Çarşamba, Aralık 09, 2009

Apfelsaftkuchen / Elmalı Pasta

Elma severlere bu pastayı acilen tavsiye ediyorum..Bayram öncesi bu pastayı ilk kez yapıp, bir akrabamıza götürmüştük..Nasıl olduğu konusunda benimde hiç bir fikrim yoktu..Pastanın kesileceği anı heyecanla beklemeye başlamıştım masa başında..))Evet, pasta kesilip, tabaklara servis edilip, tadılmaya başlandığında, hep bir ağızdan hımmmmmmm çokkk nefis oldu denilince,bende sizlere özellikle tavsiye ettim..Annecikle benim de çok hoşuma gitti ayrıca..))Şimdi eve de yapacakmışım..Annecik,akşam özellikle hatırlattı..3 Gündür işe gidemiyordum gripten dolayı..Çok şükür bugün gelebildim ve daha iyiceyim..Şimdilik haberler bu kadar bende..))Ellerinize sağlık,afiyetler olsun arkadaşlar..Sağlıklı güzel bir hafta diliyorum siz güzel gönüllülere..
Elmalı Pasta
Malzemeler (tabanı için)
100 gr şeker
minicik tuz
2 yemek kaşığı soğuk su
75 gr soğuk tereyağ
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
alabildiği kadar un

Ortası için
1 kg elma
1 çay kaşığı tarçın
600 ml elma suyu
3 yemek kaşığı şeker
2 paket vanilyalı puding

Kreması için
400 gr labne
50 gr yumuşak tereyağ
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 poşet krem şanti
1/2 su bardağı soğuk süt

üzerine serpmek için kakao
damla çikolata,yoksa hiç birşey
Elmalı Pasta
Hazırlanışı (28 cm'lik kelepçeli kalıp)
Elmaların kabukları soyulup,dilimlenip tarçını serpiştirilir.

Pudingler bir kase içersine boşaltılıp, üzerine 200 ml elma suyu dökülüp,
iyice karıştırılır.

Kalan elma suyu,şeker bir tencereye konulur.Kaynama aşamasında puding
içersine dökülüp,katılaşana kadar pişirilir.

Tencere ocaktan alınıp, elmalar içersine boşaltılıp, karıştırılıp, ılınması
beklenir.
Elmalı Pasta
Hamuru
Kalıp yağlanıp bir tarafta bekletilir.

Hamur için gerekli malzemeler yoğrulup kalıbın içersine yayılır.

Elmalar hamurun içersine dökülüp, 175 c de yaklaşık 55-60 dk pişirilir.

Piştikten sonrada soğutulur.
Elmalı Pasta
Kreması
Şanti soğuk sütle çırpılır.

Labne,p.şekeri,tereyağ iyice çırpılır.

Üzerine şanti eklenip tekrar çırpılır.

Krema pişmiş pastanın üzerine iyice yayılır.

Tepesine kakao serpiştirilip damla çikolatlarla süslenir.

Damla çikolatanız yoksa sade de olabilir.
Elmalı Pasta Elmalı Pasta Elmalı Pasta

44 yorum:

LEZZETİKRAM dedi ki...

ay ay genin bu saatinde bak nasılda cnm çekti şimdi:)mükkemmel gözüküyor ,ellerine sağlık cnm ,elma sevmezmiyim bayılırım ,ben bu pastayıda acil denenecekler listesine alıyorum
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

elma ve tarçınnn süper ikili ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR..SUNUMDA ÇOK ŞIK...SEVGİLER..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Gül'cüm,
iste bu güzelligi görünce elmali pasta deyip gecilmeyecegini bir kez daha anladim, lezzetini kat kat daha da arttirmis bir müthis eser olmus bu pastan, cok imrendim ekran karsisinda, ellerine saglik diyorum güzel arkadasim.

Selamlar ve kocaman öptüm

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

GÜLüm
bu benim hiiçç görmediğim duymadığım bir elmalı..
BEN AŞIK OLSUM GALİBA :-))

ay bunu ben isterim...
isterim.. isterim... isterimmm..
İİSS-TE-RİİİİİİMMM !
:)))) valla isterim. !!

akasyakokusu dedi ki...

