Cuma, Haziran 25, 2010

Yumurta Aklarına Denemeler

Geçenlerde yapmış olduğum fındıklı kurabiyelerden artan akları atmayınca,bu toplar çıktı ortaya..Sonra paketlenip diğerleri ile Trabzon yolculuğuna çıktılar..Orada tadına bakanlar tarafından çok beğenilmiş..Hatta bugün ısrarla beni arayıp tarifi istediler..

Benim şaşkınlık had safhada olunca,hangi "toplarmış" diye de karşı
tarafı laf bombardımanına soktum..))Allahtan önceden Flickr'a eklemişim fotoğraflarını da,şimdi hemen yayımlayıp karşı tarafa sunuma geçiyorum..
Tarifi için kalem kağıdınızı hazır edin, ve beni sık sık arayıp tarif sormayın lütfen!..))

Not:Şekerim,işteyim eve gidince ararım seni,sabaha kadar anlatırım tarifi..)
Az sabırlı olsan ne iyi olacak..))Diğer malzemeleri nerede kullanacağını da ayrıntıları ile söyleyeceğim..Ha gayret akşama az kaldı..))
Karamelli TOPLAR
Malzemeler
3 yumurta akı
minicik tuz
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 tatlı kaşığı limon suyu
2 yemek kaşığı dolce de leche
2 çay bardağı badem tozu (az gelirse ekleme yapın)
6
Hazırlanışı
Aklar önce tuzla minicik çırpılıp ardından şeker ilavesi edilip,yaklaşık
4-5 dk çırpılır.

Sırası ile diğer malzemeler eklenip çırpılır.

Son olarak badem tozu eklenip kaşıkla karıştırılıp eller yoğrulur.

Karışım ele yapışıyorsa, badem tozu ilavesi yapılacaktır.

Karışımdan büyük bir parça alınıp rulo yapılır.

Eşit aralıklarla kesilip toplar yapılıp tepsiye dizilir.

Tepelerine istenirse minicik dolce konulup kızgın fırında 10-15 dk arası
pişirilir.
5
Fırına girmeden önce

13 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ARKADAŞIM Bİ TANECİK KOYSANA ÇAYIMIN YANINA :)

Damak Tadı dedi ki...

Kalmadı kardeş..))

Hatice dedi ki...

hem bademli hem hindistan cevizli, nefis olmalı, ellerine sağlık, sevgiler...

ebru dedi ki...

Gül Hanım hairka bir şeye benziyor bunlar. Sizi arayıp tarif isteyenler haklı herhalde.

Saglıklımutfak dedi ki...

Top acıbadem gibi birşey olmuş eline sağlık canım beniim.

gulsev dedi ki...

Müsrif olmaya hacet yok :)
Kime niyet kime kısmet hesabı olmuş seninki arkadaşım.
Ellerine sağlık. Badem tozu ile şimdiye kadar kurabiye yapmayan biri olarak meraklandım doğrusu..

Mimosa Café dedi ki...

ablacım yine doğaçlamadan harikalar yaratmışsın anlaşılan :) senin yaptığın tatlılardan yiyip de bayılmayacak birilerini hiç düşünemem zaten :) öpüyorum çok!

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık sen gördüğüm en mikemmel bloggerlerden bir kaç tanesi arasındasın tebrik ederim :)

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım leziz görünüyorlar sevgilr..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Tadını meak etmedem de değil hani..
Ellerıne sağlık...

TAZE NANE dedi ki...

O güzel ellerine sağlık senin gülcüm benim.
Çok öpüyorum seni.

Unknown dedi ki...

Very delicious!

Big kiss

Bir Dilim Düş dedi ki...

GÜLCÜĞÜM HARİKASIN YİNE :)))ELLERİNE SAĞLIK.

SEVGİLER,
EVREN