Cumartesi, Şubat 23, 2008

Peynirli ekmek dilimleri ve Çorba

Müjdeeeeeeee.....Çorbanın tarifi aşağıda bilgilerinize sunulmuştur sevgili arkadaşlarım..))Yine çorbanın adını sormayı unuttum..Bugünden beri iş yerinden komşuyu arıyorum çorbanın tarifini alabilmek için..))Nihayet akşam iş çıkışı eve geldim telefon açıp hemen aldım tarifi...)
Çorbanın adını ve tarifini bilmediğim için sizlerle paylaşamadım.Komşuya giden kasemiz boş dönmemek adına, çorba ile geri dönüş yapınca,bende hemen resmini çekip sizlerle paylaşmak istedim.Tadını bilmiyorum.İçindeki malzemelerden yola çıkarak çok besleyici bir çorba olduğunu söyleyebilirim.İçinde, kemikli kuzu eti,ıspanak,buğday ve nohut vardı.Yanılgı payım büyük olabilir.Yarın iş dönüşü tarifini alıp sizlerle paylaşırım arkadaşlar..))
Mutlaka içinizden bu çorbayı bilen arkadaşlar vardır..))Afiyetler olsun şimdiden..))
Ekmek dilimlerinin üzerlerine sarımsaklı zeytinyağı sürdüm.Domates dilimlerini ve biberleri dizip üzerlerine İzmir tulumu ve Çeçil peyniri koydum.Tepelerine ise pul biber ve kekik serpiştirip fırına sürdüm.Akşamları kahvaltı yaptığımdan bu tür ekmek dilimlerini sıklıkla yaparım.Bazende kepekli Tortilla hazırlayıp mikroya sürerim.Bazende simitlerin içlerini doldurup fırına veririm.Akşamları kahvaltı yapanlar için alternatifler çok fazla..))Ellerinize sağlık!
Malzemeler
1 kase buğday
1/2 kase nohut
1/2 kg ıspanak
dilediğiniz kadar kemikli kuzu eti
tane sumak (çok yapılacaksa 1 kase olacakmış)
Biber salçası
Tereyağ
Hazırlanışı
Buğday ve nohut pişirilip bekletilir.
Kuzu eti aynı şekilde pişirilip bekletilir.Aslında buğday ve nohutla pişmesi gerekirmiş,fakat dağıldığından ayrı pişirilecekmiş.
Çorbanın pişirileceği tencerede yağ ve biber salçası iyice karıştırılıp ezilir.Ispanaklar yıkanıp sapları ile uzun uzun dilimlenip salçada çevrilir.
Buğday,nohut ve etler eklenir.
Tane sumak ılık suda bekletilir suyu hafif değişince (ekşiliğini suya verince)çorbaya katılıp 1-2 fokurdayınca çorba hazır demektir.
Dilerseniz üzerine pul biberde serpebilirmişiniz..))
Bu nefis dilimli ekmeklerin değişik bir adı olduğunu biliyorum.Ben kısaca peynirli ekmekler diye başlık attım..))

15 yorum:

Fulya dedi ki...

Ekmekler harika.Bunun bir benzeri ekmek bende yapıyorum.Ama sarımsaklı zeytinyağı hiç aklıma gelmedi.Eline sağlık.

Yaren dedi ki...

Gülcüm harika görünüyor,hic hayir diyemem.Hem su an aciktim zaten,orda olsa kapardim bir tabak corba mmm peynirli ekmekte,ne güzel olurdu.Ellerine saglik gülüm benim,sizle afietler olsun,sevgiyle kal canim,öptümmmm.

Aybike dedi ki...

Ellerine sağlık, ekmek dilimleri süper görünüyor...

Bir Anne dedi ki...