Ayyy.:)
Allahhh:)
Gözlerim bayram etti..Ablacım harikuladesin karışıklarda elmalı pastanda enfes görünüyor..
Şu parmacıkların nelere kadir senin böyle..Öperim,severim onları ben.
Sağlıcakla ablacım.........

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım şahane olmuş. Ellerine sağlık.Bayıldım. Tam misafiril.
Bu işin kitabını yazmalısın artık.
Çok öpüyorum canım
sevgilerimle

lavantalimon dedi ki...

Elmayı çok severim hele elmalı paya bayılırım:)
fotolara bakarken yemiş kadar oldum.ellerien sağlık.
tarif defterime geçti
çok sevgiler

Unknown dedi ki...

Meleğim muhteşem görünüyor ellerine sağlık vallahi canım çekti.Seni koca
man öpüyorum biraz daha iyisin değil
mi?

Saglıklımutfak dedi ki...

Eliğne sağlık . yine süper bir tarif. Geçen yaptığın frambuazlı cheescake'i limonlu ama ufak tefek değişikliklerle bend edenedim . bugünd eyyaınladım . Çok gzüel oldu sağol canım sevgiler hilal
www.sagliklimutfak.blogspot.com

Unknown dedi ki...

ellerine saglık gül.bu arada geçmiş olsun.

pelince dedi ki...

Gül nasıl bir görüntü bu böyle,nefis olmuş... ellerine sağlık...

Çok geçmiş olsun,aman dikkat et kendine.. benim annemler a1 virüsü oldu 3 haftadır çekiyorlar.. kocaman öpüyorum...

evcilik dedi ki...

merhaba sevgili Gül,ellerine sağlık çok güzel görünüyor bu benimde sık sık yaptığım bir elmalı pasta tarifine benziyor,sadece üzerine yumurta likörü ve krema karışımı da tavsiye ederim.farklı bir lezzette oluyor..görüntüler harika eminim tadı daha da harikadır.
sevgiler,selamlar...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun sağlık çok önemli aman dikkat edin...Kek harikaaaa görünüyor güzel olduğuda onaylanmış zaten...Ellerine emeklerine sağlık...
Sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

nasıl yani ablacım hasta mı oldun sen ah kıyamam sana ben çok gecmiş olsun ablacım
seni çok özledim ben
bir ara telefonda konuşalım en müsait anda arıcam seni şuan patron varda rahat konuşamam :))
canım ablacım ellerine saglık gercekten hımmm dedirtcek bir tat görüntü olmuş eminim tadıda öyledir
bak bende istiyorum yap banada getir...:))
kocaman öpüldün şekerim..

HÜLYA dedi ki...

AAAH CANIM ÇOOK GEÇMİŞ OLSUN.. NE ÇOK HASTA OLDUN BU YIL İNŞALLAH SON OLUR BU... RABBİM ŞİFA VERSİN.

PASTAYA SÖYLENECEK SÖZ KALMAMIŞKİ RESMİ HERŞEYİ ANLATIYOR ZATEN NEFİİİS.. ELLERİNE SAĞLIK CANIM AFİYETLER OLSUN

KİZHATCE dedi ki...

canım gülüm benim napıyosun,keyfin nasıl,beni özlemişmi kardeşciğim:)bende seni çok özledim,anneciğe babacığa sevgiler,senide kocaman öpüyorum...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Yine harika harika bir görüntü ve yine lezzetinden emin olduğım bir tarif... Canım ellerine sağlık... Bu arada yeniden blogspottayım... Çok çok geçmiş olsun... Sevgiyle kal...

Sevgi Küçük dedi ki...

Ablacığım sen acilen tavsiye edersin de bu kuzucuk koşarak mutfağa gitmez mi? :)
Elma canavarı bir şahsiyete bundan güzel manzara olamaz.Ellerine kollarına sağlık.
Ve çoook büyük geçmiş olsun. Umarım hemencecik o kötü grip seni rahat bırakır. Aman ne olur sakın ola ki "iyileştim" diyerek ayapa kalkma, ben o hatayı yaptım. Daha da zor iyileşiyor insan.
Anneciğininde ellerinden öperim.
Seni da kocaman öpüyorum ki hemencecik iyileş :)

hepsusluydum dedi ki...

