Pazar, Temmuz 08, 2007

NUß-SCHLEMMERTORTE

Sevgili arkadaşımı 3-4 seneden beri göremiyordum.Nedeni ise bilemediğim belirsizliklerden kaynaklanıyor sanıyorum..((Dün onlara gittiğimde, evleri çok kalabalık olduğundan fazla kalmak istememe rağmen yine 2-3 saat kaldım..(tüm akrabaları beni yakından tanırlar,çünkü çocukluk arkadaşım)Kendisi o kadar yoğunluk arasında çok güzel ve nefis yiyeceklerle masayı donatmıştı.Sıra pastayı kesmeye gelince,tüm misafirlerle birlikte anlaşmış gibi, biz bunu kesmeyip vitrine koyalım demezlermi!Çok güzel bir an, ve mutlu yüzlerle karşılaşmak benide çok mutlu etti dün..Pasta herkes tarafından sevilerek yenmesine rağmen beni, irmikler biraz rahatsız etti.Bu yüzden sizlere irmiği kesinlikle tavsiye etmiyorum ve farkındaysanız malzemeler kısmına eklemedim bile..))Bu akşam ise, iş çıkışı pastanemize uğrayıp hem tabağımı alıp hem de pasta hakkındaki test sonuçlarını alacağım..))Tüm arkadaşlarıma güzel bir hafta sonu diliyorum.. Bu görmüş olduğunuz pastayı,çocukluk arkadaşımın annesinin, hastalığını duyunca onu ziyaret için yapmıştım.Pastayı yapıp ambalajını yapamadığım için(becerim yok nedense bu tür işlere)soluğu evimizin hemen bir apartman ilersindeki pastanede aldım..Dünde pazar olduğundan kahvaltı için bahçesi çok yoğundu..(hafta sonları tiyatro sanatçılarının adeta uğrak yeridir pastanemiz..))İçeri girdiğimde,mutsuz bir yüzle onlardan ambalaj konusunda yardım istediğimde,hepsi birden aaaaaaaaaaaa yapınca bende hayretler içersinde kaldım..((Yapmış oldukları bu aaaaaaaaaa meğerse pastaya olan iltifat aaaaaaaaa'ları imiş..Önce bana biraz kırılır gibi olsalarda, sonunda pastayı benim yaptığıma ikna oldular..))Hemen oracıkta benden pastanın aynısını istemezler mi..))Dün arkadaşımdan geldikten hemen sonra bu pastanın çikolatalısını yapıp pişirip,üzerinide süsleyip sabah işe gelirken pastamı onlara bıraktım..))Dün pastamı orada kahvaltı yapan beyler ve bayanlarda gördüklerinde biz bu pastadan istiyoruz diye de siparişler verdiler..))Dün sizin anlayacağınız verimli bir gün oldu benim için doğrusu..))
Arkadaşlar,tarifte 2 yemek kaşığı irmik vardı.Bu görmüş olduğunuz pastaya irmik ekleyip çikolata eklemeyi unutmuşum ben.Sizlere irmikli halini kesinlikle tavsiye etmem arkadaşlar,zira irmikler içinde kıtır kıtır ağıza geliyordu ve hiç de hoş değildi..))
Daha sonrada bir kevgir yardımı ile kuruyemişleri pastamızın üzerine iyice yayıp işlemi bitirin.
Şimdi sıra geldi üzerinin sosunu hazırlamaya arkadaşlar.Balı, şekeri ve tereyağını tavaya alıp erimesini ve bi taşım kaynamasını bekledikten sonra hemen altını kapatıp kuruyemişleri içine atıp,sosla iyice haşır neşir olmalarını sağlayın.
Kekiniz piştikten sonra, servis tabağına ters çevirip bekletin.
Kekin fırından yeni çıkmış hali.))
Kuruyemişler ve ballı sosu..))
Kayısılı unu hamura döküp, kaşık yardımiyle iyice karışmasını ve birbiriyle özleşmesini sağlayın.
Arkasından yağlamış olduğunuz kek kalıbınıza karışımı boşaltıp 175c de pişirin.Pişmesini yine klasik yöntem olan kürden yardımiyle kontrol ediniz..)
Hazırlanışı:Unu,nişastayı,kabartma tozunu önce eleyip,ince ince doğradığınız kayısıları için atıp bir tarafta bekletin.3 yumurtayı şekerle birlikte çırpıp yoğunlaşmasını sağlayın.Sonrasında ise un hariç tüm malzemeleri ekleyip iyice çırpıp birbirine karıştıktan sonra mikseri kapatıp kaldırın.
Malzemeler,
100 gr tereyağı
1/2 su bardağı şeker
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri
1/2 çay bardağı süt
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı limon rendesi
4 yemek kaşığı kayısı reçelinin suyu
1,5 su bardağı un + 3 yemek kaşığı nişasta
12 adet kuru kayısı
100 gr iri kesilmiş parça çikolata
Üzeri için,
50 gr kajun
50 gr fındık
50 yer fıstığı
50 gr badem
50 gr ceviz
Sosu için,
3 yemek kaşığı bal
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tereyağı

34 yorum:

Adsız dedi ki...

