Cuma, Nisan 06, 2007

FLANTAART ve GELENEKSEL HAFTA SONUMUZ..))

Bu güzel Lale'ler ise binamızın bahçesinin güzelleridir.Her sene kısa bir dönem için bizleri bahçemizde ziyaret edip hüzünlü bir şekilde de bizlerden ayrılırlar..Fakat bahçemiz bu konuda hiç misafirsiz kalmaz..Devamlı değişik ve mevsimlik misafirleri olur ve biz onları hep severiz,konuşuruz..Misafirlerde bizleri çok severler, fakat biri var ki o'nu hepimizden çok daha fazla severler.))Sanırım anlamışsınızdır Bahçıvan amcaları..)) Çünkü sabah saat:09'an akşam saat:18.00'e kadar hep iç içe olurlar..Bizleri ise sabah ve akşam saatlerinde çıkarken ve dönerken gördüklerinden biraz resmidirler..Hafta sonu ise pek sarmaş dolaş olurlar göresniz şaşarsınız.)) Şimdilik bu kadar arkadaşlar işe dönmem gerekiyor..))Laptop'um halen bozuk bu yüzden hepinize sık sık yazamıyorum kusuruma bakmayın..
Sevgili arkadaşlar,unlu mamüllerde SELVA un'u kullanmaya devam ediyoruz.Bizler SELVA'yı bildiğimiz için tadı süpriz olmadı bizlere..Sizlere tavsiyem hem makarnası,irmiği ve ununu rahatlıkla mutfaklarınızda kullanabilirsiniz.Geçen hafta yapmış olduğum irmik helvasının sonucu ise harika idi..Hele makarnası ise çok lezzetli oluyor.Bizler gibi diri makarna yemeyi seviyorsanız mutlaka deneyin derim sizlere..))
Truff'ların tariflerini ise sevgili Zuhal YALÇIN'ın sayfasından bulabilirsiniz arkadaşlar..)) Zuhal'ciğimin tüm tarifleri mükemmel sonuçlar veriyor arkadaşlar denemenizi tavsiye ederim.
TEŞEKKÜRLER GÜZEL GÖNÜLLÜ ARKADAŞIM BENİM..))
Evet bu zenciler ise çocukların çok sevdiği hafif çatlak kurabiyeler'den..))
Arkadaşlar resimlerin hepsini aktarmamda ki sebep,bildiğiniz üzre halen laptopumda ki sıkıntılar yaşanmaktadır.Bu yüzden hepsini birden aktarmak istedim buraya..Makinemde duracağına burda durmalarında yarar var diye düşündüm..)) Annemin dolabında unutulduğunu sanan Güllaç kısa bir işlemden geçirildikten sonraki hali.Buyrun birer tabak alın lütfen!!
Tahıllı ekmeğimiz.Resimdeki ekmeğin yarısı,diğer yarısını ise komşuya verdik..))
Zeytinyağlı patates kavurmamız.)) Bu seferki kavurmayı patatesleri haşlamadan yaptım.Biraz da kırmızılık olsun diye içine 2 adet kırmızı biber ekledim.Sonuç, mükemmeldi desem..))
Birsen'ciğimin yaptığı nefis mercimek köfteleri, tadına doyum olmadı..))
Barbunya..Bakla'dan daha şanslı idi çünkü tadına bakılmıştı..))
Çocuklar hem et hemde zeytinyağlısını sevdiği için annem büyük bir zevkle sıkca dolma sarar.))
Annemin yapmış olduğu sarmalar.)
Hazır yufkadan yaptığım kıymalı rulo börek..
Zavallı zeytinyağlı bakla'cık,böyle boynu bükük kaldı bir köşede..) Üzülme lütfen bugün bulunduğun yerde durmayacaksın inan.Öğle saatlerinde midelerde dilediğin gibi gezintiye çıkacaksın.))
Su böreği Cumartesi sabah yapılmıştı.Ben akşam iş çıkışı eve geldiğimde tepside kalanın resmini çektim.)) Böreği bu kez SELVA un ile yaptık,sonuç mükemmeldi arkadaşlar..))



Sevgili arkadaslar bu tartin tarifini sevgili Evren`den (www.anneminmutfakkokusu.blogspot.com) aldim.Sizlerde Belcika`nin bu guzel tatlisinin tarifini merak ediyorsaniz lutfen sevgili Evren`cigimi ziyaret edip tatlinin tarifini ordan alip hemde sayfasini ziyaret etmis olursunuz.Bu tatliya Belcika`nin tum pastanelerinde rastlayabilirsiniz.Orada bulunmus veya yasayan arkadaslar bu tatlinin lezzetini ve damakta birakmis oldugu o hos krem karamel tadini cok iyi bilirler.Krem karameli sevenler icin vazgecilmez bir tatli.Siz de deneyinpisman olmazsiniz
Evren`cigim sana burdan coook tesekkur ederim.Bu tatlinin tarifi bende vardi fakat yillar once kaybetmistim.Beni tekrar bu tatli ile bulusturup hasret giderdigin icin sana gonulden tesekkurler tatlim.Bugun tesaduf eseri bizde misafirler vardi tatlida hazir olunca keyifli bir gun gecirmis annecigim ve misafirleri.Eve geldigimde bir dilimde bana ayirmislardi tadina bakmam icin.Ben geceden tatliyi yapip ise gitmistim bu yuzden tadina bakma firsatim olamamisti.Kisaca harika bir lezzet arkadaslar.Ben tadini onceden bildigim icin bana supriz olmadi fakat misafirler hemen tarifini istemisler cok hoslarina gitmis tatlimiz.))


