Cuma, Ağustos 01, 2008

Butter Kuchen mit Cornflakes / Mısır Gevrekli Yağlı Pasta

Geçen yıl bu nefis ve lezzet bombası pastanın tarifini sizlerle paylaşmıştım..Bu seferde Almanya'dan gelen arkadaşlarıma yaptım..(Çok severlerde..)))) Kahveyle, keyif ve hoş sohbet içersinde yenildi..))
Öneri:Dilersiniz,hamuruna 2 yemek kaşığı kakao ekleyip,cornflakesleride çikolatalı hazırlarsanız, harika ve farklı bir tat yakalamış olursunuz..Çikolatalı severim diyenlere duyurulur!Bana soracak olursanız,sadesinden vazgemeyeniz derim..Yinede zevkler tartılşılmaz diyorum..Kısaca nefis,farklı ve lezzetli bir pasta olduğunu söylemek istiyorum..Şimdiden afiyetler olsun!!Mutlulukla geçirebileceğiniz güzel bir hafta sonu diliyorum..
Pastası için
1 kutu krem şanti (2 paketli olanlardan)
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı şeker
3 yumurta
1 paket vanilya şekeri
1 su bardağı un + 1 tatlı kaşığı kabartma tozu (elenmiş olacak. )
Hazırlanışı
Krem şantiler 1 su bardağı süt ile yoğunluk kazanıncaya kadar çırpılır.
3 Yumurta teker teker eklenip çırpılır.
Vanilya şekeri,şeker eklenip çırpılır.
Son olarak un eklenip çırpılır ve yağlanmış dikdörtgen bir tepside, yaklaşık 175 c de 20 dk pişirilir.
Üzeri için gerekli malzemeler
4 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı süt
100 gr tereyağ
250 gr sade cornflakes ( 3 su bardağı)
Yağ yayvan bir tencerede eritilir.
Şeker ve süt eklenip kaynamaya başlayınca ocaktan alınıp içsersine cornflakesler eklenip iyice karıştırılır.Bu karışım pastanın üzerine yayılıp 20 dk pişirilip,ılınması beklenir.Sonrada afiyetle yenilir..))
Not:Ülker'in cornflakesi ile güzel olmuyor..Benimkiler üstelik diyet olanından idiler..Bu yüzden üzerleri parlak olmadı..Eğer yapmak isterseniz bu detayı atlamamanızı öneririm..Teşekkürler!!

12 yorum:

Yaren dedi ki...

Gülüm yine süper pasta ellerine saglik canim.Diyerleride harika görünüyor.Ben bu aralar kimseleri ziyaret edemedim tasindigimiz icin.Internetim yoktu,simdi cok sükür baglandi.Sizleri coook üzledim.Öpüldün gülümmmm.

Unknown dedi ki...

Canım iyi akşamlar cornflakesi kahvaltıda her sabah mutlaka yerim ama pastasının olabileceğini düşünmemiştim,ellerine sağlık muhteşem ve değişik,öptüm...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

GÜLCÜĞÜMM HAMARAT ARKADAŞIM BENİMM ELİNE SAĞLIK.
güzel mesajına tşkr ediyor,ÇEŞMEden SEVGLER yolluyorum.
NuNu

neslihan erzincan özgür dedi ki...

hımmmm.nefis!!!!

Shammi dedi ki...

Hi, wie uebersetzt man dieses Rezept auf Deutsch? Ich kann ein wenig Deutsch, leider kein Tuerkisch! Vielen Dank...

Adsız dedi ki...

Kutu krema ne kadar oluyor?
Mesela almanyada Schlagsahneler
200gr.
Ben yapsam ne kadar koymak gerekiyor.
Cevap alabilirsem cok sevinirim:)

Damak Tadı dedi ki...

Burada satılanların bir poşeti 150 gr..Kutu içersinden 2 poşet çıkıyor..O zaman siz 400 gr schlagsahne kullanıp 1 su bardağı + 1/2 çay bardağı süt kullanın sorun olmaz..Umarım yapıp beğenirsiniz..

YeMeK vAkTi dedi ki...

gül ablaaa nesfit olmaz dimi :))

Damak Tadı dedi ki...

Çıtırım nesfit bunun gibimiydi?Canım sanırım olur,olmayacak diye bir kural yok..Ama nefis oluyor haberin olsun..Tereyağını çok sevmiyorsan azalt biraz tatlım..Öpüyorum seni güzellikkkkk..))

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

pastayı tadamadık onamı yansak....yoksa hande hanıma konuk olmuşsunuz onamı....tarifi ile yetineceğiz....:))...ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

merhaba canim pasta muhtesem olmus ellerine saglik
sayfani cok begendim artik takip deyim
sevgilerimle
ugurbocegi1
leyla

Bengü dedi ki...

Bu güzel tarifler arasında gezinirken ben bu harika pastaya takıldım :) Yapacağım mutlaka. Ellerine sağlık Gül abla.