Pazartesi, Ekim 23, 2006

LAZ BÖREĞİ

Arkadaşlar Bayramda yapılan tatlılardan biride Laz böreği idi evimizde..Laz böreğinin bir de şerbetlisi vardır ki hiç sevmem,hiç de yapılmaz bizlerde..Şerbetlisini deneyen çoğu arkadaşlarımda hiç beğenmemişlerdir.Tabi, bu arada damak tadına uygun olan kişilerde yok değildir.Deneyecek olan arkadaşlar önce 1-2 dilimi şerbetli yapıp hoşlarına giderse tepisinin hepisini şerbetleyebilirler..Ben yinede şerbetsiz olanı tavsiye ediyorum şiddetle..Bayramın 1.günü umarım neşeli ve güzel geçmiştir.İnşallah bu bayram küslerde barışmışlardır. Lütfen biribirinize küsüp kırılmayın arkadaşlar..Mutlu ve neşeli bayramlarınız olsun..)) Diğer tatlı çeşitlerini ayıp olmasın diye yayınlamaktan vazgeçtim arkadaşlar.)) Malzemeler Baklava hamurunun aynısı olacak,daha önce sizlerle paylaşmıştım.. 38 yumak olacak.. Muhallebisi 14 kaşık şeker 1 paket vanilya 3 yemek kaşığı un 1 lt süt 2 yumurta Yumurta hariç tüm malzeme karıştırılıp muhallebi gibi pişirilir.İyice soğuduktan sonra 3 yumurta ile çırpılıp bir tarafta bekletilir. Yapılışı Her yumak açılıp tepsiye dizilip her katı yağlanır.19.cu yumak serildikten sonra muhallebi konulup kenarları üzerine katlanır ki muhallebi tepsinin kenarlarına yapışmasın.Diğer 19 adet yumakda aynı şekilde açılıp tepsiye serilir.İşlem bittikten sonra da dilimler halinde kesilip yağlanıp,fırında sin ateşte 2 saat pişirilir.Soğuduktan sonrada üzerine pudra şekeri serpilir..Afiyetler olsun..

34 yorum:

Adsız dedi ki...

Sizler Baklava ve diğer tatlılar konusunda dahisiniz ellerinize sağlık..Bloglarda sizin kadar mükemmel ev yapımı tatlılara rastlamadım.Pişirme yönteminiz çok ilginç 2 saat gibi bir sürede nasıl yanmadan böyle güzel olmuş pes doğrusu.
Mutlu bayramlar olsun güzel tatlılar yapan tatlı ailenin.

Şeyma

umran dedi ki...

Yine harika bir tatli yapmissiniz ellerinize saglik.Hayirli bayramlar...

Evren Yasa dedi ki...

harika olmus bravo ellerine saglik. hayran kaldimm, merak da ettigim bir tatliydi bu laz boregi. hemen bir oklava alip denemek istiyorum. ben rize'de yedigimde ustune serbet dokulmustu ama sanirim boylesi daha guzel olur o bana biraz agir gelmisti dogrusu. serbetlinin de tarifini biliyor musun?

Hulya dedi ki...

gul merhaba;gecenin bir yarisi burda nasl canim cekti.
bunlari yapan senmisin annenmi?hep bunca ayrintiyi fotograflayip hem nasil yapiyorsun hayret :)
birde nasil guzel ince ince aciyorsun masallah

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Gül merhaba canım sana ve ailene iyi bayramlar dilerim. Laz böreği her zaman merak ettiğim bir tarifti senin tarifi yayınlamam beni hem aydınlattı hem de çok mutlu etti :))) öyle görünüyor ki ben senden daha çok güzel tarifler öğreneceğim ellerine sağlık canım. Hoşça kal.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Şeyma,
Çok teşekkürler güzel yorumun için..Pişme süresi gerçekten 2 saat sürüyor sadece çok kısıkta pişiriyoruz..SİZE DE İYİ BAYRAMLAR..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ümran'cığım,
Teşekkürler canım..Sana ve ailene de iyi bayramlar diliyorum..Sevgilerimle..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Evren'ciğim,
Teşekkürler canım..Şerbetlisini ben sevmiyorum,daha doğrusu şerbetli tatlıları yiyemiyorum fazla..Laz böreğini şerbetli deneyeceksen sadece bu tarifi ıygulayıp üzerine şerbet dökeceksin..Afiyetler olsun..İyi bayramlar canım..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Canım sende hazır hamurlarla yapabilirsin tatlım..Bu açma tatlılarını ben değil annem yapıyor ve çokkk ince açıyor,el alışkanlığı sanırım.Sana ve ailene de güzel bayramlar tatlım..Sevgiyle kalın..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Perihan'cığım,
Çok memnun oldum inan,umarım laz böreğini yapıp afiyetle yersin canım.))

