Perşembe, Ocak 12, 2012

Marzipan Brezeln

Almanya doğumlu bir arkadaşım benden ne zamandır Brezeln istiyordu,bende bugün yarın diyip onu atlatıyordum..Geçenlerde erzak dolabına bir göz atayım derken marzipanları bulunca,dondurucuda milföyleri görünce hemen aklıma brezeln'ler geldi..Derken kendimi mutfakta brezeln hazırlarken buldum..Henüz fırına vermeden kendisini hazırlayıp 30 dk ya kadar bizde olursan brezeln yiyebilirsin yoksa hayatta bir daha olmaz deyince 15 dk da soluğu bizde aldı..Ve haliyle de bana da yardımcı olup nasıl yapıldığını görmüş oldu..

Bu fotoğraf çok eski bir fotoğraf arkadaşlar,o an fotoğraf çekmek bile aklımıza gelmemişti..Biz fırından çıkarıp ılık ılık brezeln'lerine başına üşüştük..diğer taraftan da kahvemizi hazırlayıp baeren marka sütümüzle midelerimize indirdik..İşte o an arkadaşım kendimi Almanya'da hissettim dedi..Gülüştük,hoş anılarımızı tazeleyip eskileri yad ettik..))

Şimdi yıllar önce yapmış olduğum tarifime bir göz atın isterseniz..))

Marzipan Brezeln

Tarif ve yapılış aşamaları için lütfen buraya bakınız..

Not:Tarife bakarken fotoğrafları tıklarsanız daha net bir şekilde görebilirsiniz..Fotoğraflar haliyle karanlık çıkmışlar ve o zaman da Flickr yoktu sanırım..Brezeln'leri de ilk blog buluşması için hazırlayıp götürmüştüm..))

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Meleğim bu neeeeee:))Ne kadar şanslılar bu güzellikleri tadanlar.
Ellerine sağlık kocaman öpüyorum.

durutarifler dedi ki...

Nefis bir görüntü
Ellerine emeğine sağlık
Sevgiler

u.aydin dedi ki...

gercekten lezzetli birseye benziyor.denenmeli.ellerine saglik.sevgilerle.

Unknown dedi ki...

işte budur iki arkadaş güzel günleri yad ederken sevdikleri bir yemeği yada tatlıyı paylaşıp gülüşmeleri. vallahi sizi kıskandım ben de arkadaşlarımı özledim :(

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis nefis nefis, bayıldım bu tarife, deneyeceğim en kısa zamanda. Ellerine sağlık canım, sevgilerimle...
(Yemek Sevdam)

kurabiyeevim dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar.. Ellerinize, emeğinize sağlık...
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

çok severim en son 17 yıl önce almanya da yemiştim. taabi türkiye ye geleli de 17 yıl olmuş ;) ama marzipan nerden bulurum :(((

KONT dedi ki...

Sevgili Gül,
Badem olan yerde her şey lezzetli ve güzeldir. Bu da öyle olmuş. Senin Marzipan sevgini biliyorum. Eline sağlık.

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

çok merak ettim yaa :) tadı naısl acaba malzemeleri temın edip denemelıyımm :)