Cumartesi, Mart 03, 2012

Apfel - Nusskuchen / Elmalı Fındıklı Kek

İlk defa pişirdiğim keke bu kadar ilgi duydum..))Pişerken bana çok güzel koktu,zaten hamuru acaip lezzetli idi..Fırından çıkarttığımda ise; adeta yarısını kesip yemek istedim..))Üşenmesem aynısından hemen yapacaktım ama sonrası benim için kötü olacaktı..Evde yiyecek kimse yok,misafirde gelmiyecek olduğundan vazgeçtim..

Bu keki annecik duaya giderken alıp götürdü..Taze taze şimdi gönderdim,ben de postu hazırlayıp hemen işe gidiyorum birazdan,geç bile kaldım diyebilirim..

Kalıbım yeni bir kalıpmış meğersem..Yeni derken hiç kullanmamışım..Ne kötü bir durum benim için, kendime hiç yakıştıramadım..Akşam hemen fotoğrafını çekip ekledim siteye..Belki sizlerinde hoşuna gider sipariş vermek istersiniz diye..

Bu arada ben satış yapmıyorum,hiç de yapmadım bu zaman kadar..Bu kalıpları almak isterseniz internet siteleri üzerinden alabilirsiniz..Kargo ücretlerinde de yarı yarıya indirim var artık..

Hepinize bol kekli bir hafta sonu diliyorum..Sağlıcakla kalınız arkadaşlar-dostlar..


Fındıklı Kek

Malzemeler
4 adet yumurta
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
minicik tuz
125 gr şeker
1 paket vanilya
1/2 su bardağı süt veya ayran (hangisi varsa)
1 çay kaşığı tepeleme tarçın
1 adet elma rendesi
2 yemek kaşığı fildişi çikolata rendesi
1/2 limon suyu
1/2 su bardağı iri doğranmış çiğ fındık
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Not:Ben göz kararı yaptığım için unu 1,5 su bardağı diyorum..Gramaj olarak 300-350 gr olarak kullanabilirsiniz.

Fındıklı Kek

Hazırlanışı

Şeker,yumurta,tuz,vanilya şekeri en 3-4 dk çırpılır.

Sonra sırası ile tek tek diğer malzemeler eklenip çırpılır.

Yağlnamış kek kalıbına dökülüp ısınmış fırında yaklaşık 175 c de 25-30 dk kadar pişirilir.

Piştekten sonra biraz bekletilip tel üzerine alınıp havalandırılıp servis tabağına aktarılır.

Tepesine dilerseniz guss, dilerseniz pudra şekeri serpiştirip servis ediniz..

Fındıklı Kek

AFİYETLER OLSUN!!

2

Not:Kalıbımın markası Nordic'tir..

14 yorum:

Esma dedi ki...

Muhteşem olmuş kek canım eline sağlık olsun...Bak bu kalıbı da yeni gördüm...Sana yakın ourmadığım için çok üzgünüm.....
Esma

Unknown dedi ki...

Cok pardon, fildisi cukulata nedemek ? :( Ay benim tatli cukulata kek corek gibi seylerle aram yeni isinmaya basladi.. /cok yabancisiyim konularin. Ama mayali hamurunuzu denedim ve basariiiiiiiii.. cevizli tarcinli coreklerden yaptim vallaha olduuu.. cok tesekkurler..

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

bende bu kalıbı yeni gördüm bayıldım,kek zaten ye beni diyor

Unknown dedi ki...

Çok canım çekti șu an...

çok lezziz gözüküyor kalibada bayildim ayrica :-))

ellerine saĝlık :-))))

Earl dedi ki...

Dear Rose,
Wow wow, apple pie again. Told you before, how much I love apple desserts. That is a wonderful thing and I still can not eat out. What do I do, enjoy your meal eaters. You entered the kitchen, everything changes. Get anything nice for you. Greetings and best wishes.
Earl

u.aydin dedi ki...

mmmmm ellerine saglik.anlattigin kadar vardir eminim lezzeti,goruntu de super.sevgilerle.

Emel Kurt dedi ki...

Selam,kekde kalıp da harika. Ellerine saglık , anneniz cok şanslı sevgiler...

Hayatın Tatları dedi ki...

canım zaten senin keklerinin kokusu gibi çiğ hamur hali bile beni cezbediyor normalde kek hamurunu hiç sevmem tarif senden ise mutlaka karıştırdığım kalıbı iş bitiminde parmaklıyoruz çocuklarla!ellerine sağlık

demet dedi ki...

Merhaba, ellerinize sağlık.Ben de kalıp araştırıyorum bu ara ebayda kargo ücreti kalıbı geçiyor, hangi sitelerde indirim var acaba.Yazarsanız çok mutlu olurum.
Sevgiler

demet dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Demet,

Amazon.com'a bakabilirsin şu an en uygun kargo ücreti orada..Bir kalıbın yaklaşık kargo ücreti 40-42 dolar arası..buna bir de kalıp ücretini ekleyeceksiniz..Sipariş verdikten sonra 3.gün elinizde oluyor..DHL ile çalışıyor amazon ve çok hızlı..


Bunun yanı sıra bir williamssonoma var ve Türkiye'ye gönderi yapmaya başladı 6-7 aydan beri..Oranın da kargo ücreti indirimli şu an..Dilerseniz sitesine girip alır gibi yapıp ücreti görebilirsiniz..Teşekkürler.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Kitchen Witch,

Ellerine sağlık eminim sağlık çok nefis yapmışsındır..Beğenmenize çok sevindim,teşekkürler..


Fildişi çikolata beyaz renkli olan çikolata,orada da var biliyorum..Sen bu konularla fazla ilgilenmediğin için bilmiyorsun,biraz ilgi alanına dahil edersen neler göreceksin orada..))Bizde senden artık güzel tarifler bekliyoruz..

Ben sitelere pek bakamıyorum yoğunluğumdan kusuruma bakma..Kocaman sevgiler İstanbul'dan..

demet dedi ki...

Gül canımmm yeni kalıbımla bu keki yaptım.Şekil harika çokk teşekkür ederim.Ancak unu 350 gr koyunca tadı iyi olmadı bir dahaki sefere 1.5 bardak koyayım dedim.Çokk öpüyorum

Damak Tadı dedi ki...

Demet'ciğim,artık yapa yapa kekin kıvamını anlayacaksın canım..Un biraz fazla olmuş hakikaten..Ben genelde göz kararı yaparım,otamatiğe bağlamışım resmen..Bu tür durumlarda aklında bulunsun 1 çay bardağı süt ekle her zaman..Eğer kekin şekeri az gelecek gibiyse süte biraz şeker ekle karıştır (erisin) onu dök canım..Bak zamanla yapa ustalaşacaksın gözün kapalı yapacaksın canım..


Eğer kekin tadını beğenmemişsen hemen dilimleyip fırına ver iyice kurusun (çok değil)kavanozlara doldur yersiniz..))

Öpüyorum kocaman..Sevgiler..