Perşembe, Kasım 03, 2011

Kek

Merhabalar,

Bu aralar evimizde hemen hemen her gün 2 tane kek pişiyor..Bazılarının fotoğraflarını çekiyorum bazılarının fotoğraflarını çekmeye bile vaktim olmuyor..İşte kesilmiş ve anında bitmek üzere olan kekten bir kaç kareler..

Keki buharı üzerindeyken kesmiştim,biraz bekletip kesseydim daha iyi olacaktı..İçi hamur gibi gözükse de öyle değildi,aksine pamuk gibi olmuştu..Sizler mutlaka yapmış olduğunuz her türlü keki en az 1 saat bekletirseniz daha iyi oturmuş olacaktır.

Keke kabartma tozu eklemeyi o şaşkınlıkla unutmuşum arkadaşlar..İlk defa kabarmamış kek pişirdim diyebilirim.))Ayrıca içersine eklemiş olduğum üzümler nereye kaçtılar bilemedim..))Garip ama lezzetli bir kek oldu diyebilirim..)))

Afiyetler olsun..

Elmalı Fındıklı Kek

Malzemeler
3 yumurta
1/2 su bardağı şeker
vanilya aroması
minicik tuz
minicik zencefil
1 tatlı kaşığı limon suyu
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 çay bardağı çiğ krema
1 armut rendesi
1 çay bardağı bıcakla kıyılmış fındık
1 avuç üzüm kurusu
ve farklı aromalar (burada olamdığından yazmıyorum)
1,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu (ben eklemeyi unutmuşum)

Elmalı Fındıklı Kek

Hazırlanışı
Şeker,vanilya,yumurta sarıları iyice çırpılır.

Aklar minicik tuzla çırpılıp bekletilir.

Yağ,limon suyu ve diğer aromalar eklenip çırpılır.

Un 3 seferde eklenip çırpılır.

Arkasından diğer malzemeler eklenip kaşıkla karıştırılır.

Yağlanmış kek kalıbına dökülüp 175 c de 30 dk kadar pişirilir.

Piştikten sonra tel üzerine alınıp havalandırılır.

Elmalı Fındıklı Kek

Ilındıktan sonra üzerine pudra şekeri+limon suyu karıştırılıp dökülür.

20 yorum:

Aycan dedi ki...

Nefis bir kek olmuş.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım bence bu şahane mamaya sadece ''kek'' demek haksızlık olur:)
Çok havalı,çok albenili bir şey olmuş :)
İçerisine kabartma tozu koymadan nasıl kabarttın şaştım kaldım:)
Ben 2 paketle anca kabartıyorum:P
41 kere maşAllah arkadaşım,ellerine emeğine sağlık..
Sevgilerimle..

ebru dedi ki...

Her zamanki gibi süper bir kek olmuş ablam. Ellerine sağlık.

çağlaa dedi ki...

çok güzl bir kek olmuş, ellerinize sağlık. ben kek yaptığımda üzeri için pudra şekeri ile limon suyunu döküyoum. çok sıvı oluyo. bunun bi püf noktası var mı acaba?? :)

Damak Tadı dedi ki...

Çok teşekkürler arkadaşlar,sağolunuz..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Çağla,

Püfü yok aslında,sulu olduğunda her zaman pudra şekeri ekleyip macun kıvamına gelene dek kaşıkla karıştırın..Eğer halen sulu ise p.şekeri eklemeye devam..


Sevgiler..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

güzel bir kek olmuş bellii...ellerinize sağlık

Cooking-love dedi ki...

Delicioso¡¡¡¡UUUUHHHMMMMMMM¡¡
Lecker.
besos

mutfaktaki acemi dedi ki...

ellerinize sağlık. çok güzel görünüyor. içi de hamur gibi görünmüyor bence. benim yaptığım muzlu kekin görüntüsü de böyle oluyor nemli bir kek olduğu için. ama yumuşacık, nefis bir tat.

Unknown dedi ki...

Canim yine cok güzel görünüyor kekin ellerine emeklerine saglik sevgiler öpüyorum .

Emel dedi ki...

Gül'cüm bu kekin mi kabarmamış?Güldürme beni akşam akşam canım.Senin ellerinden su bile çok tatlı geliyor bana canım arkadaşım.Babacığına çok geçmişler olsun.Anneciğinin ellerinden senin de o tatlı yanaklarından öpüyorum.Çok özledim sizleri.

çağlaa dedi ki...

teşekkür ederim.. denicem :) inş olur.. sevgilerrr

LeylaK dedi ki...

çok güzel olmuş şahane görünüyor. ama ben bu pudra şekeri ile limon karışımını pek beğenmedim, denedim böyle pütür pütür bi tad oluştu pek hoşlanmadık eşimle :) fotoğrafı harika tabiki. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bence çok guzel bır kek olmuş,görüntü bır harıka valla canım çekti ellerıne saglık canım.

LaMa dedi ki...

gayet de guzel kabarmis, kabartma tozu katilda tasardi kalibindan :)
uzerinde renkli sekerlerle de pek guzel gorunuyor, ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Damak tadım,ellerine sağlık,tadını bilmiyorum ama görüntü al beni diyor resmen,

güzel bir gün diliyorum,

sevgilerimle...

Esma dedi ki...

Dolgulu kek yapayım dedim dün,pismeyen puding yaptım, araya koydum ama dolgu istediğim gibi olmadı sedece renk vardı yoğunluğu hissedemedim.:-(((((((
Sevgiler damağımın güzel tadı
Esma

KONT dedi ki...

Sevgili Gül,
Çok güzel olmuş kekin; eh bir de kabarsaydı demek ki evlere falan sığmayacaktı. Bu keki ve kabartma tozunu unuttuğunu pek duyurma, çünkü kabartma tozu yapan bütün firmalar iflas ederler. Kimseye artık bu tozu satamazlar. Olmadan da olduğunu kanıtladın diye... Şaka bir yana, eline sağlık.

elifcelezzet dedi ki...

ellerinize sağlık kek çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir :)

modern rapunzel dedi ki...

enfes görünüyor. çok güzel süslemişsiniz. acaba ben de yapabilir miyim diye geçirdim içimden. ilginizi çeker belki, www.tuzvebiber.com sitesine ücretsiz üye olarak tariflerinizi paylaşabilir, Migroslarda kullanabileceğiniz Money puan kazanma şansı elde edebilirsiniz. sevgiler...