Çarşamba, Mart 21, 2007

HAFTA SONUNDAN GÖRÜNTÜLER..)

Diğer resimleri eklemiyorum..))Onlarıda eklemiş olsam aaaaa bu kadar yemek hafta sonu yendimi Gül diye hemen sorardınız dimi.)))
Hafta sonu çocuklar,kardeşim ve eşi bizde olurlar..Annemde hepsinin sevdiği yiyecekleri zevkle yapar,onlar yediklerinde de kendi yemiş kadar olur..Şu yapılanların annem hangisinin tadına baktı diye soracak olursanız hiçbirine derim sizlere.((Çünkü fazla yemek yemesini sevmeyen ve yediğinde bizleri hayretler içersinde bırakan bir anne benim güzel annem..Benim annemin en büyük mutluluğu ise börekler,tatlılar açıp eşe dosta ikram etmesidir.Onu mutlu etmek çok kolay ama çok yoruluyor bu yüzden de bizler çok üzülüyoruz.
Biraz önce işten geldiğimde onun yattığını görünce neye uğradığımı şaşırdım..Miğreni var ve karanlık bir ortamda uyuyor.Ben ise devamlı başında onu kontrol edicem diye yerimde duramıyorum..Biz çok neşeli bir aile olmakla kalmayıp acaipde pirpirikliyiz.
İçimizde sadece babacım çok sakin düşünür ve kolay kolay panik olmaz,tıpkı kendi hastalığında olduğu gibi..Onun hastalığında ise biz ondan daha çok panik olmuştuk..
Allah büyüklerimizin sağlığını verip onları başımızdan eksik etmesin..Amin Allahım AMİN!!

Annemin balkon'da gözü gibi baktığı güzellikler..Bizim balkon'a çoktaaan bahar geldi arkadaşlar..

Dolgulu minik külahlar...
1 paket oda sıcaklığında tereyağ,5 y.kaşığı yoğurt,1 yumurta akı,1 çay bardağı sıvıyağ,1 paket kabartma tozu,1,5 ç.kaşığı tuz,1,5 ç.kaşığı şeker,3-4 dal tereotu ve alabildiği kadar un..Hamur yumuşak olucak arkadaşlar ve de yarım saat dinlendirmeniz gerekiyor kolay değil işleme tabii tutulacak..Daha sonrada resimde görüldüğü gibi şekiller verilip (külahlarla)üzerlerine yumurta sarısı sürülüp 175 c deki fırında pişirilir.
İçi içinde:Biraz labne peyniri,biraz beyaz peynir ve minicik süzme yoğurdu kullandım..1-2 sapda t.otu ekledim bilgilerinize..Tüm arkadaşlara afiyetler olsun..

Zeytinyağlı kereviz.

Pazar sabahı kalktığımda annem çocuklar için böreği yapıp pişirmişti..Ne zaman yaptı ne zaman pişirdi bende anlamadım.
Annemin en kolay ve çabucak yaptığı şey börek desem inanırmısınız arakadaşlar..Her defasında annem börek yapıyor olsa 30 dk da fırında pişiyor olur..Sanırım bu konuda otomatiğe aldı kendisini..)))

Mıhlama,bizde böyle derler.)
2 bağ pazı haşlanıp iyice sıkılır.Diğer tarafta kıyma bol soğan ve karabiberle kavrulur.Daha sonra pazıyla kavrulmuş kıyma karıştırılıp tepsiye veya borcama döşenip fırına verilir.5-10 dk fırında kaldıktan sonra hemen dilediğiniz kadar yumurta kırılır.(sarıları dağıtılmadan)Tekrar fırına verilir ve daha sonrada yumurtalar hafif katılaşmaya başlayaınca üzerlerine mnicik tereyağı konulur ki yumurtalar hem parlak hem de kabuklu olmasınlar diye..
Arkadaşlar Mıhlama bizlerde özellikle Ramazan aylarında sahurda sıklıkla yapılıp yenilen bir yemek türüdür..Şimdi bazı arkadaşlar aaa Mıhlama başka şeydi diye sorabilirler..Evet haklısınız..Bizde sizin Mıhlama olarak bildiğiniz yemeğin adına Guymak denir..Trabzon'dan çıkıp Hopa tarafına gittikçede bu isimin farklılaştığını görürsünüz..AFİYETLER OLSUN..!