20 yorum:

Mihriye Sultan dedi ki...

ayyy masallah cok guzel bahar zamanında bahar pastası.... yapıcam insaalh opuyorum senı gülcüm

sevdamavisi dedi ki...

Gül'üm,
çok severim karamel tadını. yerken inanılmaz keyif duyarım. o nedenle ve de güzel görüntüsünden dolayı tatmak isterim. ellerine sağlık canım. iyi hafta sonları..

umran dedi ki...

guzel ellerine saglik hamarat arkadasim.resimlere bakmaya dahi doyamiyor insan.
sevgiler selamlar arizonadan

Hülya dedi ki...

Gül'cüğüm;birden bire o kadar çok tarif koyuyorsun ki hangi birine bakacağımı şaşırıyorum;)Ellerine sağlık...Hepsi birbirinden güzel...

Adsız dedi ki...

Gul,
Nerelerdesin? Hersey muhtesem gorunuyor, ben hepsinden bir tabak istiyorum.
Sevgiler,
Hatice

Aybike Ceylan dedi ki...

Hangi birine bakip, hangisine ne yazacagimi sasirdim dogrusu. Hepsi icin ellerinize saglik. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Gul yaa,
Sayfana gelmek guzelde bu resimlerin herbirine bakmak,ic gecirmek cok zor:))hepsi cok guzel,Hele sarmalar ne kadar parlak cikmislar...Nefistir onlar nefisss....Operin yanaklarindan.

renkler dedi ki...

Gülcüğüm, sizleri nasıl özlemişim. Yaptığın harika yemeklerin kokusu buraya kadar geliyor canım. Kendine dikkat et, öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Gül'cüğüm,
Ellerinize sağlık. Hepsi birbirinden nefis görünüyor. Nasıl canım istedi şimdi.
Sevgiler,

ufukmutfakta dedi ki...

Gül, hakikaten komşu olmak istiyorum artık. Bunlar ne böyle? Her hafta sonu şölen ve ziyafet var herhalde sizin evde. Senin ve annenin ellerine sağlık, sevgilerimle.....

Hesna dedi ki...

Gül'cüğüm bahçedeki çiçeklere hayran kaldım ne kadar güzeller.
Hafta sonu ziyafeti nefis hele o sarmalarla su böreği...
Afiyet olsun sizlere.

Sevgiler
Hesna

ev perisi;) dedi ki...

Özellikle Trufflar bir harika;))
Bu hamilelik bana yaramadı çok yiyiyyorum çoooook...
Helede tatlı ya hiç dayanamıyorum;((
Selam ve sevgilerimle canımcım...

HULYA dedi ki...

Canım, yine döşemişsin sofraları.Senin sayfana ne zaman girsem mutlaka bir ziyafet sofrasıyla karşılaşacağımı biliyorum artık.Ellerine sağlık.Seni bir oyuna davet ettim.Sayfamda ayrıntılar var.Katılırsan sevinirim.Sevgiler.Öpüyorum

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül, yani yapılırmı bu diyesim geldi. Ne zaman sayfana gelsen birbirinden güzel yiyecekleri görünce acıkıyorum. Benim için iyi değil yememem lazımm:))) Kendime yasak koyup sayfana bakmayayımmı acaba. Ellerinize sağlık canım benim. İyi bir hafta olsun. Sağlıkla,sevgiyle

---OPTiO--- dedi ki...

hersey yine nefis görünüyo canim yaa..bi haftasonu cikip gelicem bu gidisle :))) yaani olacagi ooo
kocaman öptüm senii...
ellerine saglik...canim benim,...

sevdamavisi dedi ki...

Gülcüğüm,
yeni bir oyun başladı bloglarda gezinen. ve ben seni sobeledim. eğer vaktin varsa. sevgiler

hayat dedi ki...

Gül'cüğüm,hepsi birbirinden lezzetli tarifler.Anneciğinin sarmasına ise bayıldım.Ellerinize emeğinize sağlık.
Sevgiler...

Safran dedi ki...

Birbirinden güzel lezzetler, ellerine sağlık Gülcüm, iyi haftalar :)

Adsız dedi ki...

Canım ablacım nasılmış bakalım. Ablacım yeni bağlantılarımız yapıldığından beri mail atamıyorum :( Senin güzel maillerin bana geliyor(hepsi geliyormu onuda pek bilmiyorum ama) ancak ben gönderemiyorum haberin olsun merak etme. Dün yoktum hastaneye gittim.
Annenin ve senin ellerine sağlık gene harikalar yaratmışsınız imrenmemek elde değil. Sayfayı yavaş yavaş inerken hani benim patates salatam derken patates kavurmanı gördüm inan çok güzel olmuş böreğin yerine geçti yani ellerin dert görmesin.
Bahçedeki Lalelere bittim bizim burda Bursada Belediye bütün meydanlara Laleler ekmiş inan o kadar güzelki hepside. Ama bizim sitenin bahçesinde yok söyleyelim de bizimkilerde eksin insana huzur veriyor adeta.
Canım ablacım kendine iyi bak .
Sevgiler.....

Özlem dedi ki...

Sevgili Gül, herşey o kadar güzel gözüküyor ki. Ellerine sağlık. Görüşmek üzere sevgiler.