Cumartesi, Temmuz 19, 2008

Schoko-Kirsch-Muffins /Çikolatalı-Vişneli Muffinler

GÜZEL BİR PAZAR GÜNÜ DİLİYORUM SİZLERE..
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı esmer şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ + 50 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 paket vanilya
100 gr sütlü kuvertür(ben Lindt kullandım)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
minicik tuz
1 tatlı kaşığı limon suyu
vişne (taze vişne kullandım)
2 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı süzme yoğurt
1/2 su bardağı kefir
kefiriniz yoksa 1/2 su bardağı süt ile süzme yoğurdunu karıştırın.
2,5 su bardağı un (az gelirse ilave yapabilirsiniz)
Gramajlarını su bardağına çeviriyorum sizlere yardımcı olabilmek için..

Hazırlanışı
Şeker,yumurtalar yoğunlaşıncaya kadar çırpılır.
Un,kakao ve kabartma tozu elenip bir tarafta bekletilir.
Vişne ve çikolata haric diğer malzemeler sırası ile eklenip çırpılır.
Son olarak un'lu karışım eklenip çırpılır.
Muffin kağıtlarına yemek kaşığı ile karışımdan koyulur.
Çikolata dilimlerinden karışıma bir parça konulup üzerine 1 adet vişne konulur ve tekrar üzerine karışımdan koyulur.
Tüm muffin kağıtlarına aynı şekilde karışımdan ve çikolat-vişne paylaştırılıp 175 c de yaklaşık 20 dk kadar pişirilir.
Muffinler fırına girmeden önce fırının önceden ısıtılmış olması gerekmektedir.
Muffinler fırından çıktıktan sonra, üzerlerine dilerseniz minicik çikolata parçaları koyarsanız kendi sıcaklığında erimiş olur.Bu hali ilede çok nefis oldular.Yaklaşık 36 adet muffin oldu..Afiyetler olsun!!

10 yorum:

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Merhaba Gül Hanım,

Ellerinize sağlık.Hem bereketli olmuş,hem de vişnenin kekin içindeki görüntüsü de müthiş.
Çikolata ve vişne nasıl da yakışır birbirine...Ben de güzel bir pazar geçirmenizi dilerim.

Sevgiler...

gülriz dedi ki...

Aaaaaa, hem çikolata, hem vişne. Aaaah ah ne güzel olmuştur kimbilir, ellerine sağlık Gülcüğüm. Öpüyorum kocaman

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili gülüm,bende güzel bir pazar tatili diliyorum sizlere,
vişne-çikolata vede portakal-çikolata ikilisine hiç hayır diyemeyenlerdenim bende.
çokda pratik buluyorum muffinleri
saklaması,sunması,yemesi :) harikadır.
ellerine sağlık,zaten KEK ÜSTADIMIZSIN BİZİMM :)) TŞKRLR..

SVGLR nUnU

Unknown dedi ki...

Gül'cüm iyi akşamlar inşallah iyisindir,muffinler gerçekten bir harika ellerine sağlık,çayımın yanına bir tane alıyorum öptüm canımmm

ebrulitatlar dedi ki...

Gül'cüm muffinlerin harika olmuşlar. Hımm. ellerine sağlık canım. Sevgiler..

daimamutfak dedi ki...

Afiyet şeker olsun ..Gül'cüğüm..sevgiler.

daimamutfak dedi ki...

Gülcüğüm birşey soracağım benim kekimde damla çikolatalar dibe iniyor.Senin bir kekin vardı.Damla çikolata her yetine eşit dağılmıştı..sevgiler.

banu kırmızıgül dedi ki...

nefis görunuyor canım ellerine sağlık. sevgilermle..

pelince dedi ki...

Bu topkekler ne kadar da bereketli olmuş.Çikolatalı bir lezzet nasıl kötü olabilir..
Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Gul'cugum mufinler muthis bir sey olmus her zamankisiler gibi visneli ayni zamanda cikolatali iki guzel lezzet bir arada ellerine emegine saglik canim.
kucak dolusu sevgi ve selamlar.