Cuma, Mart 09, 2012

Dolgulu Minik Kekler

Sizlerle yapımı kolay,yemesi zevkli,çay ve kahvenin yanına çok yakışan minik keklerin tarifini paylaşmak istedim..

Kekleri ben Zenker'in 6'lı muffin kalıbında pişirmiştim..Daha önceleri de defalarca yapmıştım bu keklerden nefis oluyor bilgilerinize..Fakat muffin kalıplarından hiç birinin fotoğrafını eklememişim ne yazıkki..Onları da eklemeye kalksam sanırım blog yıkılır..))Ama bir ara eklerim hangisinde yaptığımı görmüş olursunuz..

Dolgulu Mini Kekler

Malzemeler

3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
120 erimiş tereyağ
minicik tuz
1 su bardağı kefir veya 1/2 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı sıvı vanilya
1 paket dr.oetker kakao
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1,5 su bardağı un

Dolgulu Minik Kekler

Arası için:Bitter çikolata ve vişne

Hazırlanışı
Şeker,yumurta,tuz köpük olana kadar çırpılır.

Kakao,vanilya,erimiş tereyağ eklenip çırpılır.

Kefir veya yoğurt eklenip çırpılır.

Un ve kabartma tozu eklenip çırpılır.

Yağlanmış kalıba önce 1,5 yemek kaşığı karışım dökülür.

Ortalarına 2 dilim bitter ve 1 adet vişne konulur.

Üzerlerine tekrar 1,5 yemek kaşığı karışımdan konulur.

175 c de yaklaşık 25 dk kadar pişirilir.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

kekiniz çok güzel görünüyor.elinize sağlık.yoğurt ile süt arasındaki fark nedir. veya kefir hangi anlamda keke özellik katıyor.sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Süt konulan kekler yerken ve dilimlenirken daha çok dağılır..Yoğurt ve benzeri olanlar ise keke tokluk verirler..Dilimlenirken süt konulan kekler gibi ufalanmazlar..Ben yine de süt-krema ile yapılanları tercih ediyorum..Bunun yanı sıra farklı püf noktaları da var tabiiki..

Bazen hem süt,hem yoğurt da kullanabilirsiniz..Bu kombin de çok yakışıyor keklere..

Umarım açıklayıcı olmuştur..


Sevgiler..

Unknown dedi ki...

hmmmm nefis nefis :-))

ellerine saglik

Kont dedi ki...

Sevgili Gül,
Ne cici şeyler bunlar. Mutlaka çok da lezzetlidirler. Bu kadar çeşitli kekleri, tatlıları, pastaları nasıl yapıyorsun? vallahi bravo sana. Sanırım pastahanelerde ancak bu kadar çeşitlilik vardır. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

İmreniyorum böyle kekler yapanlara:)
MaşAllah arkadaşım,çok nefis gözüküyor..
Ellerine,emeğine sağlık..
Cici haftasonları diliyorum.
Muhabbetle..

Esma dedi ki...

Kızımın üniversiteden arkadaşları gelcekmiş Çarşamba günü bunu yaparım onlara ama hamurun içine karıştırıp çikolatalar kaybolmaz inşallah...Bende vişne yok onun yarine evdeki herhangi bir reçelden 1 kaşık koyabilir miyim canım????yADA VİŞNE REÇELİ ALABİLİRİM.
mUFFİNERİ SEVİYORUM....
Ellerine sağlık güzel Gülümmmmm.
Esma

Damak Tadı dedi ki...

Esma tatlım,içersine çikolatalı pudingi pişirip soğutup da ekleyebilirsin..Eğer öyle yapacaksan eğer,sana tavsiyem şu olacak..Pudingi üzerindeki süt miktarından biraz eksik yap ki çok sulu olmasın..Mesela 3 parmak eksik süt ekleyerek yapabilirsin..Öpüyorum canım benim..Bugün işe gitmedim çok işim var ne yapacağım nerden başlayacağım bilemedim..Yardıma gelsen bana ne iyi olur..))

FATMA ÇELİK dedi ki...

Harika görünüyor elinize sağlık
bu kalıpları nereden buluyorsunuz Allah askına çok güzeller

Emel Kurt dedi ki...

selam herzamanki gibi, beni hiç şaşıtmıyorsun maşallah. kek harika görünüyor, hani olsada yesek türünden. galiba bu saatde bloglara uğramamak lazım :)) malum acıkıyorum bu saatlerde... ellerine sağlık, yorumlara verdiğin cevaplar benimde çok işime yarıyacak. sevgiler...

*mehtap dedi ki...

İştah açıcı bir görüntü bu,elinize sağlık.

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım çok şirin ve lezzetliler :) eline sağlık