayıldım. Nereden buluyorsunuz böyle kalıpları??

Nil dedi ki...

ama bunun bir dilimi beni kesmez ki. muhteşem görünüyor. aynı iş yerinde çalışmak isterdim :)

Unknown dedi ki...

Ay senin kek kalıplarının hastasıyıyım. Ne kadar güzeller oylee :) Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor.

Esma dedi ki...

Yine değişik her zamanki kadar nefis bir kek...Bu kalıp ta yeni galiba. 5 çayının yanında yesem 1 parça ne iyi olurdu değil mi?Çıtır çıtır tatlıcık...:-)
canım o güzel ellerin dert görmesin ellerine sağlık....

Esma

Kont dedi ki...

Sevgili Gül,
İşte bu harika olmuş, hani yeme de yanında yat derler ya, öylesi bir şey işte. Şekli tablo gibi ve mutlaka tadı da muhteşemdir. Bunların piyasaya çıktığını düşünüyorum da, tüm pastahaneler topu atardı galiba. Ellerine sağlık ve afiyet olsun. Bakalım bize ne zaman yemek nasib olacak. Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Nefis bır kek olmuş,hem görünüş hem içerik olarak degışik olmuş.Kek kalıbında bayıldım gule gule kullan ellerıne saglık canım.

çeşnici Handan dedi ki...

Gülcüm bu nefis birşey sanat harikası gibi olmuş bayıldım hepsini yemek istiyorum ellerine sağlık canım.

ayça dedi ki...

gül abla bu kalıbı ilk kez görüyorum, yeni mi?yaa,kek sanat eseri gibi olmuş,diğer arkadaşların gibi vuruldum adeta,ekrana yapıştım:)keklerinin tadını bilen şanslılardanım allahtan.bize gelirken getirdiğin kek,kalıp da muhteşemdi.hepsini ofisemi getirdin?kaldıysa akşama uğrar alırım.kimbilir sen servise girene kadar kalanı da dağıtmışındır.üfff yaaaaaaa..

durutarifler dedi ki...

Çok güzel bir görüntü ve çok da güzel olduğuna eminim
Ellerine sağlık
Sevgiler

EflHatun dedi ki...

fosur fosur :) böyle denir değil mi yumuşacık görünüyor. o krema ve cikolata karışımı harika olmuştur :) ve tabiki yine süper tatlı bir kek kalıbı.. ah aaah senin kalıplarına içim gidiyor zaten :)
ellerine sağlık!

Unknown dedi ki...

ayyy ama cok guzel gozukuyor buuuuu.. hayatimi bi duzene sokayim da ilk firsatta yapicam.. ama canim kek kaliplarida pek sahane.. onlarsizda okadar havali olmaz kiiii...

demet dedi ki...

Sevgili Gül,
Diğer portakallı çıkolatalı kekinin daimi yapıcısı olmuştum , şimdi hemen eve gidip bunu da yapmak istiyorum.Diğeri şahaneydi bu da eminim öyle olacaktır.Sayende kek uzmanı olup çıkacağız.Çokkkk öpüyorum

Unknown dedi ki...

Meleğim yine senin gibi muhteşem bir kek ellerin dert görmesin öpüyorum.

ebru dedi ki...

Her zaman ki gibi mükemmel kek ve kalıplardan biri daha. Ellerine sağlık ablam.

Özgen dedi ki...

Nefis canım başka söze gerek yok sanırım sevgiler...

LeylaK dedi ki...

ah yerim senii bu çok güzel birşey olmuş. ellerine sağlık.