Pazar, Ağustos 23, 2009

Pflaumenkuchen / Erikli Pasta

Almanların speciali olan erikli pasta,her yıl Erik zamanı mutlaka evimizde 2-3 kez yapılır.Bu yazı ve ramazanı yalnız geçirdiğim için,pek fazla yapmak istemedim bu pastadan..Adet yerini bulsun diye yapmadan da edemedim..))Umarım sizlerde deneyip memnun kalırsınız..
7
Malzemeler
75 gr tereyağ
1 yumurta
minicik tuz
75 gr şeker
200 gr un (az gelirse ilave edilir.)

1 kg mürdüm eriği (uzunlardan)
üzeri için 1 yemek kaşığı iri şeker (Almanya'dan almıştım.olmasada olur)
tepesi için guss (pudra şekeri+limon suyu)
en tepesi için krema
5
Hazırlanışı
Tüm malzeme karıştırılıp yoğrulur.

Hamur yağlanmış tepsiye eşit şekilde yayılır.

Hamurun üzerine çatalla batırılır.

Erikler yıkanıp kurulanıp çekirdekleri çıkartılır.

Fotoğraflarda görüldüğü gibi hamurun üzerine dizilir.

Üzerlerine iri şeker serpiştirilip 175 c de yaklaşık 30 dk pişirilir.
3
Tepesi için
2 yemek kaşığı pudra şekeri,1,5 çay kaşığı limon suyu ile karıştırılıp sıcak pastanın üzerine kaşıkla serpiştirilir.

Krema veya şanti çırpılıp,1 kaşık dilimlerin üzerine alınıp,kahve eşliğinde afiyetle yenilir.Kremasız tadı çıkmaz çünkü..))

Not:Guss mutlaka sıcak pastaya serpilmeli..Soğutulup serpiştirilmeyecek.Nedeni:Hemen eriyip, eriklere ayrı bir lezzet katması için..))
1 2 4 6

17 yorum:

Nur dedi ki...

Almanların klasiklerindendir pflaumenkuchen.Erik zamanı bizlerde sık sık alırız pastanelerden.Sizinkide çok güzel görünüyor.Sitenizi favorilerime ekledim,sıklıkla takip ediyorum.Stilinizi bozmadan ilerleyişinize hayranım.Birde,Alman arkadaşlarımda sık sık izliyor sizi.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık Gül,çok güzel görünüyor canım...Hayırlı ramazanlar diliyorm...
Selamlar...Sevgiler...

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Gül hakikaten tariflerin mülkemmel, bugün de Pflaumenkuchen'i görünce dedim ki kendi kendime ya bu kadar mı bir sitede insanın sevdiği tarifler toplanır...

Pflaumenkuchen'i bende her yıl yapardım, hele hamile olduğum sene sanırım her hafta mutlaka yapmışımdır:) Ama bu yıl hiiiç elimi sürmedim...Ne de güzel oluyor kremalı ellerine sağlöık canım...

Sevgiyle kal,

Tuba dedi ki...

Gul'cum, keske olsamda yesem. Seneye insallah. Tekrar yazin gorustugumuze cok sevindim. Biz iyiyiz, hala yerlesmeye calisiyoruz. Cocuklarin okullari basladi, evin isleri, bir yandan is derken, ancak yeni yeni kendimize geliyoruz.Seni cok opuyorum canim, kendine iyi bak. Annene hurmetler, hayirli ramazanlar. Sevgiyle,

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım çoook güzel olmuş. Bu eriği çok severim. Pastası da eminim çok güzel olmuştur. Ben çok hatırlamıyorum (küçüktüm) ama eminim Annem bu pastayı (almanya dan) hatırlıyordur.

Ellerine sağlık canım
İyi haftalar
Kocaman sevgiler
Tijen AKTAY

pelince dedi ki...

Gül canım nefis bir pasta olmuştur eminim,daha önce hiç yemedim.ama meyveli pastaları çok severim(neyi sevmiyorum ki ben ) :)
ellerine sağlık...
afiyet olsun..

sevgiler...

gelincik dedi ki...

ımmm çok değişik bir lezzet tadını merak ettim doğrusu ellerine sağlık arkadaşım

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Yine muhteşem yine harika... Ellerine sağlık canım, sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

gül'üm:-)
bende erikli pastaya bayilanlardanim. senin pastan her zamanki gibi cok guzel görünüyor, ellerine saglik.

guzel bir gun/hafta gecirmen dileginle

sevgiler
nese sahin, zurih

Sevil Şahin dedi ki...

ABLALRIN GUZELİ SEN YAPARSINDA OLMAZ MI HİÇ MÜKEMMELDİR EMİNİM TADIDA ÖYLEDİR
ELLERİNE SAGLIK ABLACIMM

Defne dedi ki...

oooohhh Pflaumenkuchen!! Ne kadar çok yerdim Alsas'tayken. Almanya'da nasıl çok yeniyorsa, bizim Alsas'ta da çok sevilen bir tarttır. Işgınlı bezeli turta gibi,bunlar bizim oraların spesyalitelleri :). Erikler varken mutlaka yapılması gereken bir tarif. ellerine sağlık Gül

müjde dedi ki...

Daha önce hiç yemedim ama nefis görünüyor.Ellerine sağlık Gülcüğüm.Şiddetle denemek istiyorum bu tarifi.Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

yalnız alman askerlerinin hiyerarşik düzeni gibi dizilmişler maşAllah:)
ama çok güzel görünüyorlar ve de tabiki nefis helede oruçlu halle ah ah lar çok oluyor:) ellerine sağlık,hayırlı ramazanlar.

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım. Şöyle uzanıp alsam yani akşam için.
Sevgiler.

Mimosa Café dedi ki...

acayip güzel görünüyor valla. elinize sağlık.

mutfaktakizaman dedi ki...

ayyyy cok nefis gorunuyor ellerine saglik..benimde busekile girmeyi bekleyen eriklerim var... cok severimm..bir an once yapsam iyi olucak;)))
sevgilerimle

e.esma.albayrak dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor bu eriğede bayılırım..
hayırlı ramazanlar..