Kabak tatlımız..Annem çoştu hafta sonu.))

Yaprak dolmadan artan içi değerlendirmek adına yapılan soğan dolması...

Hazır baklava hamurundan ilk baklava denememiz..Annemin baklavalarının yanından bile geçemediler..((
Biz baklavayı hiç sevmedik,şerbeti girince biraz sert oldu..Belki deneyip yapmak isteyen arkadaşlar olabilir diye düşündüm.(ben zaten şerbetli tatlıları çok sevmem)Aynı gün annem onlardan kıymalı gül böreğide yapmıştı inanın harika olmuştu..Onların resmini aceleden çekmeyi unutmuşum..))

Çiğ kötfeden geriye kalanlar..))
Çiğ köfte işinden oldum olası hiç anlamam ve de yapamam arkadaşlar..Fakat çok severek iştahla yerim, o ayrı..))Köfteleri kardeşimin eşi yaptı.Bu sefer köfteleri kıymasız yaptı çok da lezzetliydiler..İç malzemesini yoğururken haliyle çok yoruldu,bizler kendisine yardım etmek istesekde onun gibi yapamadığımızdan iş yine o'na kalmıştı..Ellerine sağlık canım benim..))

Yoğurtlu mısır çorbası:
Akşamdan kurutulmuş yarmalık mısırlarla ayrı bir tencerede alacalı kuru fasulye taneleri suda bekletilir..Ertesi gün ayrı ayrı pişirilip birbirlerine karıştırılıp tekrar pişirilir..Daha sonrada çorba hemen tüketilecekse tümüne yoğurt karıştırılıp afiyetle yenir..Yoğurtlu mısır çorbası memleketimin vazgeçilmezleri arasındadır..Özellikle yazın değil kışın bile afiyetle yenir boğaz seçmeyen akrabalar ve tanıdıklar arasında..Kesin ben bu satırları yazarken veya bu satırları okurken elinde bir kase çorba ile bak bizde burda yiyoruz dermişcesine bana gülenlerde vardır..)))Yakaladım hepinizi ne şeytansınız ahhhh bende orda olsaydım başka olurdu mutlaka..Mesela beyaz renkli çorbanızı yerken sizleri seyredip çorbanıza renk katıyor olabilirdim..)))

29 yorum:

Adsız dedi ki...

Gul'cugum,
Hafta sonu bayagi lezzetli gecmis anlasilan. Annenin ciceklerine de bayildim, masallah pek guzel acmislar. Ben de annenin yaptigi baklavadan istiyorum ona gore...
Anneciginin yanaklarindan opuyorum, neseli bol lezzetli haftalar diliyorum.

Hatice

pecete dedi ki...

Gül, bak çok ciddi soruyorum. Çiğ köfteden sipariş alıyor musunuz? Sevgiler..

renkler dedi ki...

Anneciğinin o çiçeklerine bayıldım. Maşşallah çok güzeller. Annemin de menekşesi çok güzel olmuş, dün yemeğe gittik, ablası nasıl olmuş diye sordu, çiçek ablası da olduk:-) Çiğ köfte çok nefis duruyor. Zaten ne zamandır bir çiğ köfte krizim var. Afiyet bal şeker olsun size canım... Anneciğinin elinden öperim:-)

Adsız dedi ki...

gül merhaba ;
Anneciğinin çiçeklerine bayıldım ne kadar güzeller bende çiçekleri çok severim baharı bekliyorum yeni fideler ekmek için.Haftasonunda epey yemekli geçmiş börek harika görünüyor annenin ellerine sağlık canım.
sevgiler

Safran dedi ki...

Harika bir sofra sevgili Gül, ellerinize sağlık, ailece böyle nice sofralara inşallah, sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Gül'cüm
Çiçeklere bakınca içim açıldı. Rengarenk harika görünüyorlar.
Sevgiler,

http://bakinnepisirdim.blogcu.com/

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Gül,
Yemekler harika. Bayildim bayildim. Ayilmam icin hazirani mi beklemeliyim?

Cicekler ayri bir güzel. Asagida verecegim linke bir bakarmisin? Senin cicekli resminle bir baglantisi oldugunu düsünüyorum? Sevgiler Sonia.

http://guercueyemekleri.blogspot.com/2006/03/shavi-lobyo.html

Ferhanca dedi ki...

