Çarşamba, Mart 14, 2012

Karışıklar

Pazar günü, Çekmece'de bir akrabamızda balık ziyafetindeydik 20 kişi,bu fotoğraflar oradan arkadaşlar..

Kavurmaların tariflerini önceki yıllar sizlerle paylaştım..

Tomara Diblesi
Tomara Diblesi

Hazırlanışı
Bir bağ tomaranın kabukları soyulup,kesilip haşlanır.

1 soğan,1 domates rendesi,karabiber zeytinyağ ve tereyağda kavrulur.

Üzerine yıkanmış pirinçler ve tomaralar konulup,karıştırılmadan sin ateşte pişirilip demlenir.

Servis edileceği zaman üzerine nane serpiştirilir.

Turşu Kavurması
Turşu Kavurması

Hazırlanışı

Turşular önceden suya konulup tunuzun iyice çıkması sağlanır.Sonrasında küçük kesilip hazırlanır..Sizler dilediğiniz şekilde kesebilirsiniz.

Tencereye zeytinyağ, bol doğranmış soğan,2 diş sarımsak,1 yemek kaşığı domates püresi veya 1 adet domates konulup kavurulur.Arkasından turşular eklenip kavurulup servis tabağına alınır.Misafirler biraz renkli sevdiklerinden içersine domates eklenmiştir.

Not:Turşu kavurmasına kesinlikle salça eklenmez arkadaşlar..Damak tadınıza uyuyorsa onu bilemem,aslı salçasız olanıdır.

Lahana Kavurması
Lahana Kavurması

Hazırlanışı
Lahanalar ince ince kıyılıp haşlanır.Fasulyeler de haşlanıp lahanalarla birlikte süzdürülür.

Diğer tarafta tencereye zeytinyağı konulup soğanlar ve sarımsaklar doğranıp kavrulmaya bırakılır,karabiberi eklenir.

Süzdürülmüş lahanalar eklenip karıştırılıp servis tabağına alınır..

Resim1 077
Levrekler kuzu gibi yatıyorlar..))

11 yorum:

Kont dedi ki...

Sevgili Gül,
Levrekler hakikaten çok güzel görünüyorlar. Afiyetle yemişsinizdir. Balık ziyafeti ayrı bir yere sahiptir. Her ne kadar etrafımız denizle çevrili ise de dikkatsiz avlanmalar balık çeşitlerini oldukça azalttı. Gene de mevcudu bile korusak kârdır. Umarım bir ziyafete bir gün beni de çağırırsın. Sevgiyle kal...

bırtutamkekik dedi ki...

gül ablacım,balıkların ihtişamlı görüntüsü bitirdi beni:)
allah tan bugün semt pazarım var ve balık günümüz:)
ablacım birde,tomara,yı ilk fdefa duydum desemm..
googlede arayınca yine sizden bir tarif,zirveye oturmuş:)

http://damak-tad.blogspot.com/2010/04/tomara-diblesi-ve-lahana-sarmas.html

bakınız...
emeği geçenlerin ellerine sağlık..
sevgi ve saygılarımla ablacım..
:)

Emel Kurt dedi ki...

Selam, yiyecekler ve balik harika gorunuyor. Ellerinize saglik, afiyet sifa olsun, sevgiler...

demet dedi ki...

Gül'cüğüm şahane, hepsi şahane
Sen bize iyi geliyosun, resimlerin tariflerin hiç bitmesin inşallah.Kıskançlık huyum ne yazık ki yok, keşke olsaydı da ben seniii, keklerini kıskansaydım.Öpüyorum

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel, emeği geçenlerin ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Kinova dedi ki...

Hepsi çok çok güzelller. Hele kuzu gibi yatan levrekler şahane. Yiyenlere afiyet olsun. Barbun, Lüfer ve Papulina da çok nefis olur. Sevgiler...

lavantalimon dedi ki...

yahuuu şu karadeniz diplelerieni çok seviyorum harikalar yaratıyorsunuzzz:)

daimamutfak dedi ki...

Gül'cüğüm levrekler iştah kabartıyor..Ayrıca bu otu ilk defa duydum.Pazarda varmıdır acaba? bu hafta soracağım..tomara'yı)..Sevgilerimle
daimamutfak.blogspot.com.neri..

Oya Kayacan dedi ki...

Vay vay vaaay :))

Şeker Tadında dedi ki...

OF OF OFFFFF
BU NE GÜZELLİK
-_-

Unknown dedi ki...

Bunlarin hepsinden istiyorum... Yaza yine yaparmiyiz, beraber..:::)))
Ellerinize saglik, canim arkadasim benim....