Pazartesi, Şubat 23, 2015

Zitronen Mohn Kuchen / Haşhaşlı Limonlu Kek

Yeni kalıbımla ilk kekimi bu akşam yaptım çok şükür.Ne zamandır kalıplar arasında sırasını bekliyordu zavallıcık.O kadar çok kalıbım olmuş ki; ben de ilk kez şaşkınlık yaşadım desem yeridir..Ne kadar çok olsa da seviyorum kek kalıplarımı..Kalıp konusunda da Türkiye'de ilk blog olduğumu iftiharla belirtmek isterim.
Malzemeler:4 yumurta,220 gr şeker,1 paket vanilya,minicik tuz,175 gr oda sıcaklığında tereyağ,1/2 su bardağı süt,1 limon kabuğu rendesi,2 limon suyu,3 yemek kaşığı haşhaş,50 gr file badem,1 yemek kaşığı h.cevizi,320 gr un ve 1 paket kabartma tozu
Hazırlanışı:Malzemeler sırasına göre eklenip çırpılır.Yağlanmış kek kalıbına dökülüp ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 40-45 dk pişirilir.Kekin üzeri isteğe göre süslenir.Ben guss yapmıştım. (pudra şekeri+limon suyu)

Hiç yorum yok: