Çarşamba, Eylül 07, 2011

Peynirli Ekmek

Merhabalar,

Öncelikle beni takip eden sevgili izleyicilerin ve tüm dostların geçmiş Şeker Bayramlarını kutluyorum.

Bugün sizlerle Trabzon'da apar topar 10 dk da hazırladığım peynirli ekmeğimi paylaşmak istedim.Ekmek,bol tahıllı olsaydı çok daha güzel olacaktı.İçinizden bilenleriniz vardır belki,Trabzon'da ekmekler ekşi maya hamurundan yapıldığı için biraz sert olurlar.Buradakiler gibi sütlü ekmekten olmuş olsaydı çok daha lezzetli olacağını düşünüyordum..Ayrıca eriyen peynir özellikle tercih edilmelidir.Benim kullandığım peynirler farklı olup,minik minik kesildiğinden bu şekil oldular..Denemek isteyenler olursa bu hususları göz önünde bulundururlarsa sevinirim..

Ekmeği fırına vermeden önce üzerine 1 adet ince kıyılmış yeşil biber serpiştirirlerse çok daha güzel olacaktır.Unutmadan peynirleri eklerken aralıklarla pastırma veya salam da ekleyebilirsiniz,tercih sizlerin.. Pazar kahvaltılarınızın vazgeçilmesi olabilir bu ekmek..))

Peynirli Ekmek

Malzemeler
1 adet ekmek
eriyen peynir
tereyağ
1 adet sivri biber

Peynirli Ekmek

Hazırlanışı

Ekmeğin tabanı düz (ayrılmayacak) kalacak şekilde dilimlenir.

Uzunlamasına da parmak genişliğinde kesilir.

Aralarına parmak uzunluğunda kesilmiş peynirler konulur.

Üzerine eritilmiş tereyağ bolca gezdirilip biber serpiştirilip fırına verilir.

Peynirleri eriyene kadar fırında bekletilip çıkartılır.

Sıcak sıcak servis edilir.

Peynirli Ekmek

Afiyetler olsun..

31 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım Meleğim seninde geçmiş bayra
mın mübarek olsun arayamadım kusuru
ma bakma olurmu.Ekmek muhteşem senin gibi ellerine sağlık kocaman
öpüyorum.

KONT dedi ki...

Sevgili Gül,
Anlaşılan bayramda Trabzon'a gittin. Memleketin havasını teneffüs etmek mutlaka çok keyifli olmuştur. Fakat böyle ekmekler yapılıp yenilirse de, herhalde kilo sorunlarını da beraber getirecektir. Hadi hayırlısı... Ben de senin ve tüm sevdiklerinin geçmiş bayramını kutlar, başarı, sağlık ve mutluluklar dilerim.
Kont

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

hamurundan peynirli ve sarmısaklı ekmekleri daha çok seviyorum... ama sizin yaptığınızda pratik ve leziz görünüyor ellerinize sağlık...

yeşim dedi ki...

canım seninde geçmiş bayramın kutlu olsun...ekmek varya muhteşem olmuş ellerine sağlık canımmm...
bende buna benzer bir tarif yapıyorum tereyağı yerine sızma zeytinyağının içine kekik sarımsak az pulbiber ekleyip çırpıyorum.önce ekmek dilimlerinin arasına bolca kaşıkla gezdiriyorum sonrada senin yaptığın gibi kaşar ve ince kesilmiş domates dilimleri....öyle güzel oluyorki yanında demli çay...gelde yeme o mis kokusuda yokmu...
yarın sabah tereyağlısını da deniyeceğim senin tarifle...
güzel gönlüne sağlık.öperim tatlı yanacıklarından kocaman kocamn...sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim benim.... Ne kadar özledim seni, sesini ve muhabbetini.... Senin de gecmis bayramini kutluyor, ellerine saglik diyerek tatli yanaklarindan öpüyorum....

bırtutamkekik dedi ki...

nefiss görünüyor gerçektenn gül ablacım:)
ellerinize sağlık...
bende kutlarım geçmiş bayramınızı..
sevdiklerinizle birlikte nicelerine kavuşmanız dileği ile...
saygılar...