Çok değişik bir tarif Gülcüm :) En kısa zamanda deneyeceğim.Bu arada çok geçmiş olsun.Annecike de selamlar, ellerinden öperim.. Zehr@

Mimosa Café dedi ki...

yaaa olağanüstü demek istiyorum. şu an tam canımın tatlı isteme saati bunu görünce perişan oldum. of off.

gulsev dedi ki...

Eline sağlık,
elmalı kurabiye, kek ve pastalar çayın yanında en favori lezzetlerim benim içinde.
Kısa zamanda deneyecegim.
sevgiler.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ben bu elmali pastaya bitttim. Harika, bayilrim elmali pastalara, bir dilim kahvenin yanina harika gider, kahve icmeye sana ugramak geldi icimden:)) sevgiler....

boncuk mutfakta dedi ki...

Gül abla senin tariflerini çok beğeniyorum.Resimlerini bile seyretmek bana yetiyor
.Emeğine sağlık.

Nilüfer dedi ki...

Sevgili Gül

Pastanı bu gece hazırlayıp, eşime ve çocuklarıma süpriz yaptım.Mutlaka deneyin diye yazmışsın ya,gerçektene yapılıp yenilesi pasta olmuş.Ellerine sağlık olsun..:))Teşekkürlerimizi gönderip, başarılarının devamını dileriz..

Unknown dedi ki...

çok güzel ve iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık

MUTFAKISTAN dedi ki...

GECMIS OLSUN GULCUGUM.
BEN ELMA SEVERIM TARIFIN ALINDI HEMEN HAZIRLANACAK HARIKA GORUNUYOR
ELLERINE SAGLIK....SEVGILER

Unknown dedi ki...

Emeklerinize saglik... Nefis görünüyor... Sevgilerimle...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

harika bir pasta..elmayı çok severim gerçekten..malzemlerde gayet uygun..e o zaman evdeki pasta bitince bu pasta yapılacak..tabi nasipse..ellerine sağlık canım..

HÜLYA dedi ki...

canımcım merhaba...

organik çayla ilgili sorduklarına cevap vermek için uçtum geldim hemen:)

biz 20 yıldır normal piyasada bulunan çaylar gibi ( tabi kalite olarak farkımız var ben demiyorum uluslararası kalite kuruluşu diyor ödül almıştık) kompoze gübre kullanılan bahçelerde üretilen çaylardan elde ettiğimiz sınıf sınıf çaylarımız var. Buna 7 yıl önce organik gübre ile yetiştirdiğimiz özel çay bahçelerimizden aldığımız ürünlerden yaptığımız özel organik çay eklendi.

Yani hem organik hemde normal çay üretiyoruz , aralarındaki tek fark bahçenin gübrelenmesi. Organikte hayvansal gübre kullanılıyor. Diğerinde ise fabrikalarda üretilen kompoze gübreler var.

Canım benim bana mailimden adresini yazıverirsen sana numune gönderirim. Ailecek severek içersiniz. Yeni yıla bizim çaylarla girin... belki bol şans getirir hıı...

sevgiler çook öptüm

HÜLYA dedi ki...

canım yazmayı unutmuşum organik çaylarımızı 3M ve daha büyük Migros marketlerde bulabilirsiniz. Ama normal olarak özel harman ürettiğimiz 1. sınıf çayımız olan hediyelik çayımızı oralarda bulamazsın . Tiryakisi olan öZEL Müşterilerimize ve isteyenlere sipariş ile yapıyoruz bu çayı...

Hediyelik ve organik çayımızı şiddetle tavsiye ederim.. öptüüüm

Tijen dedi ki...

Gerçekten muhteşem görünüyor Gül'cüğüm. Olsa hayır diyemezdim kesin (zaten bu ara arka sokağımızdaki Divan Pastanesi'ne gitmemek için zor tutuyorum kendimi). Nefsimi köreltmek için çayın yanına kestane kebap yapıyorum, umarım tatlı güzel kestanelerdir...

Narince dedi ki...

Müthiş olmuş bu pasta Güüll. Hele krema, nasıl albenili. Ellerine sağlık canım benim.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Kuziciğim çok geçmiş olsun canım.umarım şimdi daha iyisindir.

pastan harika görünüyor canım.ellerine sağlık.çok öpüyorum.acil şifalar diliyorum.sevgilerimle...

sarmaşık dedi ki...