Gül, bunlar ne yahuuu!!!!
Afiyet olsun .Ben soğuk mısır çorbasınıda çok sevdim ,burada yedim ilk tabi ki..
hazır baklava hamurunu markette gördüm acaba nasıl ?diyerek almadım bir de yapması zormu dedim?
Yoksa yeni ürünleri alıp denemeyi çok severim..Gül cüm yolladığın selamalr yerine ulaştı bile ,Serap ta sana selam söylüyor.Zaten Serap bizleri takip ediyor.tebrikleri kabul ediyorum senin yerine bile:))
Selvanın irmiğini kullanırım ben şu makarnaya da katılayım bari ..napıcaz makarna paketinde numara varda onumu yoluyacağım sana?

sevgiler ..

Adsız dedi ki...

MErhabalar ablacım umarım iyisindir. Balkonunuzdaki çiçeklere bayıldım inan. Gerçekten size bahar çoktan gelmiş. Balkon sefaları da yazın ayrı bir güzel olur değilmi. Bende bu yaz balkonuma güzel güzel saksılar ve çiçekler koymak istiyorum. Tabi çiçek bakımından da pek anlamam gerçi ama. :(
Neler yapmışsınız gene böyle. Baktığım her resimde takıldım kaldım. Hele ki böreklerden kopmam biraz zor oldu. Ne kadar enfes olmuşlar. Herşey bir harika annenin ve senin ellerine sağlık ablacım harikasınız.
Aaaa anne baklavası bi başka olur hazırlar hiç tutarmı onun yerini değilmi. Heleki senin annenin o güzel baklavalarını hiçbirşey geçemez :)
Canım ablacım kendine çok iyi bak
Seni kocaman öpüyorum.
Sevgiler........

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Gul'cum,
Agzimin suyu akti desem tam yeri, ne guzellikler bunlar boyle. Ellerinize saglik, hem annenizin ve hem de sizin,
Sevgiler

Hülya dedi ki...

Gül'cüğüm,eşimle ilk tanıştığımız vakitlerde ailesinden tel.la aldığım ilk tarifdir yoğurtlu mısır çorbası.Onlar mısır göndermişleri bana çok da kolaydı yapımı.Şimdi hatırladım doğrusu.Zaman ne çabuk geçiyor;)
Balkonunuz desen süper....

tata dedi ki...

Sevgili Gül, afiyet olsun, yine donanmis sofralar, saglik olsun da iyi günler de yenilsin, icilsin.Külahlarin tarifini vermis miydin?
Sevgiler

---OPTiO--- dedi ki...

canim benim hepsi nefis görünüyo...cok fazla yazamiyorum kizma olurmu...bitanemsin....kocaman kocaman seviyorum seni..yine döktürmüssün ..ellerine saglik....kocaman kocaman öpüyorum senii..kendine iyi bak gülcüm..

hayat dedi ki...

Gül'cüğüm,neler yapmışsınız böyle hangisine bakacağıma şaşırdım.E böyle marifetli anne kızdan böyle şahane görüntüler çıkar ortaya.Anneciğininde senin de ellerinize emeğinize sağlık.Çiçekleriniz maşallah renk cümbüşü gibi tam bahara yakışmış.

Anneciğine hürmetler.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

merhaba Gülcüğüm, migren ağrısı nasıl birşeydir iyi bilirim. Bu dönem çok dikkat etmeli. Lodos fazlasıyla zarar veriyor... Geçmiş olsun...

Aşağıdaki yemekler nasıl güzel olmuşlar. Ellerinize sağlık. Yiyenlere afiyettt...

Ben de külahlı tatlıdan bir de soğan dolmasından alsam.. Çokmu ayıp ederim :))

Sımmsıcak sevgilerimle..

sevdamavisi dedi ki...

Gülcüğüm,
Bu yemekler ne böyle içim gitti. Hepsini yediniz mi diye sormayacağım biraraya gelinece yeniyor. Hele de sohbet ve gülücükler arasında büyük bir zevkle yeniliyor canım. Annenin de ellerine sağlık çok becerikli bir annen var. Dualarına ben de katılıyorum canım. Güzel bir hafta sonu diliyorum Gül'üm. Öptüm canım

Tijen dedi ki...