Unknown dedi ki...

canım özlettin kendini.sayfan çok şık olmuş bu arada.ve tarife bayıldım not aldım yapsam eşim kesin bayılır.ellerine saglık

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık

Funda Ceyhan dedi ki...

İlginç bir yöntem, mutlaka deneyeceğim, kahvaltılarda nefis olur eminim, ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik hic denemedim ama satin sarimsakli tere yagli bagedlerden aldim afiyetler olsun nefis görünüyor.

made in funda dedi ki...

ben de geçmiş bayramını kutluyorum canım.ekmek süper.en kısa zamanda denecektir.ellerine sağlık.

made in funda dedi ki...

ben de geçmiş bayramını kutluyorum canım.ekmek süper.en kısa zamanda denecektir.ellerine sağlık.

irem dedi ki...

Çok kolay ve leziz görünüyor. Aile boyu tost gibi. Pazar günü denemek lazım.

Esma dedi ki...

Hoş geldiniz...
Sessizce gittiniz merak ettim doğrusu...
Ekmek çok pratik olmuş denemeye değer
Sevgiyle kalın....
Esma

KİZHATCE dedi ki...

mmm harika görünüyorrr tam benlik bu ekmek ,(yiyemesemde:)
geçmiş bayramın kutlu olsun gülüm,anneciğin ve babacığın ellerinden öpüyorum..keşke trabzona giderken bana da uğrasaydın ..özledim seni kardeşciğim,çok öpüyorum...

Güloanne mutfakta dedi ki...

ohhh mis gibi ellerine sağlık ekmek nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

offf offf arkadaşım nefisss gözükmekte bende bayat ekmekleri hazırlıyorum bu şekilde,mikro dalgada 1dak.hazır oluveriyor,çok da lezzetli.

ellerine sağlık.

sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

of ki ne offf süper ya
ellerine sağlık gülüm

Adsız dedi ki...

tadına bakan şanslılardan biri de bendim,şahaneydi:):)vildan

sibelyalcincom dedi ki...

Yabancı bir blogda görüp uzun zamandır deniyeyim demiştim ama bir türlü kısmet olmamıştı ellerinize sağlık güzel olduğuna göre en kısa zamanda denemem lazım:)))

sibelyalcincom dedi ki...

Yeni temanızıda sağlıklı güzel paylaşımlarda kullanın inşallah:)))

Nigar SARGIN dedi ki...

Ohh yemede yanında yat ne kadar lezzetli görünüyor...Ellerinize sağlık.=))

LaMa dedi ki...

Bizim de bu sabha icin ekmegin arasian tereyagi koyup firinlamak vardi gundemimizde, simdi sizin yazinizi gordum! evdde uygun peynir ounca mutlaka denemeliyim!
Iyi gunlerrr

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Elinize emeğinize sağlık,hiç düşünmemiştim ekmeği böyle fırına vermeyi,çok güzel bir düşünce.
pratik ve nefis bir kahvaltılık ekmek olduğuna eminim.
Sevgilerimle...

birdysevda dedi ki...

Bir Pazar sabahı kahvaltıda değişik ne yapsa diye düşünürken bu tarifinize rastladım.Şimdi hemen mutfağa bu lezzeti hayata geçirmeye :)

lezzet sefasi dedi ki...

bu ne guzel bir goruntu boyleee
ellerien saglik canim
Sevgiler
Sefa

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım Gülüm seninde geçmiş bayramın kutlu olsun :) pazar sabahına yapacağım görüntü muhteşem ;)

dedi ki...

harika görünüyorr :) soğutmadan yemek lazım ellerinize ve fikrinize sağlık çok orjinal olmuş :)

seyabb dedi ki...

çok farklı bir sunum

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Gül üm. rutin bakaıyorken bu ekmek karşısında apışıp kaldım tabiri caizse bu ne kadar güzel bir şey olmuş böyle vallahi bunu en kısa amanda sabah kahvaltısına yapacağım.. yaptığın her tarif senin kadar tatlı, eline gönlüne sağlık...

Kolaylezzet dedi ki...

Farklı bir tarif