Gül hanım, size artık Gül ablacım demek istiyorum yüksek müsadenizle:)

Elmasever'im çok severim hem de ve pasta fazlasıyla iştah kabartıcı görünüyor napsam şimdi..ah bir yandan da şu yabanmersinli limonlu kek bana ekrandan nasıl hadi yap beni diye bakıyor ama ben nasıl yorgunum anlatamam.. yarını sabırsızlıkla bekliyorum yapmak için:)

Öpüyorum yanaklarınızdan:)

Mimosa Café dedi ki...

şu an bir yandan bunu yerken bir yandan bu satırları yazıyorum. muhteşem, olağan üstü, acayip bir lezzet. yediğim pek çok tatlıdan, pastadan çok daha lezzetli.

Adsız dedi ki...

Ben denedim. Süper! Paylaşım için teşekkürler

Adsız dedi ki...

ÇOK TEŞEKKÜR TARİF İÇİN ÇOK İLTİFAT TOPLADIM.EŞİM BAYILDI ÇOK SAĞOLUN

Gülay Akbal dedi ki...

dün hem temizlik yaptım hemde akşam bu pastayı yapacağım diye kendimi motive ettim. 3 aşamalı. ilk okuduğum zaman biraz gözüm korktu açıkcası çok zormuş gibi geliyor okurken.eşimle yaptık ve hem çok kolay hemde inanılmaz hafif ve lezzetli. labneyle yapılan krema inanılmaz hafifti. eşimle bayılarak yedik. şu anda bir an önce akşam olmasını eve gidip dilim daha pasta yemek istiyorum...elinize sağlık...

Damak Tadı dedi ki...

Çok memnun oldum pastamı beğenmenize..İlk deneyen arkadaşlarımda sizin gibi çok korkmuşlardı karışık bir tarif diye..Ama bir kez yapıldığında çok basit olduğu aşikar..Afiyet şeker olsun sizlere..Sevgiler ve teşekkürler!

Adsız dedi ki...

Merhabalar labne yerine quark kullanabilir miyim.

Damak Tadı dedi ki...

Adsız arkadaş,

Quark kullanmanız çok daha iyi olur..Burada da keşke quark olsa..)

Nixie dedi ki...

Merhabalar...Ben yaparken bir sorunla karşılaştım.Önerdiğiniz ısıda pastanın kenarına gelen hamurlar 30 dkda kızardı.Ama taban kısmı beyazdı.Siz önceden bir miktar boş koymuş olabilirmisiniz hamuru...Aslında yapmadan önce tahmin etmiştim,içinde Elmalı bir harç var.Nemli tutuyor sanırım hamuru ve taban kızarmıyor.Ya da direk alttan vererek ısıyı pişirmeli.Tam olarak çözemedim.Bunun dışında çok malzeme olduğu için,üzüleceğimi düşündüm ama Allah'tan öyle olmadı:) Başka meyvalarda olabilirmi? Mesela çilek,yoksa elma armut vb...Teşekkür ederim ufkumuzu genişlettiğiniz için..

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar Nixie,

Kesinlikle önceden fırına vermiyorum alt tabanı için..Tüm malzemeyi kalıba yerleştirdikten sonra pişiriyorum..Fırınınız belki farklı pişiriyordur..Ben turbo da 175 c de pişiriyorum..Fırınımız 30 yıllık ve yeni fırınlar bu şekilde pişirmediklerinden atamıyorum..Markası Neff..

Diğer sorularınız için;pişmiş çilek güzel olmaz..Elma ile ve elma suyu ile pişirilmiş pudingle güzel olur..Kesinlikle hazır meyve suları ile yapmayınız lütfen..Mandalina ile de çok güzel oluyor..Eğer yurt dışında yaşıyorsanız veya gidiyorsanız oradan temin edebilirsiniz konsevelerini..Bunun yanı sıra da şeftali ile nefis oluyor..Benim denediklerim ve çok beğeni alanlar bu meyvelerle yapılanlar idi..

Farklı şeylerde önerebilirim size ama şu an için bu kadr yazabiliyorum rahatsızlığımdan dolayı..İyi akşamlar..