Gül,pastanın tarifini sabırsızlıkla bekliyorum.İyi geceler.

Sevgilerimle,
Melek

Adsız dedi ki...

Gül canım bu ne güzel bir pasta böyle fıstıklar falan süper tarifi sabursızlıkla bekliyorum ellerine sağlık canım.
Sevgiler

Selcen Şenocak dedi ki...

Yeni sayfa düzenin hayırlı olsun canım güle güle kullan pastanda bir harika görünüyor tarifini bekliyorum sevgilerimle iyi haftalar...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Gül merhaba
Çok şık bu lezzetin tarifini bekliyor kamuoyu senden :))
Gül çok yakışmış sayfana Gül :))
Sevgiler...

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Gül'cüm,

Nefis görünüyor. Bu kalıp gerçekten çok dekoratifmiş. En kısa zamanda ben de bir adet edineyim. Ve hemen tarifini yapayım. Ellerine sağlık güzelim. Kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Melek,
Pastanın tarifini yazdım,umarm tekrar bakıp alma şansın olmuştur..

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Tatlı Seda'cığım,
Pastam herkes tarafından çok sevilerek yenildi..Hem göze hem mideye hitap etti resmen..)))

Kocaman öpüyorum canım seni,sevgiyle..

Adsız dedi ki...

Sevgili Almula'cığım,
Yeni sayfam, inan bana da çok süpriz oldu..Bu tür güzel süprizlerle karşılaşmak beni çok mutlu ediyor..Arkadaşımın ellerine ve gönlüne sağlık bir kez daha..))

Teşekkürler Almula'cığım,sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu'cuğum,
Bende sabah işe geldiğimde, ilk işim tarifi sizlerle paylaşmak oldu..Sayfamı beğendiğin için çok teşekkürler canım..

Sevgilerimi gönderiyorum..

Adsız dedi ki...

Sevgili Feyhan'cığım,
Kalıbımı beğenmene çok sevindim canım..Esse'ye bakarsan orada bulabilirsin diye umuyorum,çünkü bir ara orada görmüştüm..Teşekkür ederim güzel yorumun canım benim..

Sevgiler

daimamutfak dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.Fıstıklar balla birleşince harıka bir tat oluyor.Sayfa düzenin değişmiş...sevgiler.

Bocuruk dedi ki...

Gülcüm,
Sen ne yaparsın da kötü olur. Ben de görsem bu pastayı isterdim aynısından:)) Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

ufukmutfakta dedi ki...

Gül bu ne böyleeee. Muhteşem olmuş, ellerine sağlık. Tam bir enerji bombası.Ayrıca yeni sayfan tam seni simgeliyor. Gül'e yakışlır bir sayfa ve bol bol tariflere ev sahipliği yapsın inşallah. Sevgilerimle.....

Leziz Tarifler dedi ki...

Gül'cüm,

Yeni sayfan ne hoş ve zarif olmuş, aynı sahibi gibi. Gül'de Gül'e çok yakışmış doğrusu. Kocaman sevgiler canım.

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül yemede yanında yat derler ya öyle bişi olmuş bu. Çok harika, bozmamak istemeleri normal. Seyretmek bile güzel. Ellerine sağlık canım.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ohh! bayıldım pastaya.Üzerindeki ballı çerezler beni bitirdi.Görünüş açısından gerçekten eşsiz bir pasta olmuş.Pastaneden alacağın sonucu da merak ettim doğrusu.Ellerine sağlık pasta ustam benimmmm.
Öpüyorum.
Bu arada yeni şablonun öncekinden çok daha iyi oldu.İçim açıldı:)))
Beyhan

Adsız dedi ki...

Sevgili Neriman'cığım,
Çok teşekkür ederim tatlı arkadaşım benim..

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sevgili Bocuruğum benim..
Çok teşekkür ederim canım,güzel yorumuna..Dün pastayı kim gördüyse herkes hemen tarifini istedi ve hatta sipariş verenler bile oldu..İnan şaşkınlık içersinde kaldım bende..))Böyle güzel tepkiler alabileceğimi sanmıyordum çünkü..))Ahh canım,senin içinde yapmayı ne çok isterdim bir bilsen..Kocaman öpüyorum seni canım bocuruğum benim..

Sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Tatlı Ufuk'cuğum,
Gönülden teşekkürler canım..Sayfam, bu sabah işe geldiğimde bana da çok süpriz oldu..Sevgili arkadaşım yine beni mutlu edecek bir şeyler bulmuş,sağolsun-varolsun..Hayatımız böyle güzel süprizlerle dolu olsa ne iyi olur değilmi!Pastamı beğenmene çok mutlu oldum canım,zira senin fikirlerin ve görüşlerin benim için çok önemli..))
Tekrar teşekkürler,kocaman öpüyorum seni..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Feyhan'cığım,
Sayfamı beğenmene çok sevindim ve çok mutlu oldum canım..Ufuk'cuğuma da yazdığım gibi,çok sevdiğim bir arkadaşım bana süpriz yapmış ve beni çokkkkkkkkkk mutlu etmiş..))

Bende sana kocaman sevgilerimi gönderiyorum bitanem..

Adsız dedi ki...

Sevgili Nazlışım benim,
Arkadaşım ve akrabalarıda aynı tepkiyi verip beni çok mutlu etmişlerdi inan..))Çok teşekkürler canım Nazlışım benim..Seni sevgiyle kucaklayıp öpüyorum canım..

Sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Beyhan'ım,
Sonia, yine her zamanki gibi zevkini belli etmiş, sayfamı yaparak..))Bu sabah görünce acaip mutlu oldum canım benim..))
Güzel iltifatlarından dolayı ne diyeceğimi bilemedim birden ve yüzüm hafif hafif kızardı desem..Senin tarafından beğenilmesi çok önemli benim için tatlım..Bakalım akşam iş çıkışı eve giderken uğrayıp sonucu öğrenip,tabağımı alacağım..)))

Kocaman öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum Beyhan'cığım..

Ferhanca dedi ki...

Gül, başlık çok güzel olmuş tam isabet sana çok yakışmış..
pastanın üstü ne öyle tam bomba..
ellerine sağlık ,afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

Ferhan'cığım,
Çok teşekkürler canım benim..Görünce benim de çok hoşuma gitti..))Pastayı sorma canım, hakikaten tam bomba olmuştu..))Diyet yapanlar için çok kötü fena oldu bence..(ben yapıyorum da..))

Kocaman öpüyorum seni canım,sevgiler..

Nezaket dedi ki...

Gecenin bu vaktinde ustelik de diyet yapan biri olarak sayfana bakmam cok tehlikeli. Gul'cugum harika olmus gercekten tam bir bomba. Iyisimi bir sure sizlere ugramamak:) ellerine saglik, cok cok guzel bir sunum. Sevgilerimle

Hülya dedi ki...

Şablonu değişmiş,yeni pastalar yapmış,pastaneden bile sipariş almayı becerebilmiş ey mukaddes kadın!Sözüm sana...
Seni çok seviyorum;))))
Gelin kızınız;)))

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Gül'cüğüm pasta harika görünüyor. Ellerine sağlık marifetli arkadaşım. Ayrıca sayfanın yeni şekli çok sade ve güzel olmuş. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Sevgili Nezaket'ciğim,
Diyet yapan arkadaşlar için tehlikeli durum,sana katılıyorum canım..))Güzel bulmana da çok sevindim,teşekkürler..

Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Gelinlerin has'ı kızımız,
Yazdıklarımı iyice oku..))Sende bizim canımız,tatlımız,biriciğimiz yok olmadı kısaca her şeyimizsin..Bu böyle bilene bundan gayri..

Canımsın Hülyam,inan bizde seni çok seviyoruz canım..

Sevgilerimi gönderip,yanaklarından öpüyorum canım..

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcin'ciğim,
Öncelikle hoş geldin canım..Umarım tatilin güzel ve mutlu geçmiştir..
Yorumun içinde ayrıca teşekkürler,bende çok sevdim sayfamın yeni halini canım..

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Gül, ne güzel bir şey bu böyle. Sİpariş almana nasıl sevindim.. İnsanın severek yaptığı birşeyin övgü alması takdir edilmesi çok hoş..

Sımmsıcak sevgilerimi gönderiyorum canım benim.

Pasta gerçekten enfes. ELlerine sağlık

Adsız dedi ki...

sana yorum yazmistim az once ama goremedim.
sayfan adina yakisir ,super olmus.tariflerde oyle.opuyorum seni
evdemisiniz(umran)

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zerrin'ciğim,
Gönülden teşekkürler canım..Çok mutlu oldum inan pazar günü,hem sipariş alıp hemde pastane tarafından pastamın beğenilmesi beni ihya etti adeta..))
Sanırım döndün Kıbrıs'a ve tanışmak ise bir başka bahara kaldı sanırım Zerrin'ciğim..

Kocaman öpüp, bende sana sevgilerimi gönderiyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ümran'cığım,
Yorumlarda bu aralar aksilikler sıklıkla olabiliyor canım..Güzel yorumun ise sayfamı süslemiş bile..))Teşekkürler canım..

Kocaman öpüp,sevgilerimi gönderiyorum.