Sana ve ailene mutlu bayramlar diliyorum..Sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

Şeker Bayramı ve yaklaşmakta olan Cumhuriyet Bayramını kutlar, mutluluk ve sağlık dolu nice bayramlar dilerim.
ne güzel açmışsın böyle. ben açma konusunda yeteneksizim. daha doğrusu beceremem diye korkuyorum...

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Gül,
senin ve ailenin bayramını kutlar herşeyin gönlünce olmasını dilerim. Laz böreğinin şerbetlisini yemiştim daha önce. Biraz garip gelmişti doğrusu. Senin tarif daha hafif görünüyor, denemek lazım..
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Canım bende aynı şekilde senin ve ailenin bayramlarını kutluyorum..

Ben annem gibi hayatta açamam,bu açma işlemlerinin hepsi ona ait..
Devamlı aça aça sende yapabilirsin bence..Arada denemekte fayda var..
Teşekkürler yorumun için,sevgilerimi gönderiyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sevdamavisi,
Canım bende senin bayramını kutlayıp,mutluluklar diliyorum..
Şerbetlisi bence de güzel değil,bunun tadı çok güzel mutlaka denemelisin..Çok öpüyorum,sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Aman Tanrım.Ne kadar muhteşem bir tatlı bu Laz böreği.Arkadaşlardan sık sık duyurodum da bu kadar nefis olabileceğini tahmin edemiyordum.Aman efendim o nmuhterem ellerinize sağlık,sizi tebrik ederim.Diğer tatlılarınızı da görüp iç geçiriyordum artık bunu da görünce ne yapacağımı bilemiyorum.Sizlerin sayesinde sanırım 10 kg tatlı tükettim.Ailenizle birlikte güzel,bol tatlılı bayramlar diliyorum sizlere ve sizin gibi tatlı ailelere.))
A.KEFELİ

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Gül Hanım
eşim bu tatlıyı söyleyip duruyordu hep.. Annemiz ile elele verip bu tatlıyı yapalım diyoruz. Malum baklava açmak konusunda iddiam yok:)
bu tarif için çoooook teşekkürler
Ellerinize sağlık.. Benimde bayramın tatlı bakımından çok renkli geçti:)

Beyhan dedi ki...

Merhaba Gül'cüğüm,
Sana bir şey söyliyeyim mi? Dün girip yaptıklarına yorum bile yazamadan
çok hızlıca baktım çıktım.Sabaha kadar abartmıyorum sabaha kadar rüyamda laz böreği yaptım.Sabah uyandığımda inanamadım rüyama.Zaten uzun zamandır merak ettiğim bir tatlıyı bu kadar ayrıntılı sayfanda görünce alt üst oldum.
Aslında en çok ilgimi, çeken yufkaların kenarlarının orta kısmıyla aynı incelikte oluşuydu.Maaşallah diye diye baktım incecik yufkalara.Ellerine kollarına sağlık anneciğinin.Afiyet olsun hepinize.Öpüyorum sizi:))

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili A.KEFELİ,
ÖNCELİKLE ÇOK TEŞEKKÜRLER GÜZEL YORUMUNUZA..BENDE SİZİN VE AİLENİZİN BAYRAMINI KUTLAYIP,NİCE NİCE GÜZEL BAYRAMLAR DİLİYORUM..ÖNCELİKLE 10 KG TATLI YEMENİZ SAKINCALI DEĞİLMİ??SANIRIM TATLIYA ÇOK DÜŞKÜNSÜNÜZ.))TEKRAR TEŞEKKÜRLERİMİZİ GÖNDERİYORUZ ANNEMLE BİRLİKTE.SİZLERE TATTIRMAYI GÖNÜLDEN İSTERDİM HELE TATLIYI BU KADAR SEVDİĞİNİZİ ÖĞRENDİKTEN SONRA..SEVGİ VE SELAMLARIMIZI GÖNDERİYORUZ..GÜL VE ANNESİ

