Cumartesi, Ekim 22, 2011

Bananen Apfel Kuchen / Muzlu Elmalı Kek

Şehit düşen askerlerimize ve depremde hayatını kaybeden Van'lı kardeşlerimize Allah'tan rahmet,yakınlarına da sabırlıklar diliyorum.Mekanları cennet olsun inşallah..


Keki hafta içersinde bir banka müdürüne yapıp götürmüştüm..Banka evimize çok yakın olduğundan sabah işe giderken kapıdan bırakıp çıkayım dedim ama nafile,neredeyse öğlen yemeğine kalacaktım..))İşten izin alamadım deyip kısadan işin içinden çıkıverdim..)

Sabah sabah keki gören müdüre hanımın gözleri fal taşı gibi açıldı,ardından bu nasıl bir görüntüdür allahım deyip keki koklanışını hiç unutamayacağım..))Ertesi gün gelen teşekkür telefonu ise duyulmaya şayandı..))Bir kek=mutlu bir anı oldu benim için..Arkasından sipariş alıyormusunuz diye gelen soru beni halen düşündürüyor..Sizler bu konuda ne dersiniz? Acaba sipariş kek alabilir miyim?? Paylaşmadan geçemedim..))

Mutlu bir hafta diliyorum..

Elmalı Fındıklı Kek

Malzemeler
4 yumurta
1/2 su bardağı şeker
1 çay bardağı eritilmiş tereyağ
1 paket vanilya
1 paket krema veya ekşi krema
minicik tuz,4-5 damla limon aroması
1 adet elma rendesi
1/2 çay kaşığı tarçın
1 muz rendesi
1 avuç kavrulmuş ve bıçakla kıyılmış fındık
1,5 yemek kaşığı fildişi çikolata rendesi
1,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Elmalı Fındıklı Kek

Hazırlanışı

Şeker,yumurtalar ve vanilya en az 4-5 dk çırpılıp tarçını eklenip çırpılmaya devam edilir.

(Elma ve muz rendelip üzerine limon suyu gezdirilip sırası gelene dek bekletilir.)

Sırasına göre diğer malzemeler eklenip çırpılır.

Yağlanmış kek kalıbına dökülüp ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 35 dk pişirilir.

Piştikten sonra tel üzerine alınıp ılıtılıp üzerine pudra şekeri serpiştirilir.

Afiyetler olsun!

15 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Yanlışlıkla tüm yorumları silmişim arkadaşlar hepinizden özür dilerim..

Esma dedi ki...

Ben bir sipariş vercektim...Hangi kekten mi?
Hepsinden olabilir siz yapın yeterki istiyorum....Esma

Kont dedi ki...

Sevgili Gül,
Her zamanki gibi çok güzel olmuş kekin. Tadanlara afiyet olsun. Sadece görüntüsünü değil bir de lezzetini bilenler mutlaka sana bir şeyler ısmarlayacaklardır. Gelecekte de tüm İstanbul seni ve marifetlerini tanıyacaktır, inanıyorum. Sevgiler...

neslice tarifler dedi ki...

Bu felaketler ülkemizin yaşadığı son acılar olur inşallah. Güzel kekiniz de şehitlerimizin ve depremde hayatını kaybeten vatandaşlarımızın ruhuna gitsin.

Unknown dedi ki...

Meleğim milletimiz ve ülkemiz çok zor sınavlardan geçiyor inşallah son olsun...Bu muhteşem kek için kim gözlerini açmaz ellerine sağlık
enfes öpüyorum.

Lezzet sarayı dedi ki...

ben olsam sipariş alırdım böyle güzel kekler yapabilseydim eğer.süper görünüyor.ellerine sağlık gül ablacım...

FATMA ÇELİK dedi ki...

Merhaba
Böyle güzel kalıpları nereden buluyorsunuz acaba..... Harika görünüyor
Sevgiler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

İnşallah bu acılar son olur.
Keke gelince harika görünüyor.
Ellerine sağlık canım.
Modelide ayrı güzel.Ayni kalıptan bulursam almak isterim.
Sevgilerimle...

Ferah Gülşen dedi ki...

Gülcüm yine harika bir kek, harika bir kalıp, harika bir fotoğraf :).. ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Kek kalıplarınızı inceliyordum 15 dk dır.Mağazada bile bu kadar kalıp yoktur diye düşünüyorum.Her biri ayrı güzel,her biri şaheser.Kalıpların satışını mı yapıyorsunuz pek anlayamadım?Eğer satış yapıyorsanız içi desenli kare olan kalıpla,şimdi ekranda olan kek kalıbına vuruldum.Şöyle söyliyim ben hepsini istesem.:)


Fatma

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm bence sipariş almalısın zaten böyle bir istek bildiğim kadarıyla uzun zamandır var.
Bence muhakkak dene bunu :)
o enfes lezzetlerden pek çok kişi tadsın.
sevgiyle öpüyorum seni canım.

sarımutfak-hande dedi ki...

yine döktürmüşsün maşallah süper olmuş
ellerin dert görmesin

sare dedi ki...

Sevgili Gül, bu kadar güzel bir keke sipariş verilmez mi?
Ellerinize sağlık, sevgiler.

evcilik dedi ki...

Bende tereddütlüydüm her ne kadar arkadaşlarımın gazıyla olsa da bugün ilk siparişimi teslim ettim..
Yiyenlerin beğenmeleri zaten benim için büyük bir kazanç bir de maddi kazanç eklenince daha bir keyifli oluyor...
İlk kazandığım parayla da gidip güzel bir kalıp alacağım:))
Sevgiler,
kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

Muzlu elmalı kekinizden tam da tarife uygun yaptım. Minik oğlum da kekin pişmesini büyük bir sabırsızlıkla bekledi. Ancak sonuç fecahat. Kek kalıbındaki kekim fırından çıkarınca olduğu gibi söndü. İçi yapış yapış olmuş. Allahtan hamurdan biraz arttı da muffin kalıbında onları pişirdim. En azından onlar yenebilir durumda idi. Çocuğumun da hevesi kursağında kalmamış oldu.