Corba degisikmis, bildigimi sanmiyorum, bekliyoruz tarifini. Bu ekmeklerin cesitli versiyonlari bizde de pek tutulur, nefis oluyor gercekten.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar canim,ellerine saglik.Iyi pazarlar

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül bloğuna gelince ağzımın suları akmıyor desem yalan olur .Ahh şu kilolar yüzünden içimize sine sine yiyemiyoruzki.yaptıklarının hepside ayrı ayrı görüntü olarak harika tadlarıma mutlaka nefistir.ellerine yüreğine sağlık.gönül dolusu sevgiler.
Akşam çaya misafirim var alttaki kek tarifini aldım...

sevimin sayfasi dedi ki...

ekmekler harika tam benlik
cok lezzetli görünüyor
ellerine saglik canim

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili Gül,
Ekmekler nefis görünüyorlar. Ben de bayatlamış ekmekleri en çok buna benzer şekillerde değerlendiririm.Hem ekmekler ziyan olmamış olur hemde sağlıklı bir kahvaltı için idealdirler.Ellerine sağlık canım.
Gelelim çorbaya; Bilmiyorum veren komşunuz nereli ama bu doğuya ait bir çorba. Adı da 'gari aşi'olsa gerek. Rahmetli babaannemin yaptığı ve annemin de ondan öğrenerek özellikle bayramlarda yaptığı enfes bir çorba. Çocuklarım ona 'kusursuz çorba adını taktılar. Bayılırız biz o çorbaya. Tadı ekşi (sumak haşlanır ve suyu da içine konur)olur. Aslında çorbanın içinde ıspanak değil yöreye has bir ot var orijinalinde. Ama o otu bulmak mümkün olmadığı için ıspanak koyuyoruz.Dediğin gibi, kemikli parça et, buğday, ıspanak, nohut,bol ekşi, hatta minik bulgurlu köfteler de yapılıp içine ilave edilirse tadına doyum olmaz.
Üff ne anlattım ama değil mi. Şimdi olsa da içsek değil yesek. Yesek diyorum çünkü bayağı koyu kıvamlı ve besleyici bir yemek.
Ellerine sağlık komşunun da, çok güzel görünüyor.Sanırım yeterince anlatmışımdır.
Görüşmek üzere canım.

Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Merhaba Tatlı Gül Hanım,

Sayfanızı hep takip ediyorum. Harika tarifleriniz ve çok tatlı bir uslubunuz var. Size ilk defa yorum yazıyorum. Lütfen çorbanın tarifini komşunuzdan alır mısınız?

Sevgilerimle,

Nurten

Adsız dedi ki...

Merhaba Gül Hanım,

Tekrar rahatsız ettiğim için özür dilerim. Çorbayı çok beğendim.Tarifini alır almaz İnşaAllah deneyeceğim.

Müsait bir zamanınızda lütfen tarifini yayınlar mısınız?.

Hayırlı Cumalar.

Nurten

Damak Tadı dedi ki...

Nurten Hanım'cığım,
İnanın unutmuşum çorbanın tarifini komşumuzdan alıp yayımlamaya..Sizden özür diliyorum..Dün yorumunuzu görünce hemen komşumuzu aradım evde yoktular..Bu gece alıp sizin için mutlaka yazacağım.Biraz daha dişinizi sıkarsanız çok iyi olur..

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Gül Hanım.

Kusura bakmayın. Arka arkaya yazmamın nedeni yoğun iş temponuzda size hatırlatmak içindi. Çorba çok güzel görünüyor. MaşaAllah siz de çok marifetlisiniz. Her fotoğrafınız tablo gibi.

İlginize teşekkür ederim.

Nurten

Damak Tadı dedi ki...

Nurten hanımcığım ne demek,
Ben biraz dalgın bir olduğum için unutuveriyorum..Bunu bzen burada dile getiriyorum.Arkadaşlarım iyi bilirler..))
İş yerinde olduğum için komşuyu arama imkanım yok..Fakat öğle yemeginde belki bir süpriz yapabilirim size..))Dalgınlığımın yanında ayrıca inatcıda bir yapım vardır..Mutlaka verdiğim sözü sonuna kadar gidip tutarım..Tekrar kusuruma bakmayınız lütfen..

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Günaydın Gül Hanım,

Evde internet olmadığı için sabah gelir gelmez sayfanızı açtım. Harika çorba tarifiyle karşılaştım. Size zahmetler verdim. Tarif için size ve komşunuza çok teşekkür ederim.

Annenize de acil şifalar,
size de işlerinizde kolaylıklar ve başarılar dilerim.

Sevgilerimle,

Nurten

Damak Tadı dedi ki...

Nurten hanım,rica ederim ne demek,size yardımcı olabilmişsem ne mutlu bana..
Ayrıca güzel dilekleriniz içinde gönülden teşekkürler..


Selamlar