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar'cığım,
Neden olmasın çok da güzel yapabilirsiniz bence,hatta iddialı bile olabirsiniz..Sizlerin mutfaklarıda çok güzel ve ben biliyorum ki bu tatlıyı çok nefis yapacaksınız.Rica ediyorum şimdiden sizlere kolaylar gelsin,ellerinize sağlık canım..Öpüyorum güzel yanaklarından..Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Beyhan'cığım,
Önce rüyanın yorumu ile başlıyım diyorum..Yufkalar beyaz olduğu için birde sen devamlı uğraştığın için,sizin yarım kalmış veya sonuça ulaşmamış bir işiniz sanki elini değdirdiğin anda yol alacak..Bunda kesinlikle iddia bile ediyorum..Bekle çok az zamanın kaldı..Bu işin olduktan sonrada ellerinle bir şeyler vereceksin tatlım benim..Canım yufkaların kenarları ve ortaları aynı incelikte oluyor söylediğin gibi.))Çok öpüyorum seni canım Beyhan'cığım,kenidine çok çok iyi bak..Aslı'yı da çok öpüyorum..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba, tatlılar nefis görünüyor fakat arşivinize biraz baktım tarifi bulamadım.Zahmet olmazsa tarifin olduğu sayfaya link verirmisiniz?

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık .Sizin gibi hanımlar olduktan sonra türk mutfağı ilelebet yaşayacaktır. Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

harika börek yapacağım yanlız arkadaşım yaptı tadı hoşuma gitti bence çok hafif tatlı

Adsız dedi ki...

Merhaba tarifini yapmaya başkladım fakat bir yerde eksiklik var bence muhallebim çok cıvık oldu un miktarı biraz az sanki seninki koyu görünüyor benimki cıvık yorumuma cevap yazarsan sevinirim

Damak Tadı dedi ki...

Bizim kaşıklarımız biraz büyük olduğundan 3 kaşık un diye yazmıştım.Aslında normal kaşıkla yaptığımızda da yine 3 kaşık tepeleme koyuyordum.Eğer muhallebiyi pişirip ocaktan aldıysanız yapacak bir şey yok.Size tavsiyem siz 4 kaşık un koyunuz bundan sonra.Muhalleniz donmamış olsaydı bir kasede sıcak sütle unu karıştırıp muhallebiye döküp tekrar kaynatma imkanınız olabilirdi.Birde muhallebiniz soğuduktan sonra da yine cıvıkmı kaldı o da önemli.O zaman da yumurta sayısını azaltmanız gerekecek.Biz muhallebisini akşamdan yapıp ertesi gün böreği açarız.Şimdiden kolay gelsin..iYİ BAYRAMLAR..

Adsız dedi ki...

Arkadaslar,

Laz boreginin muhallebesinin icine birde karabiber katarak deneyin, tavesiye ediyorum!

Adsız dedi ki...

suan mukemmelsinnnnnnnnnnnn sennnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, yöremizin tatlısının gerçekten güzel bir çalışması. Ne yazık ki sizin kadar marifetli değilim mutfakta:( Ama pekçok kişiye faydalı olacağına ve mutfakları şenlendireceğine şüphe yok:) Sadece laz böreğinin şerbetlisini denememiş olanlara ve şerbetli tatlıda önyargılı olanlara Trize'den bir denesinler derim ben! Tel: 0216 3869672

Adsız dedi ki...

ben bu böregi yapmak istiyorum ama 2 saat ocak üstünde kısık ateşte pisirme süresi var onu anlaadımda biregin üzerini nasıl kızartıyorsunuz yoksa 2 saat süre içersinde kendiliginden mi kızarıyo kusura bakmayın ilk defa ocak üzerinde çevirmeden yapıcam yada fırına versek kaç derecede pişirmemiz gerekir cevaplarsan sevinirim

Adsız dedi ki...

Merhaba hayırlı bayramlar.Tatlınızın tarifini harfiyyen uygulamama rağmen muhallebi cıvık, börek minicik oldu.Birde kesince muhallebi üstüne taştı(2 yumurtayla yapmama rağmen)Sanırım ölçülerinizde hata var.Teşekkürler

Adsız dedi ki...

böreği akşam yapıp sabah pişrsek olur mu?

Adsız dedi ki...

YA Arkadsım masallah ellerine saglık ne güzel açmıssın öle incecik hamuru bide yazmışsın baklava hamuru gibi oluo diye bu aklıma şunu getirdi daha hızlı ve pratik olması açısından hazır baklava yufkasıyla yapsak aynı sonucu verirmi acaba tabi elde acmaya benzemez ama yinede deneye deger diye düşünüorum bide sen sinide yanmadan 2 saat pişirmişsın ben fırında pişirsem kaç dk da pişer acaba? şimdiden teşekkürler. EBRU ÖZ

Damak Tadı dedi ki...

Ebru hanım,ocak üzerinde değil fırında pişiriyor..Ayarını çok kısığa ayarlayıp pişireceksiniz.

Allah ne verdiyse dedi ki...

sevgili damak
masAllah diyerek okudum
rabbim nazardan korusun hayirli cumlar diliyorum