Pazartesi, Ocak 16, 2012

Kavala Kurabiye

Dün gece daha önce hazırladığım Kavala kurabiyelerini pişirdim..P.Şekersiz bizim hoşumuza gittiğinden böyle ikram etmeyi uygun buldum..Misafirlerimiz de çok değişik olmuş deyip Kelkit'in un helvasına benzettiler kurabiyeleri..

Kurabiyeler biraz emek istiyorlar..eğer sabrınız varsa sonucu mükemmel oluyor..Bu ölçülerle 3 tepsi kurabiye çıkıyor arkadaşlar..Dondurucuya atmak isterseniz eğer,kurabiye olarak değil de hamur olarak atmanızı tavsiye ederim..Ve;mutlaka yer fıstığı ile de denemenizi tavsiye ederim..Bu seferkinin içersine (yarısına)a.fıstığı ekledim tüm olarak, sonuç anlatılamaz tadılır kıvamındaydı..Ben yine de yer fıstığını tercih ederim..))

Bu aralar fotoğraf makinem bozulduğundan eski fotoğrafları sizlerle paylaşmak zorunda kalıyorum..

Kavala Kurabiyesi

Malzemeler
3 su bardağı un
1 paket oda sıcaklığında tereyağ (250 gr)
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı pudra şekeri
minicik tuz
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı kavrulmuş yer fıstığı (iri kıyılmış)

Hazırlanışı
Un yağsız olarak bir tencerede kavrulup iyice soğutulur.

Diğer malzemeler eklenip iyice yoğrulur.

Kulak memesi kıvmına gelinceye kadar yoğrulur.
hamur katı olursa yağ eklemesi yapılması rica olunur.

Hamur dilediğiniz kurabiye kalıpları ile kesilip tepsiye dizilir.

175 c deki ısınmış fırında yaklaşık 25 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra arzuya göre üzerine pudra şekeri serpiştirilir.

13 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

benim canım yaparda olmazmı..

bayılırım..
her yunanistan dönüşü mutlaka alıyoruz. Harikalar yahu :)

ellerine, emeklerine sağlık gülüm..

( nasılsınız canlarım ?

u.aydin dedi ki...

ayyy nasil agizda dagiliyordur o simdi.ellerine saglik.aliyorum bir tane izninle.sevgilerle.

Unknown dedi ki...

kurabiyelerin her türünü seven biri olarak cok hosuma gittiler...ellerine saglik

Unknown dedi ki...

bu ne görüntüdür bu ne lezzettir kavala kurabiyesi yapmadım hiç ama unun kavrulması hoşuma gitti bir de yer fıstığı ilginç geldi mutlaka denemem lazım ellerin dert görmesin sevgiler

Limon çiçekleri dedi ki...

Unun kavrulması dışında pek bir zahmeti yok gibi ama bu kurabiyeleri gerçekten çok merak ediyorum,ellerinize sağlık.

KONT dedi ki...

Güzel gözüküyor, mutlaka tadı da güzeldir. Hele yanında bir de çay olursa bu soğuk havada, tadına doyum olmaz. Değil mi? Eline sağlık...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm nefis olmuş, sıcak bir çayın yanına ağızda dağalan mis gibi kurabiye. Bende istiyoruuuum. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

Sema dedi ki...

Bademlisinden daha güzel görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim.Paylaşımınız için teşekkürler.

Pazar günü Fındıklı toplardan yaptım anında bitiverdiler ne kadar nefistiler.Tekrar teşekkürler denediğim her tarifinizde size olan hayranlığım kat kat artıyor.

Kalıp konusunda sizden yardım rica edeceğim.Yeni uzun olan kalıbınızı nerden aldınız?Bilgi paylaşırsanız çok memnun olurum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

yer fıstığı demek ilginçç:)birdahakini o şekilde deneyeceğim mutlaka .Benim eşimde sevmiyor yav üstüne pudra şekeri atınca neden acaba:)

Ferkay dedi ki...

Canım benim sen yaparsında olmazmı.

Harika görünüyorlar Makine için üzülme yapılanların kendisi güzel.
Kocaman öpüldün..

Esma dedi ki...

Ya canım ne kadar da lezzetli duruyorlar...Unun kavrulması farklı bir püf sanırım.Mutlaka lezzete lezzet katan bir püftür diyorum..
Ellerine sağlık
Paylaşım için teşekkürler
Esma

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgili gülüm tarifini denedim. Hem misafirlerim hem de eşim çok beğendi.
Ama en çok eşim sevdi, kahvesinin yanına en çok bu kurabiyeyi yakıştırmış.

tarif için çok teşekkür ederim.
sevgiler

Lezzet Taneleri dedi ki...

Gül Hanım bloğunuzu çok beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
http://lezzettaneleri.blogspot.com/