Perşembe, Ekim 21, 2010

İçli Tava (Hamsili Pilav)

Merhabalar arkadaşlar,

Facebook'ta "Damak Tadi" adında bir bayan,benim adımı kullanarak bazı arkadaşlarla chatleşiyormuş..Benim Face'de ki adım,Damak Tadı değildir.Kendi adımı kullanmaktayım.Sadece Damak Tadını sevenler grubum vardır..Bu uyarımı dikkate alırsanız çok memnun olurum..TEŞEKKÜRLER!

İçli Tava
Hafta sonu 3 borcam içli tava yaptı annecik..Bir borcama 2,5 kg hamsi gidiyor..7,5 Kg hamsiyi temizleyip,pilavını pişirip,arkasından kompostosunu ve bir tencere(resmen kazan) de aşure pişirince, halen kendine gelemedi.

Bunun yanı sıra 1 haftadır da salonumuz toparlanmış olup,boyası için beklemektedir..Kış geldi biz halen yerleşemedik.Nasıl toparlanacağız bilmiyorum..))Yardıma gelecekler arkadaşları severek kabul ederiz..))Onlar kendilerini bilirler..)
İçli Tava

İçli tavanın tarifine buradan bakbilirsiniz..

Trabzon'da büyüklerimiz hamsili pilava içli tava derler..Halen de bu isimle anılır büyükler arasında..Ben de kaideyi bozmadan yine aynı şekilde başlık attım..Çok nefis ve leziz bir pilav türüdür..İlk başlarda sevilmese de,sonradan tadı alınınca nerdeyse 1 kişi borcamın yarısını yer..Tıpkı Müzeyyen SENAR gibi..Anneciğim kendisine de ikramda bulunmuştu, evimizde hastalığından önce..

İlk başlarda bunu ben yemem kaldırın önümden demişti..1 Kaşık,2 kaşık derken,borcamın yarısını götürmüştü..Keşke yiyebilse de yine hazırlayıp yedirebilsek..Allah sağlığını verir inşallah..Nerden nereye gidiverdim birden..)
İçli Tava
Afiyetler olsun hepinize..)

19 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

Gül Hanım ellerinize sağlık:) Karadeniizn bu lezzetini çok gördüm çeşitli sofralarda ama tatmak nasip olmadı:)
Bir de bloğuma bırakmış olduğunuz yorum beni ziyadesi ile sevindirdi mahlepli ekmeği gönül rahtlığı ile deneyebilirsiniz sebebi ise çok keskin olmayan damakları hafifçe okşayan bir lezzeti oldu:)
sizin tarafınızdan takdir edilmek benim için çok mutlu edici birşey.. hakikaten çok çok sevindim çok teşekkür ederim..

Zeynep'in Evi dedi ki...

nasıl severimmm:)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Gülcüm bu kadar içli tavayı yapıpta hastalanmazmı insan misafirlerinizmi vardı 3 borcam birden yaptınız . Dediğin gibi bir kere tadınca tadına doyulmuyor bende çok severim hamsinin pilavını çok güzel görünüyor anneciğinize çok geçmiş olsun ALLAH şifalar versin canım sevgiler

lezzet sefasi dedi ki...

bende misafiriniz olmak istiyorummmmm
ellerine saglik annenin nefis gorunuyor.
Sevgiler,
Sefa

yemekbiraşk dedi ki...

gerçekten 7,5 kilodan 3 borcam pilavv!!! o ne öyle :)) şaşırdım :)
hep yapmak istediğim hatta kılçıklarını temizlenip yeltendiğim halde kalan bir tat artık yapmam şart oldu :)
afiyetler olsun
sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

GULCUGUM GELIP BORCAMIN BIRINI ALSAM BENDE YARISINI GOTURSEM ANNECIGIN NE DER ACABA .
HARIKA GORUNUYOR AFIYET OLSUN CANIM
AYRICA BEN HALA AMERIKADAYIM
SORMUS OLDUGUN HINDISTAN CEVIZLERINI SANADA ALDIM
DONDUGUMDE GORUSURUZ
SEVGILER

Mutfaknotlari dedi ki...

arkadaşım nasılda güzel görünüyor
daha azönce kahvaltıda konuştuk eşimle tvde hamsileri görünce off hamsi tava eşim yok yok hamsii pilav hamsiler alınıp hemen yapılmalı durumumuz iyi değil:)
bide üstüne bu görüntü muhteşem anneciğinin senin ellerine sağlık canım hayırlı cumalar

bu arada canım facede damak tadi ismiyle biri benimde listemde ekli
isim hafızamda blogger arkadaşımdan biri olduğu için kabul etmişim

gulsev dedi ki...

Ellerinize sağlık arkadaşım, 7,5 kilo hamsiyi düşünemiyorum bile gerçi ama :) epey yorulmuştur annen.

Unknown dedi ki...

Bayıldım.ellerine sağlık.sevgiler.

Gülcan dedi ki...

çok güzelş olmuş. özendimde şimdi.ellerinize sağlık hayırlı cumalar

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar, Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

modda twin dedi ki...

ben bakarken anneme yakalandm tutturdu bende yapcam die valla oglene yapıo :))

yeşim dedi ki...

merhaba gülcüm içli tava nefis görünüyor canım.ellerinize sağlık.o kadar hamsiyi nasıl temizlediniz maşallah ...afiyet şifalar olsun yiyen herkese güzel lezzet dolu bir hafta sonu olsun.sevgilerimle.....

Nehir Butik Pasta dedi ki...

oy oy bende yarısını yiyebilirim
çok severim,hamsileri ayıklamak zor olsa da çok lezzetli olur
anneciğinin ve senin ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

gül ablacım ellerine kollarına sağlık anneciğinin gercekten çok leziz olmuş.
Ah keşke yakın olsakda yardıma gelebilseydim
Anneciğine tekrar geçmiş olsun..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Off nefis olmuş canım.
Ailecek ellerinize sağlık
Ayrıca sana kolaylıklar diliyorum canım.
Bilirim ne kadar zor olduğunu...
Yakın zamana kadar benim durumum da aynıydı
Çok öptüm
sevgiler

Unknown dedi ki...

Meleğim hayırlı cumalar.Oyyy ne ka
dar uzun zaman oldu yemeyeli ellerin dert görmesin kocaman öpüyo
rum...

Zehra Gürgen dedi ki...

gülüm ben bunu yıllar önce üniversite yıllarında Karadenizli bir arkadaşıma gittiğimde yemiştim. kubbe şeklindeydi ve hamsi kaplıydı, önce bende pek yanaşmamıştım ama o ne lezzetti?
hala anarım o günü, yediğim en nefis pilav,en nefis hamsiydi..
Allah anneciğine uzun ve sağlıklı ömür versin.İnşallah hep böyle güzel emeklerle sofranızın bereketi artar.

orada olsam gelirdim yardıma :)yada sen yorgunluğunu atmaya buraya gel :)

beste dedi ki...

ben bayilirim hamsili pilav'a olsa da yesek hapur hupur:)