Hakikaten annen coşmuş Gül'cüğüm!
Benim annem içinse misafir demek panik olmak demek. Sonunda hep aynı şeyleri yapar ve beni delirtir. Artık kabullenmeye başlıyorum ama ne zaman börek yapacağım dese 'anne bu sefer de başka bir şey yapsan' derim, o ne dese beğenirsin: 'benim böreğimi beğeniyorlar ama!'
Her şey gönlünce olsun güzel yürekli kadıncığım!
Tijen

ev perisi;) dedi ki...

Şahanesin Gülüm;))
Hepsi birbirinden muhteşem lakin ben bu sıralar kabağa takmış durumdayım hani diyorum ki bir tabak alsam ne dersin?
Anneciğinin ellerinden öpüyorum...
muhabbetle...

HULYA dedi ki...

Gül'cüğüm,
Ben en kısa zamanda sana ya da annene yakın bir yere taşınmak istiyorum.Açken senin sayfana girmemek lazım yoksa insan ağzının sulanmasını engelleyemiyor.Senin tatlı yanaklarından anneciğinin de ellerinden öpüyorum.Ellerinize sağlık ikinizin de.

Adsız dedi ki...

Merhaba Gül bunların hepsi birbirinden güzel bayıldım.börek nefis annenin elelrine sağlık.Bu arada mıhlama bizdede aynı mıhlama :) çok severiz annem yapar hep ve çok sever görünce ne zamandır yemediğim aklıma geldi anneme gidince onun elelerinden yiycem.görüşürüz sevgiler.

Tuba dedi ki...

Gul'cugum, hepsi birbirinden harika. Annene bravo vallahi. Yalniz su kereviz yemegi var ya, lutfen Allah askina, hemen bugun bir de benim blogu ziyaret et. Biran "benim resmin burada ne isi var" dedim? Tabak bile benziyor yavvv. Biz karadenizliler, dunyanin neresine gitsek zevklerimiz hep ayni herhalde:))) Caniiim iyi hafta sonlari diliyorum, coook sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

gülüm merhaba,ellerine saglik anneyin hepside mis gibi olmus sevgiler

Beyhan dedi ki...

Canım şu inşaatın ortasındayız. girmesem iyi olacakmış sayfana.Annenin su böreği bitirdi beni:( Öpüyorum seni...
52 günümüz kaldı:))))

Adsız dedi ki...

canım ya nasıl sofra bu,ben ençok o külahlra takıldım.ne kadar şık duruyorlar..metal külah kalıplar var onlar la mı yaptın canım..yani bende yokta nasıl yapabilirim diye merak ettim..annenciginin ellerine sağlık..

NiNo dedi ki...

canim cok gecmisolsun annecigine bende 3 yildir migren hastasiyim bu hafta basdonmelerimde bu oldu bu hastalik cok kotu tedavisi yok cunku annecigini cok iyi anliyorum benim ilk safhasinda oldugum durum anneninki ama umarim ilerlemez :( benimki ilerledi artik uyumak kar etmiyor Allah tum migrenlilere sifalar versin bu arada yaptiklarinin hepsi birbirinden enfes gorunuyor ellerine saglik canim selamlar sevgiler tirandan

Nukhet dedi ki...

Anneciginin ellerine saglik Gul. Pek bir yorulmus belli. Bugun rastladigim ikici enginar tarifi burada. Ustelikte bayilirim. Bu posttaki tum tarifler harikada beni en cok cezbeden enginar ve cogkofte oldu belirteyim. Sevgiler

Mihriye Sultan dedi ki...

Gulcum merhaba hacılıktan sonra ınternetı bagladık yenı evımıze epey zamandır yazısamadık opuyorum senı byy

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül; Gerçekten inanamıyorum, bu kadar güzelliği bir arada görmek harika birşey. Ellerinize sağlık, sevdiklerinizle birlikte nice pazarlar geçirin.Mutlu bir hafta olsun hepinize. Sevgiler

Evren Yasa dedi ki...

kulahlara bayildim ben en cok!!! her postta binbir guzellik dolu, helal olsun walla hepsine yetisiyorsun ne guzel..